Hi bimmers,
Vijf jaar heb ik leuke tijden gehad met mijn BMW E60, 525D (2005). Met 317.000 op te teller heb ik besloten om mijn wagen te verkopen. Vorige week heb ik hem uiteindelijk verkocht. Nu wil ik overstappen op een nieuwer model 5-serie. Ik vind de F10's er fantastisch uitzien. Ik heb dit keer besloten om voor een benzine motor te gaan. Mijn 525D stond te vaak op mijn oprit, veel kilometers maak ik niet.
Jaarlijks ga ik op vakantie naar Bulgarije (+/- 2000KM). Dit is dan ook waarom ik toen voor een diesel motor had gekozen.
Nu wil ik graag jullie advies hebben waar ik allemaal op moet letten bij het aanschaffen van deze auto.
- Moet ik gaan voor de 4 of 6 cilinder?
- 520, 523, 528 of 530?
- Welke modellen hebben een turbo?
Kortom; waar moet ik allemaal op letten?
Hoop dat jullie me verder kunnen helpen
Groet,
Kevin
HELP: Zoeken naar de juiste BMW F10
Re: HELP: Zoeken naar de juiste BMW F10
Ik heb een F11 omdat die achter luchtvering heeft. De 520i vind ik de mooiste vijf die ik heb gehad sind 89.
De 520 en 528 hebben beide 2 liter motoren 4 cil. met turbo's waarbij de 528 vanuit de fabriek waarschijnlijk al gechipt is en ook wat zwaardere remmen heeft.
De 520 en 528 hebben beide 2 liter motoren 4 cil. met turbo's waarbij de 528 vanuit de fabriek waarschijnlijk al gechipt is en ook wat zwaardere remmen heeft.
Re: HELP: Zoeken naar de juiste BMW F10
Ik heb een F11 535iX en een Z4 (E85). Allebei 6 cilinders. Rijden allebei heerlijk.
De verstandige optie is natuurlijk een 4 cilinder. Echt nodig zijn die PK's nergens voor. Maar ja, wie wil er nou verstandig zijn..
De verstandige optie is natuurlijk een 4 cilinder. Echt nodig zijn die PK's nergens voor. Maar ja, wie wil er nou verstandig zijn..
Re: HELP: Zoeken naar de juiste BMW F10
Maar die luchtvering geeft helaas van tijd tot tijd problemen. Bij mijn vorige E61 was dat zo. En bij mijn inmiddels ex-F11 kreeg ik ook problemen met de luchtvering. Geef mij maar gewoon ouderwetse schokdempers ... Maar uiteindelijk gaat het erop of je op zoek bent naar een sedan of station. Volgens mij heeft de topic-starter zijn keuze al gemaakt voor een F10. Een mooie auto. Ik zou adviseren te kiezen voor een 6-cilinder. Dat past simpelweg beter bij dit formaat auto. Aan de andere kant heb ik gelezen dat je de 520i aanzienlijk kunt laten chippen. Ik vermoed dat die dan ook niet verkeerd rijdt. Ik zou wel beslist kiezen voor een automaat.Ddw schreef:Ik heb een F11 omdat die achter luchtvering heeft.
F31 320DA en E88 120i cabrio
Re: HELP: Zoeken naar de juiste BMW F10
En al wat moois gevonden? Ik heb een F11 met een 6-cilinder en vind het een machtig apparaat. Succes met de zoektocht!
Binnenkort: F31 320i Touring || 2018 || -Sport Edition
Ex: F11 535i Touring || 2013 || -Sport Edition
Ex: F11 535i Touring || 2013 || -Sport Edition
Re: HELP: Zoeken naar de juiste BMW F10
Goede avond beste forum leden,
Zoals ik al vaker heb kunnen lezen en horen.
Dan schijnen de 4 cilinder motoren nog al wat last hebben van de distributie ketting!
IK wil over een jaartje ook een F11, maar dan verkies ik een 6 cilinder F11.
Dat rijd enorm lekker, en heeft ook weer het fijne rijden met die goede 6 in lijn motor.
De lucht vering, daar heb ik tot nu toe weinig klachten over gehoord, dus het kan best wel eens meevallen.
De E39 met de M54B25 6 cilinder touring die ik nu heb, dat is gewoon een probleemloze 5 serie.
Ik heb er tenminste geen rare onkosten aan gehad, dan het reguliere onderhoud.
Ik heb deze E39 al sinds oktober 2010 in mijn bezit, en er staan nu 288.000 km op de teller.
De luchtvering, dat is echt geweldig, ik wil echt niet anders meer.
Dus zal dat in de F11 touring er ook aanwezig moeten zijn, anders wil ik deze niet eens.
Ik vind het wel heel erg jammer, al dat down sizen van de motoren!
Dan wil je een 525 of een 528 of een 530, dan krijg je een 2.0 liter 4 cilinder met turbo.
En dat wil ik ook niet hebben, nee gewoon een 6 cilinder motor, en het liefst zonder die turbo.
Dat vind ik de beste keus voor mijzelf.
Natuurlijk hebben andere forum leden weer andere wensen, en dat is ook gewoon erg goed.
Anders reden we allemaal in dezelfde auto rond.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Zoals ik al vaker heb kunnen lezen en horen.
Dan schijnen de 4 cilinder motoren nog al wat last hebben van de distributie ketting!
IK wil over een jaartje ook een F11, maar dan verkies ik een 6 cilinder F11.
Dat rijd enorm lekker, en heeft ook weer het fijne rijden met die goede 6 in lijn motor.
De lucht vering, daar heb ik tot nu toe weinig klachten over gehoord, dus het kan best wel eens meevallen.
De E39 met de M54B25 6 cilinder touring die ik nu heb, dat is gewoon een probleemloze 5 serie.
Ik heb er tenminste geen rare onkosten aan gehad, dan het reguliere onderhoud.
Ik heb deze E39 al sinds oktober 2010 in mijn bezit, en er staan nu 288.000 km op de teller.
De luchtvering, dat is echt geweldig, ik wil echt niet anders meer.
Dus zal dat in de F11 touring er ook aanwezig moeten zijn, anders wil ik deze niet eens.
Ik vind het wel heel erg jammer, al dat down sizen van de motoren!
Dan wil je een 525 of een 528 of een 530, dan krijg je een 2.0 liter 4 cilinder met turbo.
En dat wil ik ook niet hebben, nee gewoon een 6 cilinder motor, en het liefst zonder die turbo.
Dat vind ik de beste keus voor mijzelf.
Natuurlijk hebben andere forum leden weer andere wensen, en dat is ook gewoon erg goed.
Anders reden we allemaal in dezelfde auto rond.
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad