DiWi's E39 M5 Imola Red

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
DiWi
Contacteer:

Re: DiWi's E39 M5 Imola Red

Bericht door DiWi » 09 jul 2017, 11:20

Beste forumleden,

Gisteren het beestje even op de brug gehad. Helaas bleek dat ik te vroeg gejuicht had. Na de bodemplaat gedemonteerd te hebben, bleek er een bult zooi/smeer/olie aan het blok te zitten. Nu weet ik niet of dit normaal is maar het lijkt me niet haha. De boel schoongemaakt en nu bleek er een slangklem van de stuurbekrachtigings pomp los te zitten. Deze vastgezet met een nieuwe slangklem. Geloof alleen nooit dat dit het hele blok kan ondersmeren.... :bah: . Wellicht dat jullie ideeën of suggesties hebben wat de oorzaak kan zijn. (Zie fotosessie)

De m5 hang wel netjes in de rubbers en verder en al met al wel in nette staat. Had een klein puntje gezien waar er een klein roest plekje was.... Na een bakje koffie maar besloten dit direct aan te pakken. Waarschijnlijk heeft een vorige eigenaar een krikpunt niet kunnen vinden en maar besloten de krik er naar te plaatsen :( ! Netjes alles kaal gemaakt en het stuk eruit geslepen en een nieuw stuk gelast, deze weer gekit en maar direct getectyleerd. Toen ik toch bezig was maar preventief wat meer getectyleerd. Better safe then sorry!

Al met al redelijk productief dagje gehad gisteren :W . Hopelijk vallen de volgende projectjes iets mee haha.

Volgende projecten zijn:

- buitenkant in showroomstaat laten poetsen
- klein putje in de achterklep laten fixen
- koplampen polijsten
- navi upgrade naar origineel 16 inch met Mk4 computer

Groeten Dion

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Blackthunder

Bericht door Blackthunder » 09 jul 2017, 12:24

Hmm, dat is wel ontzettend smerig ja. Dat het slangetje lekt van de stuurbekrachtigingspot is een kwaal. Vaak is het verstandig om een nieuwe slang en/of slangklemmetjes te plaatsen.

Ik zou de onderkant goed schoon maken, even een maandje rijden, vloeistoffen in de gaten houden en weer de onderkant bekijken. Misschien kun je zien waar de lekkerij vandaan komt.

Zo te zien heb je ook geen einddempers meer, dat klinkt vast lekker :duim:

DiWi
Contacteer:

Bericht door DiWi » 10 jul 2017, 09:28

Ik heb de onderkant inderdaad goed schoongemaakt! Nu maar eens kijken waar de oorzaak eventueel ligt, hopelijk is het gesop van een olie bijvul actie of iets dergelijks.... Slangklem van de stuurbekrachtiging ook vervangen en gecheckt of de slang lekkage vertoont, dit was niet het geval. Fingers crossed.

RvS uitlaat zonder dempers idd haha klinkt wel mega gaaf! Brullend door de straten, altijd gaaf.

Gr Dion

Dutchie
Contacteer:

Bericht door Dutchie » 10 jul 2017, 15:31

Welkom DiWi, erg gave auto! jammer van de olielekkages, maar dat is helaas BMW eigen.

Aangezien dit topic eigenlijk het "Stel jezelf voor" hoekje is, stel ik voor dat je een topic aan maakt in de BMW 5-Serie E39 Showroom, waar je alles mbt jouw auto bij kunt houden!

Vergis je niet in een olielekkage, olie kruipt overal naartoe, dus een klein lekje aan de slang van de stuurpomp kan er in verloop van tijd veroorzaken dat alles onder zit, zeker ook omdat alles verspreid wordt door rijwind.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

DiWi
Contacteer:

Bericht door DiWi » 10 jul 2017, 22:07

Aha zal ik dat in het vervolg gaan doen. Beginnersfoutje :duim: .

Martijn van Tilburg

Bericht door Martijn van Tilburg » 11 jul 2017, 06:36

Ziet er inderdaad strak uit!! :duimen:

Dutchie
Contacteer:

Bericht door Dutchie » 11 jul 2017, 09:23

DiWi schreef:Aha zal ik dat in het vervolg gaan doen. Beginnersfoutje :duim: .

Absoluut geen probleem! :)
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”