330i executive
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 30 jun 2015, 19:35
- Locatie: Papekop
- Contacteer:
Re: 330i executive
Heel veel onderdelen zoals een LMM kun je goed krijgen op de Duitse eBay. Ik had een originele LMM voor ongeveer €190 thuis. Heel veel originele onderdelen zij daar gewoon 20-30% goedkoper. En je betaald geen douane kosten. En ja een LMM is bij een oude auto nogal is kapot. En al je m vervangt, koop een originele.
Re: 330i executive
maar wat is dan de goedkoopste E46 in onderhoud, een oud klasgenoot van me heeft ook een E46. een 318 uit 2002 en die heeft er in de afgelopen 3 jaar geen reparaties aan gehad.
Een 318 facelift heeft meer onderhoud dan een 330i pre facelift? ik weet het nu niet meer.
Een 318 facelift heeft meer onderhoud dan een 330i pre facelift? ik weet het nu niet meer.
Bedankt voor de tip!Robbrand89 schreef:Heel veel onderdelen zoals een LMM kun je goed krijgen op de Duitse eBay. Ik had een originele LMM voor ongeveer €190 thuis. Heel veel originele onderdelen zij daar gewoon 20-30% goedkoper. En je betaald geen douane kosten. En ja een LMM is bij een oude auto nogal is kapot. En al je m vervangt, koop een originele.
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 19 mar 2013, 14:35
- Locatie: E10 2002, ex E61 B5, Ex E46 B3 3.3
- Contacteer:
Re: 330i executive
Qua onderhoud moet je denk ik gewoon een beetje mazzel hebben. Het zijn oude autos, daar wil wel eens wat aan stuk gaan...
Dealer onderhuouden zegt zeker niet alles, die laten ook gewoon de jongste bediende het lijstje aflopen. Zaken die er niet op staan worden gemist. Geen dealer die ooit de draagarmrubbers controleert of de schokdempers of vanos...
Op zo n oude wagen zou dat allang eens vervangen moeten zijn imho.
Ga voor de auto met een pak facturen erbij, dan kun je zien wat er is gedaan en inschatten wat er nog gedaan moet worden....
Dealer onderhuouden zegt zeker niet alles, die laten ook gewoon de jongste bediende het lijstje aflopen. Zaken die er niet op staan worden gemist. Geen dealer die ooit de draagarmrubbers controleert of de schokdempers of vanos...
Op zo n oude wagen zou dat allang eens vervangen moeten zijn imho.
Ga voor de auto met een pak facturen erbij, dan kun je zien wat er is gedaan en inschatten wat er nog gedaan moet worden....
Re: 330i executive
Het is zeker mazzel hebben, en ik denk dat als je gewoon zuinig met je auto rijdt kan het ook besparen in onderhoud. Ik heb op dit moment een Citroen Saxo die ik behoorlijk doortrap. Ben ik zeker niet van plan bij een BMW aangezien ik die voor jaren met plezier wil gaan rijden en upgraden.
Wat zou dan de meest goedkope BMW E46 zijn kwa onderhoud? is dat een pre facelift model met bijvoorbeeld een 6 cilinder of een facelift model met 4 cilinder? Zoals iemand aangaf hoort er eigenlijk in een BMW een 6 cilinder te liggen. denk dat ik dat ook liever heb een 6 cilinder.
Wat zou dan de meest goedkope BMW E46 zijn kwa onderhoud? is dat een pre facelift model met bijvoorbeeld een 6 cilinder of een facelift model met 4 cilinder? Zoals iemand aangaf hoort er eigenlijk in een BMW een 6 cilinder te liggen. denk dat ik dat ook liever heb een 6 cilinder.
Laatst gewijzigd door Jeremy op 30 aug 2017, 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quoten voorgaand bericht niet toegestaan, zie forumregels
Reden: Quoten voorgaand bericht niet toegestaan, zie forumregels
Re: 330i executive
Verdiep je eens in de problemen van de 4 pitter in de facelift dus de 2.0 motor wat ook in de 1 serie e.d. zit
Er zijn er maar weinig die zonder koprevisie binnen de 2 ton blijven lopen ook breken allemaal de kettingspanners is immers gedeeltelijk plastic
De 6 cilinders zijn over het algemeen betrouwbare motoren en die 2 bougies en 2 liter olie meer gaan het hem niet doen
Zoals gezegd als je handig bent en beetje op ebay.de je zooi koopt denk ik zelf dat een 6 pitter goedkoper in onderhoud is
Natuurlijk wel iets zwaarder dus meer belasting en verzekering
Drank misbruik verschil valt wel mee , mijn ex m54b22 verbruikte ca 8 liter op 100km en mn cabrio een liter meer maar die weegt ook 1515kg
Zoals gezegd hier ook door andere geluk moet je zeker hebben alleen motorisch is wel duidelijk waar je vaker gelukt mee hebt en pech.
