Geen vermogen
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 31 aug 2017, 17:33
- Locatie: Borne
Geen vermogen
Beste BMW vrienden,
Tijdens het rijden op de snelweg heeft mijn BMW 525D E60 2005 (265k km gelopen) soms geen vermogen meer!
Het duurt dan heel lang voordat ik op de 120kmh zit.
Als ik dan ergens stop en de auto opnieuw start, doet hij het weer normaal.
Er is geen storingsmelding.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Met vriendelijke groet,
Rob
Tijdens het rijden op de snelweg heeft mijn BMW 525D E60 2005 (265k km gelopen) soms geen vermogen meer!
Het duurt dan heel lang voordat ik op de 120kmh zit.
Als ik dan ergens stop en de auto opnieuw start, doet hij het weer normaal.
Er is geen storingsmelding.
Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Met vriendelijke groet,
Rob
Re: Geen vermogen
Uitlezen zoniet is het gokken. Gelijkaardig probleem op de mijne, bij mij is het de turbo actuator. Ik gok dus turbo actuator. Maar je moet echt uitlezen, het is onmogelijk om een diagnose te stellen zonder dit te doen.
525d E61 2007 pre-LCI
-
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 04 sep 2017, 20:35
Re: Geen vermogen
Ik heb dit probleem ook gehad bij mijn 525D E61. Dacht eerst ook aan de turbo actuator. Dit bleek het niet te zijn. Turbo was in orde. Turbo kickte ook in toeren ging hoog in de toeren, maar totaal geen versnelling. Bleek een gescheurd inlaatspruitstuk te zijn. Was bij mij ook roetvorming onder de motorkap. Oude spruitstuk bekeken. Zaten gaten en scheuren in waardoor turbo druk weg valt. Hoop dat je hier wat mer kan. Succes ermee. Vervangen door gietijzeren variant. Bij mij hielp herstarten motor ook tijdelijk. Totdat het steeds erger werd en gevaarlijk werd.
Re: Geen vermogen
Die is bij mij ook vervangen, echter had ik toen geen vermogensverlies. Zaten al wel wat scheurtjes in.MatsuMatsu85 schreef:Ik heb dit probleem ook gehad bij mijn 525D E61. Dacht eerst ook aan de turbo actuator. Dit bleek het niet te zijn. Turbo was in orde. Turbo kickte ook in toeren ging hoog in de toeren, maar totaal geen versnelling. Bleek een gescheurd inlaatspruitstuk te zijn. Was bij mij ook roetvorming onder de motorkap. Oude spruitstuk bekeken. Zaten gaten en scheuren in waardoor turbo druk weg valt. Hoop dat je hier wat mer kan. Succes ermee. Vervangen door gietijzeren variant. Bij mij hielp herstarten motor ook tijdelijk. Totdat het steeds erger werd en gevaarlijk werd.
handbak 2005 e60 525d, kopellingsventiel-delete, chassis versterkende trekstang, straight flow einddemper, dpf off, egr off, turbo van 530d, VVT tune: 253PK 572NM
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 31 aug 2017, 17:33
- Locatie: Borne
Re: Geen vermogen
Heb hem laten uitlezen, er was geen storing aanwezig.
Ze denken dat het de actuator van de turbo is, maar deze deed het prima via de aansturing van het diagnose apparaat. Ik ben bang als ik het turbo laat vervangen, dat het probleem niet over is.
originele turbo kost €1975 incl. montage. een imitatie kost nog €1450. vindt ik best prijzig voor een gok dat het probleem dan weg is.
Zal binnenkort het inlaatspruitstuk eens controleren.
Het stinkt af en toe wel in de auto. zou dus heel goed een lek spruitstuk kunnen zijn.
Bedank voor jullie reacties!
Ze denken dat het de actuator van de turbo is, maar deze deed het prima via de aansturing van het diagnose apparaat. Ik ben bang als ik het turbo laat vervangen, dat het probleem niet over is.
originele turbo kost €1975 incl. montage. een imitatie kost nog €1450. vindt ik best prijzig voor een gok dat het probleem dan weg is.
Zal binnenkort het inlaatspruitstuk eens controleren.
Het stinkt af en toe wel in de auto. zou dus heel goed een lek spruitstuk kunnen zijn.
Bedank voor jullie reacties!
Re: Geen vermogen
Mijn actuator werkt ook prima bij aansturing met diagnose, wil niet zeggen dat hij er daarom op andere tijdstippen geen probleem is. Ik had telkens wel een fout opgeslagen, ik hoop dat ze heb correct hebben uitgelezen. Alleen BMW diagnose apparatuur kan je 100% vertrouwen.
Bij een herstart was het probleem bij mij ook opgelost. Tot nu toe heb ik het maar een 4tal keer voorgehad op een tijdspanne van 2,5j.
Ik zie niet in hoe bij een gescheurd uitlaatspruitstuk het probleem ineens over is na een herstart. Het lek is er nog steeds en verdwijnt niet ineens.
Daarom de vraag wie heeft hem uitgelezen en met wat ?
Bij een herstart was het probleem bij mij ook opgelost. Tot nu toe heb ik het maar een 4tal keer voorgehad op een tijdspanne van 2,5j.
Ik zie niet in hoe bij een gescheurd uitlaatspruitstuk het probleem ineens over is na een herstart. Het lek is er nog steeds en verdwijnt niet ineens.
