BMW E46 M3 Occasions
Re: BMW E46 M3 Occasions
Dat is een Amerikaanse import...Dat is waarschijnlijk ook de reden dat hij al zo lang te koop staat.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: BMW E46 M3 Occasions
Dat is die van mij ook. Ik weet dat er veel amerikanen worden geëxporteerd naar Europa met schade i.v.m. de BPM 'korting', maar dat hoeft niet perse zo te zijn toch?
Verder niks bekend van deze wagen? Als dit het enige 'minpunt' is snap ik niet dat deze al zo lang te koop staat (voor een relatief lage prijs)
Verder niks bekend van deze wagen? Als dit het enige 'minpunt' is snap ik niet dat deze al zo lang te koop staat (voor een relatief lage prijs)
Laatst gewijzigd door Ovanjole op 07 aug 2017, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quoten in dit geval niet toegestaan
Reden: quoten in dit geval niet toegestaan
Re: BMW E46 M3 Occasions
Die staat al heel lang te koop zeker al ruim 2jaar. Vind de achterspoiler niet echt de mooiste om zo maar te zeggen. Feit dat hij zo lang staat zal wel duiden op wat onduidelijkheden meemik aan.
Toen ik nog aan het kijken was stond hij er ook al, ik ben niet wezen kijken.
Toen ik nog aan het kijken was stond hij er ook al, ik ben niet wezen kijken.
- cjjvisserM3
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:00
Re: BMW E46 M3 Occasions
Haha inderdaad een bekende. Tevens is het ook raar, dat men adverteert met KMstand 108k KM, terwijl dit 108k mijlen zijn...en dus veel meer KM's zijn, dan dat er op de advertentie staat.
Verder maak ik mij geen zorgen, om wat mijn M3 waard is en zou zijn, in het geval dat ik ga verkopen. Ik ga er gewoon lekker van genieten, doe mijn onderhoud, upgrade wat ik leuk vind en hopen dat ik nog steeds met de M3 rondrijd over 20 jaar
Verder maak ik mij geen zorgen, om wat mijn M3 waard is en zou zijn, in het geval dat ik ga verkopen. Ik ga er gewoon lekker van genieten, doe mijn onderhoud, upgrade wat ik leuk vind en hopen dat ik nog steeds met de M3 rondrijd over 20 jaar
Re: BMW E46 M3 Occasions
Aah kijk, nu zijn we er! Kilometerstand idd in mijlen, lekker laten staan dus! Bedankt voor de verduidelijking!
Laatst gewijzigd door Ovanjole op 07 aug 2017, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quoten in dit geval niet toegestaan
Reden: quoten in dit geval niet toegestaan
Re: BMW E46 M3 Occasions
Hallo,
nieuw hier op het forum en opzoek naar een m3,
ga morgen kijken naar onderste, kan iemand mij wat meer vertellen over deze m3 of kent iemand hem?
KF-292-v
https://link.marktplaats.nl/m1183399794
alle informatie is welkom.
alvast bedankt,
Roy
nieuw hier op het forum en opzoek naar een m3,
ga morgen kijken naar onderste, kan iemand mij wat meer vertellen over deze m3 of kent iemand hem?
KF-292-v
https://link.marktplaats.nl/m1183399794
alle informatie is welkom.
alvast bedankt,
Roy
- cjjvisserM3
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:00
Re: BMW E46 M3 Occasions
Volgens mij heeft Toon van het forum naar deze gekeken. Wat ik uit zijn verhaal begrepen heb, is geen geschiedenis of een groot gat in de geschiedenis was. Dus mocht je dat erg belangrijk vinden, moet je daar even goed op letten.
Ten tweede, zou ik je aanraden om het onderhoud goed na te gaan van de afgelopen jaren. Liefst met rekeningen erbij, zodat je ook eventueel dingen kan navragen bij de garages of eigenaren.
Verder is het gewoon standaard bij de M3, namelijk de lagerschalen, VANOS en subframe. Mocht je hierover geen verstand hebben, laat dan een aankoopkeuring doen door een BMW M specialist.