Ophanging e.d. zijn voor ze allemaal gelijk uiteraard en is ook makkelijk te controleren voor aanschaf
Er zijn er maar weinig die zonder koprevisie binnen de 2 ton blijven lopen ook breken allemaal de kettingspanners is immers gedeeltelijk plastic
De 6 cilinders zijn over het algemeen betrouwbare motoren en die 2 bougies en 2 liter olie meer gaan het hem niet doen
Zoals gezegd als je handig bent en beetje op ebay.de je zooi koopt denk ik zelf dat een 6 pitter goedkoper in onderhoud is
Natuurlijk wel iets zwaarder dus meer belasting en verzekering
Drank misbruik verschil valt wel mee , mijn ex m54b22 verbruikte ca 8 liter op 100km en mn cabrio een liter meer maar die weegt ook 1515kg
Zoals gezegd hier ook door andere geluk moet je zeker hebben alleen motorisch is wel duidelijk waar je vaker gelukt mee hebt en pech.
Ophanging e.d. zijn voor ze allemaal gelijk uiteraard en is ook makkelijk te controleren voor aanschaf
Re: 330i executive
Heb zeker veel geleerd al in die korte periode, ben altijd wel kritisch geweest met het kijken naar een auto. Extreem kritisch zelfs. Ik ben niet dringend op zoek naar een E46 maar ik ben dus opzoek naar een model met een M52 of M54 motor.
Heb nu deze eigenaar gecontaceerd. Wat mij aantrekt is dat hij al 7 jaar eigenaar is van die auto. De meeste die ik tegenkom zijn net 4 maand eigenaar van de auto. snap alleen niet waarom dit type geen antenne fin op het dak heeft. heeft volgens mij een M52TUB20 blok
https://www.speurders.nl/overzicht/auto ... e_value=50
Heb nu deze eigenaar gecontaceerd. Wat mij aantrekt is dat hij al 7 jaar eigenaar is van die auto. De meeste die ik tegenkom zijn net 4 maand eigenaar van de auto. snap alleen niet waarom dit type geen antenne fin op het dak heeft. heeft volgens mij een M52TUB20 blok
https://www.speurders.nl/overzicht/auto ... e_value=50
Laatst gewijzigd door Jeremy op 30 aug 2017, 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quoten voorgaand bericht niet toegestaan, zie forumregels
Reden: Quoten voorgaand bericht niet toegestaan, zie forumregels
Re: 330i executive
Omdat hij geen navigatie heeft
Re: 330i executive
maar dat maakt mij nog niet zo veel uit. Heb zelf Sygic premium op mijn telefoon. werkt prima, huidige eigenaar is 7 jaar eigenaar volgens RDW. heb contact met de eigenaar en ben benieuwd wat voor facturen en zijn ervaring was in de afgelopen 7 jaar. Wie weet wordt dit m wel indien ik zo ver ben om een auto aan te schaffen en alles natuurlijk bevalt.
Laatst gewijzigd door Jeremy op 30 aug 2017, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quoten voorgaand bericht niet toegestaan, zie forumregels
Reden: Quoten voorgaand bericht niet toegestaan, zie forumregels
Re: 330i executive
M52TUB20 is dat inderdaad.
Vraag of dat deze auto een onderhoudshistorie heeft, dat helpt wel. De prijs is erg fijn! (ondanks deze toch wel erg laag is voor zo'n auto)
Vraag of dat deze auto een onderhoudshistorie heeft, dat helpt wel. De prijs is erg fijn! (ondanks deze toch wel erg laag is voor zo'n auto)
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: 330i executive
Ik ben met Dutchie in deze, de normale verkoopprijs van een dergelijke auto. Volgens de RDW is hij de 2e eigenaar. Als de auto in orde is heb je er een goede koop aan!
Bij mij gaan wel alarmbellen rinkelen, de vraagprijs is aardig onder de "marktprijs" (al is het wat de gek ervoor geeft natuurlijk). "If it looks to good to be true, it probably is".
Let op, APK tot 05-09-2017. Ik zou zeker vragen naar de voorkeuring (die zal hij vast gedaan hebben) en zo niet, laat de auto bij een APK station voorkeuren, kost 2 a 3 tientjes. Dan weet je wat het ongeveer gaat kosten. Een aankoopkeuring is nog beter, alles na laten lopen en dan bepalen of het wat is.
