Yannis BMW 116i f20!

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Aiys

Yannis BMW 116i f20!

Bericht door Aiys » 16 aug 2017, 10:45

Goede middag allemaal,

Sinds kort een eigenaar van een bmw 116i f20. In het kort:
Sinds ik 2 weken geleden een vader ben geworden, moest ik er maar in geloven dat een coupe helaas niet meer verstandig was. Echter past de maxi-cosi dan ook niet achter in. Mijn auto voorheen was een Audi TT mk2 versie. Altijd een Audi fan geweest. En nog steeds om eerlijk te zijn. BMW was nooit echt mijn merk. Tot afgelopen vrijdag, toen ik even voor een Audi A4 ging kijken maar deze helaas nog niet in de showroom stond. Toen vielen me ogen bij binnenkomst eigenlijk al gelijk op deze knal rode bmw 116i. Daar begonnen mijn twijfels, uit nieuwsgierigheid toch maar eens in de bmw gaan zitten en van binnen bewonderen. Wat een plaatje. Wat een luxe. En dan toch maar even een test ritje aanvragen. Ik ben altijd al een sportief rijdende auto liefhebber geweest en altijd boven de 180pk gereden. Helaas was deze bmw een 136pk motor. Wel een turbo dus dat beloofd wat. Toch viel de 136pk mij best mee. Het voelde redelijk sportief aan. En in het vervolg zal dat ook wel steeds meer gaan voelen aangezien ik nog wel wat plannen heb aan mijn bmw. En daar reed ik dan de showroom uit direct de provinciaal op gereden en eens kijken wat de beste bmw kon. Reed heerlijk. Dat was mijn eerste ervaring met een bmw ooit. Was redelijk snel verkocht en overtuigt dat een bmw mij best heerlijk aanvoeld en dus zodoende ben ik sinds kort dus een trotse en liefhebbende eigenaar van een BMW 116i.

Hoop veel te kunnen leren van ervaren bmw bestuurders en in het vervolg met mijn vragen allemaal bij jullie terecht te kunnen!

Afbeelding
Afbeelding

Mijn naam is Yannis smaragdis.
En tot snel op dit forum!
Laatst gewijzigd door Aiys op 16 aug 2017, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Sandokan

Re: Yannis BMW 116i f20!

Bericht door Sandokan » 16 aug 2017, 11:03

Welkom op het forum en gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje. :+

Klinkt bekend in de oren, het aanschaffen van een andere, ruimere auto vanwege gezinsuitbreiding. Om die reden heb ik 2 maanden geleden een E91 gekocht. (318i Touring)

Zo zie je maar weer dat het 'Freude am fahren' niet alleen maar een kreet is maar dat het ook echt bestaat.

Veel plezier met je BMW. Deel anders ff wat foto's, ben wel benieuwd hoe ie eruit ziet.

Aiys

Bericht door Aiys » 16 aug 2017, 13:24

Zodra de auto thuis staat zal ik direct foto's schieten! En bedankt voor de felicitatie!

GstaR101

Bericht door GstaR101 » 16 aug 2017, 19:58

Welkom Yannis, en gefeliciteerd met je baby.

Mooie wagen.
Nog veranderingen in de toekomst?
wat voor specs heeft deze.

veel rijplezier alvast :driving:

DennieV

Bericht door DennieV » 16 aug 2017, 20:17

Mooie auto zo in het rood :duimen:
Heb pas zelf ook een 116i F20 gekocht, ze verbazen je idd omdat ze toch comfortabel zijn en ook weer strak op de weg liggen, en er passen 2 buggys in de breedte in en dat viel bij o.a. de F30 3-serie tegen, ik kan het weten want ben de de buggy auto's wezen kijken. :rolf:
Kom zelf uit een 5-serie met 260pk dus moest wel heel even wennen.
De 116i is trouwens naar 220pk te chippen en zit erover te denken om ook te doen.
F10 LCI 518d luxuryline spacegrau

Ex:F20 116i sparkling bronze
Ex: E60 530d olivin metallic
Ex: E46 328Ci titan silber

Showroom
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic. ... 20&t=39203

Aiys

Bericht door Aiys » 16 aug 2017, 21:06

Hartelijk bedankt! En ja zeker ben ik veel van plan. Ik heb het forum beetje rond gesnuffeld en verschillende mogelijkheden gezien. Zie dat dit forum veel lof heeft over br performance. Ik zelf heb een eigen chipper waar ik veel mee heb en dus daar alvast heb door gegeven dat ik een nieuwe auto heb. Ben benieuwd wat mijn mogelijkheden zijn bij hem. Het zal iig niet bij alleen chippen blijven. Een degelijk geheel uitlaatsysteem zal wel degelijk vervangen worden en de bij behoorde benodigdheden om de auto niet in de soep te laten lopen of onze veiligheid in gevaar te brengen. Ik zal alle aanpassingen bijhouden en met jullie delen! Momenteel is het een standaard 116i.

Jeremy

Bericht door Jeremy » 17 aug 2017, 10:57

Goedemorgen Yannis, van harte welkom op ons forum en uiteraard van harte met de kleine!

Leuke auto heb je daar, en de kleur bevalt mij eigenlijk wel! Zelf heb ik twee "saaie" zilveren en zwarte wagens, maar een fel kleurtje fleurt de Nederlandse wegen ook wel lekker op. :D

Ik ben benieuwd naar de aanpassingen ennuh... Ook ik ben voorstander van een chip. Daar zouden mijn 3 litertjes het nog moeilijk mee krijgen denk ik... :whistle:

Anyway, heel veel plezier hier op het forum, en voor vragen en/of suggesties ben je altijd welkom bij iemand van het BimmerPortal Team!

Groetjes,
Jeremy

Aiys

Bericht door Aiys » 17 aug 2017, 11:17

Goede middag jeremy!
Als eerst bedankt! En ja de kleur sprak mij echt aan direct bij binnenkomst. Normaliter ben ik ook een persoon van de wat veiligere kleuren. Maar in het echt springt het rood er echt vanaf. De foto voldoet niet aan de werkelijkheid al vind ik dat zelf!
Qua aanpassingen zal dit nog even uitgesteld moeten worden naar volgend jaar ivm de financiën na aanschaf en dus nu alle tijd om te bepalen wat er gedaan moet worden en waar. Over het algemeen zal ik de aanpassingen allemaal zelf doen op het chippen na uiteraard. Zodra er andere Velgen onder zitten zal de look van de auto ook vele malen beter uitkomen.
Allemaal snel te zien dalijk in de showroom!

Jeremy

Bericht door Jeremy » 17 aug 2017, 11:34

Snap ik heel goed, maar de wagen ziet er ook al keurig uit zo. Ik ken de kleur inderdaad, hier in de buurt stond een 120d in dezelfde kleur te koop, en zag laatst een zelfde gekleurde 335i voorbij komen.. Heerlijk! 8)

Verlaginkje, setje OEM wielen, uitlaatje en chip en dan denk ik dat je al een heel eind op weg bent!

Aiys

Bericht door Aiys » 17 aug 2017, 12:01

Idd! Eventueel nog een intercooler. Zodra alle aanpassingen erop zitten laat ik alles op maat chippen. Zullen her en der nog wat kleine aanpassingen nodig zijn. Tot die periode word het overuurtjes draaien :gekdoen:

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”