Gezien de KM stand, zou ik sowieso de lagerschalen en VANOS meerekenen, tenzij dit recentelijk is gedaan. Ik beschouw de VANOS en Lagerschalen gewoon als slijtageonderdelen, die om de 80k-120k vervangen moeten worden.
Probeer ook te achterhalen wat de staat is van de SMGPomp. Een SMG pomp gaat gegarandeerd vroeg of laat falen. Gemiddeld gezien gaat een SMG pomp ongeveer 120k a 150k mee, maar er zijn altijd uitzonderingen. Ik ken gevallen waarbij de pomp faalde bij 60k, maar ook pompen die nog steeds operationeel waren bij 200k.
Ten tweede, zou ik je aanraden om het onderhoud goed na te gaan van de afgelopen jaren. Liefst met rekeningen erbij, zodat je ook eventueel dingen kan navragen bij de garages of eigenaren.
Verder is het gewoon standaard bij de M3, namelijk de lagerschalen, VANOS en subframe. Mocht je hierover geen verstand hebben, laat dan een aankoopkeuring doen door een BMW M specialist.
Gezien de KM stand, zou ik sowieso de lagerschalen en VANOS meerekenen, tenzij dit recentelijk is gedaan. Ik beschouw de VANOS en Lagerschalen gewoon als slijtageonderdelen, die om de 80k-120k vervangen moeten worden.
Probeer ook te achterhalen wat de staat is van de SMGPomp. Een SMG pomp gaat gegarandeerd vroeg of laat falen. Gemiddeld gezien gaat een SMG pomp ongeveer 120k a 150k mee, maar er zijn altijd uitzonderingen. Ik ken gevallen waarbij de pomp faalde bij 60k, maar ook pompen die nog steeds operationeel waren bij 200k.
Laatst gewijzigd door Ovanjole op 07 aug 2017, 22:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quoten in dit geval niet toegestaan
Reden: quoten in dit geval niet toegestaan
Re: BMW E46 M3 Occasions
Hallo
Deze staat bij mij in het dorp. Ziet er van buiten goed uit is compleet opnieuw gespoten. Maar zoals Joey al in de vorige post heeft verteld weinig tot geen historie.
Altijd een aankoop keuring laten doen bij een M specialist.
Deze staat bij mij in het dorp. Ziet er van buiten goed uit is compleet opnieuw gespoten. Maar zoals Joey al in de vorige post heeft verteld weinig tot geen historie.
Altijd een aankoop keuring laten doen bij een M specialist.
Vriendelijke Groeten Toon.
M3 e46 2002.oem.
M3 e46 2002.oem.
Re: BMW E46 M3 Occasions
hallo allemaal,
gisteren wezen kijken bij de M3.
auto was niet gewassen dus carrosserie was moeilijk te beoordelen, zaten wel enkele drijvers in de lak.
Voorbumper had een tik gehad, sluit niet meer goed aan de zijkanten aan.
rechter voorspatbord is los geweest en niet goed terug gemonteerd.
interieur was niet meer mooi, deurpanelen hingen los, achter paneel los, a en c stijlen de stof los, stuur versleten, krassen op dashbord en console en kofferbak was vuil.
motor draaide heel mooi, liep goed, smg schakelde zonder problemen.
auto is wat van te maken, maar heeft zeker werk nodig.
gisteren wezen kijken bij de M3.
auto was niet gewassen dus carrosserie was moeilijk te beoordelen, zaten wel enkele drijvers in de lak.
Voorbumper had een tik gehad, sluit niet meer goed aan de zijkanten aan.
rechter voorspatbord is los geweest en niet goed terug gemonteerd.
interieur was niet meer mooi, deurpanelen hingen los, achter paneel los, a en c stijlen de stof los, stuur versleten, krassen op dashbord en console en kofferbak was vuil.
motor draaide heel mooi, liep goed, smg schakelde zonder problemen.
auto is wat van te maken, maar heeft zeker werk nodig.
