E46 330ci | project circuit | Transm. Oliekoeler
Re: E46 330ci | project circuit | Wat voor rubber?
Ligt er ook echt aan wat je ermee gaat doen.
Voor echte track days weer je niet over de straat gaan zeker full slick anders een R888 was ik erg over te spreken.
Banen zoals de Ring scheelt het zo weinig met een echte goede straatband dat ik gewoon op straatbanden ben gaan rijden.
75 rondes voor een semi slick voordat die kaal was vond ik maar beetje gekkewerk voor 2 seconden tijd winst.
Op mickey mousse banen heb je er wat aan omdat het veel meer hitte kan verdragen en daardoor de banden minder vlug gaan smeren
Voor echte track days weer je niet over de straat gaan zeker full slick anders een R888 was ik erg over te spreken.
Banen zoals de Ring scheelt het zo weinig met een echte goede straatband dat ik gewoon op straatbanden ben gaan rijden.
75 rondes voor een semi slick voordat die kaal was vond ik maar beetje gekkewerk voor 2 seconden tijd winst.
Op mickey mousse banen heb je er wat aan omdat het veel meer hitte kan verdragen en daardoor de banden minder vlug gaan smeren
Re: E46 330ci | project circuit | Wat voor rubber?
@ Dutchie; Dat is een mooie app! Hoe heet ie?
@Peter1981; Ben ik met je eens, ik had 2e handsjes full slicks van de Suzuki Swift cup voor €25,- per band.
Het liefst zou ik nu weer voor full slicks gaan maar ik kan geen goedkopere vinden dan €300,-.
Vandaar de shift naar Semi-slicks, kennelijk is daar een grotere afzetmarkt voor zodat de prijzen daar een stuk lager kunnen liggen alleen zal ik nooit meer naar €25,- per band kunnen;)
Vandaag ook eindelijk die 1,5 jaar oude stoflaag verwijderd van de E46, ziet er toch wel een stuk beter uit ook al is ze 15 jaar oud.
@Peter1981; Ben ik met je eens, ik had 2e handsjes full slicks van de Suzuki Swift cup voor €25,- per band.
Het liefst zou ik nu weer voor full slicks gaan maar ik kan geen goedkopere vinden dan €300,-.
Vandaar de shift naar Semi-slicks, kennelijk is daar een grotere afzetmarkt voor zodat de prijzen daar een stuk lager kunnen liggen alleen zal ik nooit meer naar €25,- per band kunnen;)
Vandaag ook eindelijk die 1,5 jaar oude stoflaag verwijderd van de E46, ziet er toch wel een stuk beter uit ook al is ze 15 jaar oud.
Laatst gewijzigd door Leooo op 24 aug 2017, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Re: E46 330ci | project circuit | Wat voor rubber?
'Wheel Will Fit' voor iOS, maar voor Android zou er ook een variant moeten zijn!Leooo schreef:@ Dutchie; Dat is een mooie app! Hoe heet ie?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
-
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 16 feb 2015, 19:45
Re: E46 330ci | project circuit | Wat voor rubber?
Ik heb 2 jaar op de NANKANG NS-2R compound 120 gereden. 120 is volgens mij niet de soft, want die bestond toen nog niet.
Ik rij dit seizoen op de DNRT RACE band, deze heeft een compound van 80.
Kost 120,- bij Biesheuvel
https://www.biesheuvel.nl/automotive/on ... 5-r17.html
De DNRT geeft echt veel meer grip dan de NANKANG NS-2R compound 120. Ik vind het een fijne band.
Ik rij dit seizoen op de DNRT RACE band, deze heeft een compound van 80.
Kost 120,- bij Biesheuvel
https://www.biesheuvel.nl/automotive/on ... 5-r17.html
De DNRT geeft echt veel meer grip dan de NANKANG NS-2R compound 120. Ik vind het een fijne band.
Re: E46 330ci | project circuit | Wat voor rubber?
Ik ga inderdaad die DNRT banden eens proberen.
Alleen ga ik eerst de Federal FZ 201 R 225/45R17 proberen, scheelt toch weer €40,- per band
Dit weekend heb ik ook eindelijk de kabelboom wat uitgedund. Zeker een kilo of 3 eruit weten te knippen. En hij start ook nog gewoon
Ook de kooi eindelijk een 'kleurtje' gegeven;
Moet alleen nog een laag aanbrengen, en het is geen fijn klusje
Ook even de motorolie en bakolie vervangen
Alleen ga ik eerst de Federal FZ 201 R 225/45R17 proberen, scheelt toch weer €40,- per band
Dit weekend heb ik ook eindelijk de kabelboom wat uitgedund. Zeker een kilo of 3 eruit weten te knippen. En hij start ook nog gewoon
Ook de kooi eindelijk een 'kleurtje' gegeven;
Moet alleen nog een laag aanbrengen, en het is geen fijn klusje
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
Ook even de motorolie en bakolie vervangen
- Spoiler: Laat zien
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Re: E46 330ci | project circuit | prepping voor 11 oktober
Waarom 5W30 eigenlijk als ik vragen mag?
