Ipod interface plaatsen / tevens MULF vervanging

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
GingerPower

Re: Ipod interface plaatsen / tevens MULF vervanging

Bericht door GingerPower » 25 jul 2016, 16:33

Hmmm, dus dan moet er sowieso een Dension 500 komen om USB/AUX te hebben, gekoppeld aan iDrive...
Dan ook maar weer heroverwegen of ik mn stukke MULF vervang, of gewoon een Dension 500 met BT haal.
Nieuwe MULF via BMW NL kost 467E excl. inregelen...dan zou de Dension al goedkoper zijn.
-- BMW 525i E60 High Executive Automaat --

IMpY

Bericht door IMpY » 26 jul 2016, 15:36

Als nog iemand een MULF2 met witte connector weet uit te halen hoor ik het graag.
De eerder genoemde link lag niet meer daadwerkelijk op de plank in het magazijn (krijg mijn geld teruggestort).

Enkel Ebay staan er op dit moment 2 op maar beide in UK...

groeten Twan
BMW 520i E60 (2003) M54 2.2 24V

GingerPower

Bericht door GingerPower » 26 jul 2016, 16:36

Hi Twan,
Nou begreep ik van de BMW Dealer hier dat als ik mn MULF vervang voor een MULF2, er gecodeerd moet worden.
Weet jij of dit correct is, of bedoelen ze puur het inregelen van de unit?
Het 1-op-1 vervangen van een MULF(1) zou toch wel zo moeten kunnen, of moet er dan ook nog eea ingeregeld worden? (en kan ik dat zelf?) :s
-- BMW 525i E60 High Executive Automaat --

IMpY

Bericht door IMpY » 26 jul 2016, 17:25

Ik heb geen idee... of je ze beide moet coderen of beide niet of de een wel de ander niet? Ik ben nu op zoek naar een MULF 2...

Groeten Twan

petje

Bericht door petje » 30 jul 2016, 19:32

beste beemer fans;ik ben intussen ook begonnen om mijn usb/aux aansluiting te monteren via de bleutooth module,omdat ik de aux aansluiting beetje irritant vind omdat de bediening van i pod nog steeds op de pod zelf moet gebeuren dus setje bij de dealer gehaald op chassisnummer en de beschikbare opties aangeduid bleutooth voorbereiding YES navi prof YES ok dan moet je deze set hebben lap 170 euro ,nogmaals check gedaan op de bmw AIr site of deze optie na inbouw kon YES mits programatie geen probleem gezien ik werkzaam ben als technieker bij bmw concessie.
groot is mijn verbazing bij het monteren dat er inderdaad nog onderscheid is tussen een mulf basic en high module,pppfffff here we go doe weer eens iets voor mezelf en het verhaal klopt weer niet.
basic witte stekker mulf ,high blauwe stekker ,en high versie heeft een extra aansluiting met een, soort fakra stekker die naar de usb hub leid ......ook de bleutooth antenne aansluiting is een bruine stekker geworden ipv een witte nu kan ik dit wel omzielen door de behuizing te switchen maar ik heb mijn usb kabel over dus moet ik op zoek naar een mulf 2 high met blauwe stekker en met extra aansluiting voor de usb kabel .
iemand iets werkend liggen ik hoor het graag.

tom_il

Bericht door tom_il » 30 jul 2016, 22:07

Zoals ik hierboven vermeld heb, heb je de Mulf high basic svs nodig.
Ik weet niet wat wagen je hebt maar op een pre-lci was deze nooit gemonteerd, het kan wel, maar ik zou eens goed rond zoeken. Op Google. Sowieso best eerst doen voor je overgaat tot aankoop van materiaal.
525d E61 2007 pre-LCI

IMpY

Bericht door IMpY » 30 jul 2016, 22:10

petje schreef:beste beemer fans;ik ben intussen ook begonnen om mijn usb/aux aansluiting te monteren via de bleutooth module,omdat ik de aux aansluiting beetje irritant vind omdat de bediening van i pod nog steeds op de pod zelf moet gebeuren dus setje bij de dealer gehaald op chassisnummer en de beschikbare opties aangeduid bleutooth voorbereiding YES navi prof YES ok dan moet je deze set hebben lap 170 euro ,nogmaals check gedaan op de bmw AIr site of deze optie na inbouw kon YES mits programatie geen probleem gezien ik werkzaam ben als technieker bij bmw concessie.
groot is mijn verbazing bij het monteren dat er inderdaad nog onderscheid is tussen een mulf basic en high module,pppfffff here we go doe weer eens iets voor mezelf en het verhaal klopt weer niet.
basic witte stekker mulf ,high blauwe stekker ,en high versie heeft een extra aansluiting met een, soort fakra stekker die naar de usb hub leid ......ook de bleutooth antenne aansluiting is een bruine stekker geworden ipv een witte nu kan ik dit wel omzielen door de behuizing te switchen maar ik heb mijn usb kabel over dus moet ik op zoek naar een mulf 2 high met blauwe stekker en met extra aansluiting voor de usb kabel .
iemand iets werkend liggen ik hoor het graag.
Heb je nu een MULF2 met witte connector over dan? Zo ja, dan houd ik me graag aanbevolen en PM me maar dan.

Groeten Twan

IMpY

Bericht door IMpY » 11 okt 2016, 10:48

inmiddels een MULF 2 uit kunnen halen, wordt vanavond geprogrammeerd. Hoop dat hij daarna weer functioneerd!

Groeten Twan

HanZel

Bericht door HanZel » 04 jul 2017, 23:20

Hoi,

Mijn MULF heeft het vandaag begeven, nieuwe programmering bracht hem wel weer tot leven maar zodra je de auto uitschakelde verdween de het bluetooth vinkje en moest je um weer pair-en na het starten.
Nogmaals geprogrammeerd maar de BT meldde zich niet. Dit resulteerde in een foutmelding. ERGO

Iemand nog een MULF2 met witte stekker op de plank liggen? (bij voorkeur 84109226711)

Gr, Hanzel
De vooruitgang voert ons steeds verder van huis.

BMW 525i Touring (E61), 2005
BMW 528i Touring (F11), 2015

Source

Bericht door Source » 08 jul 2017, 08:43

Ik heb er wel een liggen.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

marc lenssen

Bericht door marc lenssen » 03 jan 2018, 07:58

Mijn Bluetooth kan ik ook niet meer aanvinken in het menu. Oude MULF1 eruit gehaald (witte stekker) en andere MULF2 High svs met blauwe stekker er in gehangen. Kan nog steeds de bluetooth niet aanvinken. Of nieuwe module ook kapot of coderen? De link ergens hierboven over wat ik hiervoor nodig heb werkt niet meer.

MvG,
Marc

IMpY

Bericht door IMpY » 03 jan 2018, 09:49

hoe het je de blauwe module kunnen gebruiken? De witte stekker past namelijk niet in de blauwe module.
Ik heb de module ook nog steeds niet werkend, nog steeds een brug over de MOST liggen zodat de radio zelf wel normaal functioneerd.

marc lenssen

Bericht door marc lenssen » 03 jan 2018, 10:34

Op de witte stekker twee uitstekende palletjes weggesneden en op de kleine aansluiting op de mulf unit 1 klein palletje weggesneden: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=1126467

Alles past dan maar of mijn net gekochte MULF 2 is kapot of er moet nog iets gecodeerd worden want ook dit werkt niet, kan nog steeds niet de BT optie aanvinken.

MvG,
Marc

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”