Re: BMW E46 M3 Occasions
cjjvisserM3 schreef: Probeer ook te achterhalen wat de staat is van de SMGPomp.
hoe wil je dit doen dan?
Re: BMW E46 M3 Occasions
Ikke0710a schreef:hallo allemaal,
gisteren wezen kijken bij de M3.
zou je hem dan willen kopen voor 18k? wat een prijzen en nog zo veel werk aan de winkel...
ik zou verder sparen:D
Re: BMW E46 M3 Occasions
Klinkt als een geschikte circuit auto maar als daily en weer netjes maken lijkt me niet de meest voordelige manier om een nette M3 te kopen.
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
- cjjvisserM3
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:00
Re: BMW E46 M3 Occasions
Ik zeg daarom ook 'probeer' te achterhalen. Voor de duidelijkheid er is sowieso geen garantie op onderdelen.Ovanjole schreef:cjjvisserM3 schreef: Probeer ook te achterhalen wat de staat is van de SMGPomp.
hoe wil je dit doen dan?
Ik zou het als volgt aanpakken:
1. Vraag na of überhaupt de pomp is vervangen geweest. Zo nee, dan kijk je naar de KMstand.
2. Lees de hydrauliek uit van de pomp wanneer de M3 koud is en kijk hoeveel bar de SMG pomp opbouwt en hoe snel dat afneemt. Een gezonde bardruk afname is van 80bar naar 50 bar in een minuut, zonder schakelen. Mijn SMG pomp, bouwde druk op naar 75 bar, maar was binnen 10 seconde weer op 50 bar en moet dan weer druk opbouwen bij de volgende shift. Het gaat dan goed, zolang dat goed gaat, maar mijn pomp was aan het dood gaan.
3. Lees de hydrauliek uit van de pomp wanneer de M3 warm is en kijk hoeveel bar de SMG pomp opbouwt en hoe snel dat afneemt. De meeste problemen spelen op bij hoge temperaturen. Doordat de vloeistof warm is, is de olie veel dunner, waardoor de pomp harder moet gaan werken. Op een gegeven moment, kan de pomp dat niet meer bijhouden, waardoor er geen genoeg druk meer is om een volgende shift te maken. Met als gevolgd...COG licht gaat aan en de SMG gaat uit zijn versnelling. Dit zijn tekenen, dat de pomp aan het 'dood' gaan is.
4. Kijken of er tekenen zijn van lekkage, bij te lage vloeistofniveau gaat dit ten koste van de pomp. Veel monteurs zeggen, dat de olie 'nooit' vervangen hoeft te worden.
Nogmaals het zijn mogelijke tekenen van een SMG falen.
Re: BMW E46 M3 Occasions
Oke duidelijk, Thanks voor deze info.
Je moet dus wel degelijk flink je auto uitlezen. En wel specifiek weten hoe:-)
Ik denk dat je ook gewoon moet incalculeren dat deze dingen stuk kunnen gaan...
Je moet dus wel degelijk flink je auto uitlezen. En wel specifiek weten hoe:-)
Ik denk dat je ook gewoon moet incalculeren dat deze dingen stuk kunnen gaan...
- cjjvisserM3
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 30 mei 2016, 11:00
Re: BMW E46 M3 Occasions
Klopt. Ik moet wel eerste toegeven, dat je wel INPA nodig hebt en iemand met wat verstand ervan. Maar ik ga er eigenlijk vanuit, dat wanneer je een M3 koopt, je daar wel in verdiept. En met name om de bekende problemen rondom deze auto, namelijk de VANOS, lagerschalen, SMG en subframe.Ovanjole schreef:Oke duidelijk, Thanks voor deze info.
Je moet dus wel degelijk flink je auto uitlezen. En wel specifiek weten hoe:-)
Ik denk dat je ook gewoon moet incalculeren dat deze dingen stuk kunnen gaan...
Er is genoeg informatie, kennis en ervaring op fora, YouTube en meetings.