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: E46 330ci | project circuit | prepping voor 11 oktober
Ik had nog 10 flesjes liggen van een eerdere bestelling en zover ik weet wordt dit geadviseerd door de 'Shell lube match'; http://lubematch.shell.nl/nl/en_GB/equi ... _EFt8PknGH
Maar ik had dus beter een andere kunnen nemen?
Maar ik had dus beter een andere kunnen nemen?
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Re: E46 330ci | project circuit | prepping voor 11 oktober
Voor circuit gebruik zeker 10w60
Maargoed zou nu eerst even 3000km met deze rijden die zit toch al erin en om nu nieuwe olie weg te schudden is natuurlijk onzin
Maargoed zou nu eerst even 3000km met deze rijden die zit toch al erin en om nu nieuwe olie weg te schudden is natuurlijk onzin
Re: E46 330ci | project circuit | prepping voor 11 oktober
3000 km rijden met de e46 zal betekenen dat ik 20 trackdays moet doen. Ik vervang het wel deze winter. Wat is eigenklijk het voordeel van de 10W60?
En nu vraag ik me af of de bakolie ook verkeerd is.
Ik heb er Castrol syntrans B 75W in gedaan.
En nu vraag ik me af of de bakolie ook verkeerd is.
Ik heb er Castrol syntrans B 75W in gedaan.
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Re: E46 330ci | project circuit | prepping voor 11 oktober
5W30 wordt onder vollast te dun, 10W60 blijft dikker op die temperaturen onder vollast.
In mijn versnellingsbak heb ik ook een wat dikkere olie, weet alleen niet precies meer wat voor iets. Heb vaker problemen gehad dat mijn bakolie te dun werd.
In mijn versnellingsbak heb ik ook een wat dikkere olie, weet alleen niet precies meer wat voor iets. Heb vaker problemen gehad dat mijn bakolie te dun werd.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: E46 330ci | project circuit | prepping voor 11 oktober
Gisteren ook eens gekeken naar mijn linker achterlicht wat al een tijd niet meer werkt.
De heren die de kooi erin hebben gezet hadden al gezegd dat ze wat massa draden hebben moeten veranderen omdat ze een paar hadden geraakt met de flex. Dus ik heb mijn eigen massa maar gemaakt;
Het is zeker niet mooi maar wel stevig.
Eerst dacht ik dat de connector niet meer goed zou zijn maar later bedacht ik me dus dat het met het lassen mis moest zijn gegaan. Vandaar het knippen in de lampenhouder
De heren die de kooi erin hebben gezet hadden al gezegd dat ze wat massa draden hebben moeten veranderen omdat ze een paar hadden geraakt met de flex. Dus ik heb mijn eigen massa maar gemaakt;
Het is zeker niet mooi maar wel stevig.
Eerst dacht ik dat de connector niet meer goed zou zijn maar later bedacht ik me dus dat het met het lassen mis moest zijn gegaan. Vandaar het knippen in de lampenhouder
- Spoiler: Laat zien
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Re: E46 330ci | project circuit | prepping voor 11 oktober
Bandjes zijn binnen;
Toch maar wel gekozen voor de Federal FZ 201 R 225/45R17. Ik ben zeer benieuwd welke banden sneller zijn, de afdankertjes Dunlop slicks van de Suzuki Swift cup of de FZ 201. We gaan het 11 oktober zien, mits het weer het toelaat.
Daarnaast ook even een leuke gimmick toegevoegd;
Toch maar wel gekozen voor de Federal FZ 201 R 225/45R17. Ik ben zeer benieuwd welke banden sneller zijn, de afdankertjes Dunlop slicks van de Suzuki Swift cup of de FZ 201. We gaan het 11 oktober zien, mits het weer het toelaat.
Daarnaast ook even een leuke gimmick toegevoegd;
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
Re: E46 330ci | project circuit | prepping voor 11 oktober
Goed bezig
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: E46 330ci | project circuit | prepping voor 11 oktober
Na 1,5 jaar eindelijk weer wat rubber neer kunnen leggen.
