interieurverlichting met leeslampje
interieurverlichting met leeslampje
hallo,
Onlangs een luxe interieurverlichting aangeschaft voor mijn 320td. Echter de leeslampjes krijg ik niet aan. ligt dit aan de stekker, of past het uberhaubt niet? Graag jullie bevindingen.
Onlangs een luxe interieurverlichting aangeschaft voor mijn 320td. Echter de leeslampjes krijg ik niet aan. ligt dit aan de stekker, of past het uberhaubt niet? Graag jullie bevindingen.
Re: interieurverlichting met leeslampje
Heb ook een interieurverlichting van een facelift model, bij mij branden de leeslampjes ook niet.. Past gewoon niet.
Het is idd geen "plug and play", je zult wat extra draaden moeten trekken.
Links onder bij het stuurkolom kun je geschakelde spanning vinden bij de lampjes zul je wat moeten fabrieken bij de aansluitingen.
Links onder bij het stuurkolom kun je geschakelde spanning vinden bij de lampjes zul je wat moeten fabrieken bij de aansluitingen.
iemand deze mod al eens uitgevoerd??
of een site waar dit omschreven wordt??
of een site waar dit omschreven wordt??
Ja, naar een DIY ben ik ook zeer benieuwd!
Heb via EBAY ook een paar van die mooie lampjes op de kop getikt en ze er het afgelopen weekend even ingezet. De gewone interieurverlichting werkt prima, alleen de extra leeslampjes niet. Vanwege tijdgebrek moet ik dit klusje even uitstellen, het lijkt mij eenvoudig een kwestie van een geschakelde 12v draad trekken.
Als er meer bekend is danwel als er ervaringen gemeld zijn/worden, dan houd ik mij aanbevolen.
Heb via EBAY ook een paar van die mooie lampjes op de kop getikt en ze er het afgelopen weekend even ingezet. De gewone interieurverlichting werkt prima, alleen de extra leeslampjes niet. Vanwege tijdgebrek moet ik dit klusje even uitstellen, het lijkt mij eenvoudig een kwestie van een geschakelde 12v draad trekken.
Als er meer bekend is danwel als er ervaringen gemeld zijn/worden, dan houd ik mij aanbevolen.

Present : F40 - 118i / F23n - 218i / F48lci - sDrive20i
Former : E36 - 320i / E87 - 118i / E46lci -320D / F45 - 218AT
Former : E36 - 320i / E87 - 118i / E46lci -320D / F45 - 218AT
NIEMAND HIER???
Binnenverlichting voor vervangen met leeslampjes
Allen,
Ik heb in mijn E46 2003 facelift nog een binnenverlichting aan de voorkant zonder afzonderlijke leeslampjes. Nu heb ik een binnenverlichting gekocht met leeslampjes. Echter moet ik voor deze een extra draad trekken. Ken iemand mij vertellen wat voor draad dit moet zijn? Zelf zit ik te denken aan een geschakelde plus. Ken iemand mij ook vertellen welke draden waar aangesloten moeten worden?
Alvast bedankt,
Ed.
Ik heb in mijn E46 2003 facelift nog een binnenverlichting aan de voorkant zonder afzonderlijke leeslampjes. Nu heb ik een binnenverlichting gekocht met leeslampjes. Echter moet ik voor deze een extra draad trekken. Ken iemand mij vertellen wat voor draad dit moet zijn? Zelf zit ik te denken aan een geschakelde plus. Ken iemand mij ook vertellen welke draden waar aangesloten moeten worden?
Alvast bedankt,
Ed.
Ik heb je bericht samengevoegd met een soortgelijk bericht
Moderatoropmerking Farl
PATRON heeft hetzelfde "probleem" dacht ik, kan alleen het juiste topic niet vinden..... 

320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Vind het eigenlijk wel belachelijk dat die optie niet standaard is.... 

Increase the Peace!
+1 net als make-up spiegels en voetverlichting..bibic schreef:Vind het eigenlijk wel belachelijk dat die optie niet standaard is....
ik moet zelf ook nog ff kijken over hoe en wat.. heb zelf geen tijd ervoor gehad..

al een oplossing?
ik heb het ook gedaan.
ik heb een draad uit het dashkastje naar de verlichting getrokken.
deze op de plus en dan even testen in welke lege poort van de stekker bij de verlichting .
en dan werkt het.
dus maar 1 draadje van kastje naar verlichting en klaar.
ik heb een draad uit het dashkastje naar de verlichting getrokken.
deze op de plus en dan even testen in welke lege poort van de stekker bij de verlichting .
en dan werkt het.
dus maar 1 draadje van kastje naar verlichting en klaar.
Kun je niet simpel een van de draadjes waarmee het lampje nu gevoed wordt aftappen en in de stekker voeren?
Zo ja, welke moeten we hebben?
Ik heb er ook wel eens aan zitten klooien maar ben er toen niet echt uit kunnen komen.
Zo ja, welke moeten we hebben?
Ik heb er ook wel eens aan zitten klooien maar ben er toen niet echt uit kunnen komen.
sjef geloof me dat gaat niet werken.
je moet echt een draad vanuit het dashkastje trekken.
je moet echt een draad vanuit het dashkastje trekken.
Kan ik de rode draad niet aftappen van de sigarettenaansteker??
En die dan aansluiten...en vandaar uit weer naar achter trekken voor de leeslampjes achter?
Want de sigarettenaansteker is constante plus
En dat zoeken we toch ook???
Als het niet zo is.....wilt iemand erbij vermelden waar je hebt afgetapt in het dashkastje?
En die dan aansluiten...en vandaar uit weer naar achter trekken voor de leeslampjes achter?
Want de sigarettenaansteker is constante plus
En dat zoeken we toch ook???
Als het niet zo is.....wilt iemand erbij vermelden waar je hebt afgetapt in het dashkastje?