Trillen in stuur bij remmen bij mijn BMW E46
Re: Trillen in stuur bij remmen bij mijn BMW E46
375 incl is een net prijsje hoor voor dat werk door een bmw specialist, niks mis mee
Re: Trillen in stuur bij remmen bij mijn BMW E46
Grappig om te lezen weer. Ik heb mijn e46 nu 6 jaar. En eigenlijk merk ik dat om de 2 a 3 jaar de hydrolagers kan vervangen. Bij zoekende voorkant en trillen zit het elke keer in de hydrolagers. Ze worden gewoon snel zacht waardoor je rare dingen/trillingen krijgt. Ook als de bmw even heeft stil gestaan en de banden een beetje platte vlakken heeft merk je dat dan weer snel in je stuur terug. Terwijl als de lagers net nieuw zijn dit nauwelijks merkt omdat het niet wordt door gegeven aan je stuur. Ik heb me voor genomen zodra ik dit weer begin te merken, dat ik bij de eerst volgende service, wat dan ook de rubbers gewoon vervang. Heb ze inmiddels 2 keer vervangen en ik denk dat na de winter weer nieuwe onder gaan. Begin het namelijk alweer te merken.
Re: Trillen in stuur bij remmen bij mijn BMW E46
Daar is ook een oplossing voor, ik zou dan voor powerflex hydrolagers gaan, deze worden niet zacht.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Trillen in stuur bij remmen bij mijn BMW E46
bijna bij allemaal de draagarmrubbers vervangen bij alle e46/e36 die ik heb gehad, bij de ene dan te merken bij remmen (dat had ik nog niet eerder gehad) en bij de andere alleen in wegligging.
Origineel zit er nu op. Denk dat andere et, grotere wielen (naast dat het gewoon gevoelige dingen zijn op e46) rubbers eten
Origineel zit er nu op. Denk dat andere et, grotere wielen (naast dat het gewoon gevoelige dingen zijn op e46) rubbers eten
Re: Trillen in stuur bij remmen bij mijn BMW E46
Andere ET en formaat wielen maken niet zo heel veel verschil wat dat betreft, het aller belangrijkste is de sporing.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Trillen in stuur bij remmen bij mijn BMW E46
ik zeg als simpele hts-er dan krijg je toch ook een andere krachten verhouding op die rubbers als je velgen meer naar binnen of naar buiten staan, althans anders als het hoort (berekend) te staan en als het al een onderdeel is wat gevoelig is.
Re: Trillen in stuur bij remmen bij mijn BMW E46
Denk ook dat ik dat ga proberen. Ben je waarschijnlijk voor een lange tijd klaar. Heb de laatste keer meyle geprobeerd. Die houden het ieder geval wel het langer uit dan de vorige delphi's. Dat sloeg gewoon nergens op die dingen. Die waren binnen een jaar gaar met ong. 8000km.Dutchie schreef:Daar is ook een oplossing voor, ik zou dan voor powerflex hydrolagers gaan, deze worden niet zacht.
Re: Trillen in stuur bij remmen bij mijn BMW E46
zal ook wel iets stugger worden denk ik dan.
Laatste die ik erop heb laten zetten waren van lemforder (origineel) via ebay
Laatste die ik erop heb laten zetten waren van lemforder (origineel) via ebay
Re: Trillen in stuur bij remmen bij mijn BMW E46
Zeg ook niet dat er geen verschil is, maar ik denk wel dat dat zowat te verwaarlozen is.Purm schreef:ik zeg als simpele hts-er dan krijg je toch ook een andere krachten verhouding op die rubbers als je velgen meer naar binnen of naar buiten staan, althans anders als het hoort (berekend) te staan en als het al een onderdeel is wat gevoelig is.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Trillen in stuur bij remmen bij mijn BMW E46
Heb zojuist ff na gevraagd bij een constructeur bij BMW Duitsland en die beaamd dat de het veranderde krachten spel wel invloed heeft op die rubbers
Re: Trillen in stuur bij remmen bij mijn BMW E46
Denk alsnog dat het grootste probleem dan uitlijning/sporing is, als je inderdaad een iets afwijkende sporing hebt lagere ET wielen dan is het effect wel groter als met hoge ET wielen, maar mij lijkt als de sporing voor exact gelijk staat dat het verschil in ET geen verschil in kracht zou moeten veroorzaken.
Maar ik laat me graag corrigeren met feiten.
Maar ik laat me graag corrigeren met feiten.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Trillen in stuur bij remmen bij mijn BMW E46
de krachtenberekening is uiteraard bedrijfsgeheim
Re: Trillen in stuur bij remmen bij mijn BMW E46
Hier hetzelfde, duidelijke trilling in het stuur tussen met afremmen vanaf +- 80 tot aan 60km/h. Tussen 50 naar 0km/h geen trilling waarneembaar en boven de 80km/h licht voelbaar in het stuur. Bleek de draagarmbus/hydrolager te zijn. Helaas waren bij mij de schijven alsnog krom doordat er teveel speling op zat dus die zijn meteen vervangen. Maar wat een verschil zeg. Nu geen enkele trilling meer in het stuur. Heerlijk.Purm schreef:late update, schijven had ik niet meer vervangen, zat toch in de draagarmrubbers, damn hoeveel verschil kan dat maken...niet zozeer in wegligging (heb bij andere wel gehad) maar bij deze dus hoofdzaklijke in het trillen/schudden van stuur bij remmen 60 km/u+.
De defecte heb ik gezien, van de linker draagarm was deze zo goed als doorgescheurd en kon je hem bewegen en de rechter begon ook al flink in te scheuren. Duidelijk veel speling en met het gewicht van een X3 gaat dat zeker parten spelen met remmen. Begreep van de monteur dat dit toch wel een specifiek BMW kwaaltje is. Voor nu in ieder geval bij mij ook opgelost.
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Re: Trillen in stuur bij remmen bij mijn BMW E46
de bmw specialist bij mij had het ook over de x3 dat dat daar speelde (iets anders maar heeft bv ook dezelfde automaatbak), omdat de 330xd ook die X-drive heeft als ware hetzelfde onderstel en ook een pittig gewicht tov bv een 316