18 inch of 19 inch velgen onder mijn e60 530i
- majoor robbie
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 jul 2017, 10:43
- Locatie: Wilnis
Re: 18 inch of 19 inch velgen onder mijn e60 530i
Hi Quadrantz, geen speciale banden (anders dan dat BMW wel runflat voorschrijft, ongeacht aandrijving) wel speciale velgen. Daarover heb ik verkeerde gegevens genoemd in mijn vorige bericht. De steek is bij alle 60/61 ers gelijk alleen de ET waarde (EinpressTiefe) is heel anders. Die is bij mijn xdrive 20 en normaal is die 43. Dat is de afstand in mm tussen de wielschijf (waar je velg tegenaan komt) en het midden van de velg. Zodat het midden van de band altijd precies boven de wiellagers komt. Daar kan je beter niet mee rotzooien. Over het profiel: De slijtage is nagenoeg gelijk rondom. wel logisch natuurlijk. Overigens rijd het fantastisch, alleen zijn de voordelen in bergachtig gebied nog veel groter
Re: 18 inch of 19 inch velgen onder mijn e60 530i
Wanneer je een andere set velgen koopt moet je op de ET waarde letten, deze is anders van een XDRIVE.
"De steek" (aantal wielbouten en onderlingen afstand) is volgens mij hetzelfde...
Zie topic --> Re: E61 x-drive breedset
Volgens mij moeten op een "aandrijf as" dezelfde soort band/merk zitten. dus bij Xdrive voor merk x en achter merk Y zou mogen...maar zeker weten doe ik het ook niet.
Ik heb bij mijn andere "voorwiel aangedreven auto" wel eens achter verschillende banden merken gehad. Tijdens APK niks van gehoord...
Slijtage zou bij normaal gebruik wel gelijkmatig zijn...misschien voor meer denk ik.
Ik zou niet zo snel runflats kopen, als je een thuiskomertje hebt.
A. Ze RFT banden zijn (relatief) duurder
B. Lees ook vaak dat deze meer rijgeluid produceren dan een normale band.
Iemand was me net voor plaatsen....
"De steek" (aantal wielbouten en onderlingen afstand) is volgens mij hetzelfde...
Zie topic --> Re: E61 x-drive breedset
Volgens mij moeten op een "aandrijf as" dezelfde soort band/merk zitten. dus bij Xdrive voor merk x en achter merk Y zou mogen...maar zeker weten doe ik het ook niet.
Ik heb bij mijn andere "voorwiel aangedreven auto" wel eens achter verschillende banden merken gehad. Tijdens APK niks van gehoord...
Slijtage zou bij normaal gebruik wel gelijkmatig zijn...misschien voor meer denk ik.
Ik zou niet zo snel runflats kopen, als je een thuiskomertje hebt.
A. Ze RFT banden zijn (relatief) duurder
B. Lees ook vaak dat deze meer rijgeluid produceren dan een normale band.
Iemand was me net voor plaatsen....
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: 18 inch of 19 inch velgen onder mijn e60 530i
Op xDrive worden Sterbanden aangeraden. Zeer veel discussie over te lezen of dit nu nodig is of niet maar het bespaart je wel potentiële problemen met het midden dif. Ook vooraan en achteraan samen wisselen.
Het systeem houd niet van verschillen tussen de banden voor en achteraan.
Om die reden zou ik geen xDrive nemen op deze wagens, veel te gevoelig.
Het systeem houd niet van verschillen tussen de banden voor en achteraan.
Om die reden zou ik geen xDrive nemen op deze wagens, veel te gevoelig.
525d E61 2007 pre-LCI
- majoor robbie
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 14 jul 2017, 10:43
- Locatie: Wilnis
Re: 18 inch of 19 inch velgen onder mijn e60 530i
Dank voor jullie reacties.
Een xdrive is idd gevoeliger. Maar ik ben wel gewend met die gevoeligheden om te gaan. Dit is mijn eerste Bimmer en daarvoor altijd franse auto's. Die gaan altijd probeemloos rechtuit en dat is ondanks al die bmw techniek nu iets anders. Maar ik heb geen ervaring met een ''gewone''' RWD BMW en dat is wel gek eigenlijk. Wat voor mij altijd geld: Je banden en wielen en je uitlijning e.d. bepalen voor 80% je weg/rijgedrag. Je voelt alles. Dus geen concessies en geknutsel.
Een xdrive is idd gevoeliger. Maar ik ben wel gewend met die gevoeligheden om te gaan. Dit is mijn eerste Bimmer en daarvoor altijd franse auto's. Die gaan altijd probeemloos rechtuit en dat is ondanks al die bmw techniek nu iets anders. Maar ik heb geen ervaring met een ''gewone''' RWD BMW en dat is wel gek eigenlijk. Wat voor mij altijd geld: Je banden en wielen en je uitlijning e.d. bepalen voor 80% je weg/rijgedrag. Je voelt alles. Dus geen concessies en geknutsel.