Bij mij gaan wel alarmbellen rinkelen, de vraagprijs is aardig onder de "marktprijs" (al is het wat de gek ervoor geeft natuurlijk). "If it looks to good to be true, it probably is".
Let op, APK tot 05-09-2017. Ik zou zeker vragen naar de voorkeuring (die zal hij vast gedaan hebben) en zo niet, laat de auto bij een APK station voorkeuren, kost 2 a 3 tientjes. Dan weet je wat het ongeveer gaat kosten. Een aankoopkeuring is nog beter, alles na laten lopen en dan bepalen of het wat is.
Re: 330i executive
je vroeg je af waarom hij geen haaievin heeft. Daar reageerde ik opvinootje schreef:maar dat maakt mij nog niet zo veel uit. Heb zelf Sygic premium op mijn telefoon. werkt prima, huidige eigenaar is 7 jaar eigenaar volgens RDW. heb contact met de eigenaar en ben benieuwd wat voor facturen en zijn ervaring was in de afgelopen 7 jaar. Wie weet wordt dit m wel indien ik zo ver ben om een auto aan te schaffen en alles natuurlijk bevalt.Vintiem schreef:Omdat hij geen navigatie heeft
Re: 330i executive
Ben nog niet veel wijzer over de auto. Heeft wel onderhoudsbeurten gehad volgens de eigenaar en ongeveer elke 15000km olie en oliefilter vervangen. Heb gevraagd naar de reparaties die de auto eventueel heeft gehad tijdens zijn bezit. Verder ziet die er wel redelijk uit, echter brandt wel het airbag lampje. Kan dat veel kwaad?
EDIT:
Ik denk dat ik maar een goed besluit heb genomen. Wil wel graag een BMW E46 maar denk dat ik beter kan wachten tot ik een goede baan heb met meer zekerheden. Heb nu een Saxo die erg leuk is en lekker veel lawaai (kan) maken wanneer ik wil. Is veel goedkoper dan een E46. een E46 komt wel, niet nu maar die gaat zeker komen!
prijs is inderdaad best laag voor zo'n auto.Dutchie schreef:M52TUB20 is dat inderdaad.
Vraag of dat deze auto een onderhoudshistorie heeft, dat helpt wel. De prijs is erg fijn! (ondanks deze toch wel erg laag is voor zo'n auto)
let op, krijg er een nieuwe apk bij. en hij is 2e eigenaar in de afgelopen 9 jaar. Bij RDW zie je maar tot max 9 jaar terug.Yoghurt schreef:Ik ben met Dutchie in deze, de normale verkoopprijs van een dergelijke auto. Volgens de RDW is hij de 2e eigenaar. Als de auto in orde is heb je er een goede koop aan!
Bij mij gaan wel alarmbellen rinkelen, de vraagprijs is aardig onder de "marktprijs" (al is het wat de gek ervoor geeft natuurlijk). "If it looks to good to be true, it probably is".
Let op, APK tot 05-09-2017. Ik zou zeker vragen naar de voorkeuring (die zal hij vast gedaan hebben) en zo niet, laat de auto bij een APK station voorkeuren, kost 2 a 3 tientjes. Dan weet je wat het ongeveer gaat kosten. Een aankoopkeuring is nog beter, alles na laten lopen en dan bepalen of het wat is.
aah oke vandaar dus, dacht dat je bedoelde dat die zo goedkoop was omdat die geen navigatie had haha.Vintiem schreef:je vroeg je af waarom hij geen haaievin heeft. Daar reageerde ik opvinootje schreef:maar dat maakt mij nog niet zo veel uit. Heb zelf Sygic premium op mijn telefoon. werkt prima, huidige eigenaar is 7 jaar eigenaar volgens RDW. heb contact met de eigenaar en ben benieuwd wat voor facturen en zijn ervaring was in de afgelopen 7 jaar. Wie weet wordt dit m wel indien ik zo ver ben om een auto aan te schaffen en alles natuurlijk bevalt.Vintiem schreef:Omdat hij geen navigatie heeft
EDIT:
Ik denk dat ik maar een goed besluit heb genomen. Wil wel graag een BMW E46 maar denk dat ik beter kan wachten tot ik een goede baan heb met meer zekerheden. Heb nu een Saxo die erg leuk is en lekker veel lawaai (kan) maken wanneer ik wil. Is veel goedkoper dan een E46. een E46 komt wel, niet nu maar die gaat zeker komen!
Re: 330i executive
Veel plezier van je saxo en de BMW komt vast nog wel eens ![Duim omhoog :duim:](./images/smilies/1duim.gif)
![Duim omhoog :duim:](./images/smilies/1duim.gif)