E60 m5 koppeling + Vliegwiel vervangen

Specifieke vragen of gewoon praten over het E60 / E61 ///M5 model.
Gebruikersavatar
AlperenT
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 aug 2016, 14:18

E60 m5 koppeling + Vliegwiel vervangen

Bericht door AlperenT » 07 jul 2017, 13:08

Geachte forum gebruikers,

Naar aanleiding van slippende koppeling aan mijn BMW m5 Automatic heb ik hier vragen over.

Ik ben van plan om mijn Koppeling + Vliegwiel te vervangen. Alleen is mijn vraag waar ik op zou moeten letten tijdens het vervangen.

Ik heb van een bron gehoord dat er 60 bar druk op zit??? Alleen kan dat niet met zekerheid zeggen.

Hebben nog mensen tips voor mij?? :amen: :amen:

Eventueel iemand die omgeving Tilburg woont die me kan helpen?


Met vriendelijke groet,

Alperen

ehombie
Berichten: 1497
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: E60 m5 koppeling + Vliegwiel vervangen

Bericht door ehombie » 07 jul 2017, 15:14

Enige tip.. 1 of 2 stuks Speciaal gereedschap? Zie eerder topic...
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

MvanSst
Berichten: 23
Lid geworden op: 20 aug 2011, 09:16

Re: E60 m5 koppeling + Vliegwiel vervangen

Bericht door MvanSst » 15 jul 2017, 10:12

AlperenT schreef:Geachte forum gebruikers,

Naar aanleiding van slippende koppeling aan mijn BMW m5 Automatic heb ik hier vragen over.

Ik ben van plan om mijn Koppeling + Vliegwiel te vervangen. Alleen is mijn vraag waar ik op zou moeten letten tijdens het vervangen.

Ik heb van een bron gehoord dat er 60 bar druk op zit??? Alleen kan dat niet met zekerheid zeggen.

Hebben nog mensen tips voor mij?? :amen: :amen:

Eventueel iemand die omgeving Tilburg woont die me kan helpen?


Met vriendelijke groet,

Er zitten 2 koppelingsplaten bij elkaar. houdt deze ook op de juiste plaats tijdens het monteren omdat dit gebalanceerd is. deze zijn gemerkt met streepjes (sachs in ieder geval)

Vervang ook de kogelpen waar de gaffel van het druklager op afsteunt (deze was ik vergeten te vervangen) deze kan naar horen zeggen ook roet in het eten gooien.


Let op tijdens het inleren van de koppeling (inpa).
Bij mij is het de eerste keer fout gegaan dat wil zeggen verkeerde stand van de cilinder, drukpen tegen de gaffel.
De drukpen drukte de gaffel tegen de drukgroep waardoor de drukpen door de gaffel heen kwam.
Met als gevolg dat de drukpen uit de cilinder kwam. Dan sta je mooi te kijken, kom je niet meer weg met de auto.
Mocht dit gebeuren hoor je dit aan een tikkend geluid van de gaffel tegen de drukgroep.

Alperen

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) ///M5”