We wilden de eerste stint gaan rijden maar ik kreeg de ASC niet uit.
Ik had waarschijnlijk de massa van de ASC knop afgeknipt verderop in de kabelboom
Dus uiteindelijk kwam ik op het idee om de zekeringen bij langs te gaan van de ABS/ASC.
In totaal zitten er 4 zekeringen in voor deze twee systemen.
Na wat trial and error eindelijk de ACS uit kunnen krijgen en de ABS doet het nog.
Jammer genoeg zat het weer niet mee, het bleef maar miezeren.
We hadden de eerste stint gemist maar het regende toen ook nog echt.
Wel was het erg rustig, dus we konden goed testen zonder mallootjes op de baan.
Dat was erg fijn aan de F klasse, hier heb je normaliter een race licentie voor nodig maar omdat er zo weinig animo is mochten wij er bij;
Snelste tijd was 2:13,30 en dat is niet echt geweldig aangezien mijn record op Assen 2:08,96 is.
Wel was het leuk om het vergelijk te zien met de banden;
Met slicks;
Lateral G=1,25
Semi slicks FZ-201;
lateral G= 1,03
Is dus wel een best verschil.
Met wat beter stuur- en remwerk en volledig droog wegdek kan ik denk ik wel bij de 2:10 komen.
Daarnaast kon er nog wel wat oude benzine in de tank zitten en moet het blok misschien nog weer op volle sterkte komen na de rebuild van de kop (?).
TIP: GELUID UIT
Er mag wel eens wat gebeuren aan het uiterlijk, iets met Lemon Sting 3M folie en een wide body kit
Maar goed eerst maar eens een aantal trackdays afrijden en persoonlijk vind ik onderhuidse mods belangrijker...
Wel op de korte termijn planning;
- Rollerbank uitdraai
- Swirl pot
- Subframe reinforcements
- Front strut bar
We wilden de eerste stint gaan rijden maar ik kreeg de ASC niet uit.
Ik had waarschijnlijk de massa van de ASC knop afgeknipt verderop in de kabelboom
Dus uiteindelijk kwam ik op het idee om de zekeringen bij langs te gaan van de ABS/ASC.
In totaal zitten er 4 zekeringen in voor deze twee systemen.
Na wat trial and error eindelijk de ACS uit kunnen krijgen en de ABS doet het nog.
Jammer genoeg zat het weer niet mee, het bleef maar miezeren.
We hadden de eerste stint gemist maar het regende toen ook nog echt.
Wel was het erg rustig, dus we konden goed testen zonder mallootjes op de baan.
Dat was erg fijn aan de F klasse, hier heb je normaliter een race licentie voor nodig maar omdat er zo weinig animo is mochten wij er bij;
Snelste tijd was 2:13,30 en dat is niet echt geweldig aangezien mijn record op Assen 2:08,96 is.
Wel was het leuk om het vergelijk te zien met de banden;
Met slicks;
Lateral G=1,25
Semi slicks FZ-201;
lateral G= 1,03
Is dus wel een best verschil.
Met wat beter stuur- en remwerk en volledig droog wegdek kan ik denk ik wel bij de 2:10 komen.
Daarnaast kon er nog wel wat oude benzine in de tank zitten en moet het blok misschien nog weer op volle sterkte komen na de rebuild van de kop (?).
TIP: GELUID UIT
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
Maar goed eerst maar eens een aantal trackdays afrijden en persoonlijk vind ik onderhuidse mods belangrijker...
Wel op de korte termijn planning;
- Rollerbank uitdraai
- Swirl pot
- Subframe reinforcements
- Front strut bar
e91 325d bj 2008, daily
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
e46 330ci bj 2002, circuit auto
http://bimmerportal.nl/forum/viewtopic.php?f=29&t=39482
If everything seems under control, you're not going fast enough.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 okt 2017, 13:31
Re: E46 330ci | project circuit |
Hallo,
vol aandacht heb ik dit Topic zitten lezen. Ben met een E46 328i 10/1998 bezig om deze ook om te bouwen naar trackday / circuit auto. Erg leerzaam om kijkje in keuken te hebben bij soort gelijke projecten.
Mijn vraag is, waar heb je de quick release gekocht van je stuur? Merk / type?
vol aandacht heb ik dit Topic zitten lezen. Ben met een E46 328i 10/1998 bezig om deze ook om te bouwen naar trackday / circuit auto. Erg leerzaam om kijkje in keuken te hebben bij soort gelijke projecten.
Mijn vraag is, waar heb je de quick release gekocht van je stuur? Merk / type?