Daarom de vraag wie heeft hem uitgelezen en met wat ?
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Geen vermogen
Ik heb dit probleem afgelopen week ook gehad, bij mij bleek een scheur te zitten in het rubber stuk dat van de intercooler naar de egr loopt, voel eens met je hand eromheen of daar geen scheur zit. Een ding is duidelijk je hebt turbodruk verlies en zoals je aangeeft naar het opstarten heb je weer vermogen, denk niet dat het je turbo is.
Re: Geen vermogen
Wel grappig dat er voor de jaren 90 ook auto's gerepareerd zijn... Of kocht je toen altijd een nieuwe als er wat was.tom_il schreef:Uitlezen zoniet is het gokken. Maar je moet echt uitlezen, het is onmogelijk om een diagnose te stellen zonder dit te doen.
Verder kan een slang best het probleem zijn van turbodruk verlies en de andere keer net niet. Rubber kan heel raar buigen soms. Een rubber slang kan zich zelfs tijdens het rijden ''dichtmaken'' om vervolgens weer los te komen (warmte, kou, luchtflow enz).
Als er met uitlezen toch al niks naar voren komt (of je hebt geen mogelijkheid tot uitlezen). Even de slangen na lopen, desnoods even demonteren en goed buigen en torderen, dan zou je eventuele scheurtjes moeten kunnen zien.
Het kan ook een gare afdichtring of pakking zijn. Kosten bijna niks en je kunt het maar nieuw hebben.
Wat hierboven staat kan echt iedereen zelf doen.
Re: Geen vermogen
En waarom niet ? Actuator maakt deel uit van de turbo. Gelukkig op deze turbo apart te vervangen.Yussi schreef:Ik heb dit probleem afgelopen week ook gehad, bij mij bleek een scheur te zitten in het rubber stuk dat van de intercooler naar de egr loopt, voel eens met je hand eromheen of daar geen scheur zit. Een ding is duidelijk je hebt turbodruk verlies en zoals je aangeeft naar het opstarten heb je weer vermogen, denk niet dat het je turbo is.
Deze kan echt wel haperen of communicatie verliezen met de de DME waardoor de actuator in safemode gezet worden en de schoepen van de turbo zo gezet worden turbo geen druk meer opbouwd. Herstarten lost dit (tijdelijk) op.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Geen vermogen
Happerende Actuator/communicatie verlies tussen DME en actuator vind je echt niet door niet te lezen.Erwin P schreef:Wel grappig dat er voor de jaren 90 ook auto's gerepareerd zijn... Of kocht je toen altijd een nieuwe als er wat was.tom_il schreef:Uitlezen zoniet is het gokken. Maar je moet echt uitlezen, het is onmogelijk om een diagnose te stellen zonder dit te doen.
Dan is het gokken.
Auto van voor de jaren 90 hadden nauwelijk electronica vergeleken met de huidige. Vergelijken is daarom zinloos.
Je moet inderdaad niet blind geloven wat er uitgelezen word. Maar het geeft je een goede richting waar te zoeken, en is snel gedaan, dus waarom niet ?
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Geen vermogen
Er zijn tal van problemen die niet met uitlezen te vinden zijn.tom_il schreef:Happerende Actuator/communicatie verlies tussen DME en actuator vind je echt niet door niet te lezen.Erwin P schreef:Wel grappig dat er voor de jaren 90 ook auto's gerepareerd zijn... Of kocht je toen altijd een nieuwe als er wat was.tom_il schreef:Uitlezen zoniet is het gokken. Maar je moet echt uitlezen, het is onmogelijk om een diagnose te stellen zonder dit te doen.
Dan is het gokken.
Auto van voor de jaren 90 hadden nauwelijk electronica vergeleken met de huidige. Vergelijken is daarom zinloos.
Je moet inderdaad niet blind geloven wat er uitgelezen word. Maar het geeft je een goede richting waar te zoeken, en is snel gedaan, dus waarom niet ?
Ik ben het met je eens, het is een goed begin.
Maar even als voorbeeld, als ik toen ik dagdienst werkte even de auto wilde laten uitlezen was dat een serieuze planning. Garage's zijn alleen op de tijden open dat je zelf werkt (tenminste in t oost'n ), hebben het altijd druk enz enz.
Een beetje creativiteit buiten het uitlezen om kan een boel elimineren en goed mogelijk je fout al vinden.
Helemaal als het blijkt een veel voorkomend probleem te zijn bij een bepaalde motor. Ik denk dat hij daarom de vraag stelde.
Een antwoord zou kunnen zijn: Ga naar de dealer, die maakt het.
Maar dat is niet het antwoord of het doel van een forum.
Re: Geen vermogen
Daarom zelf uitlezen. Toen ik deze wagen kocht was mijn eerste doel om zo snel mogelijk zelf te kunnen uitlezen, garages vertrouw ik hier niet 100% in. Deze komen te snel met : je hebt deze en deze foutcode en daarom moet ik dit en dit vervangen. Hier wil ik voorbereid zijn, en niet voor een verassing komen te staan in de garage.
Ik heb dit nooit gedaan bij mijn vorige wagens, maar bij deze bespaard het je het heel wat kop brekens.
En dat je dan wat dingen kan coderen is een mooie bonus.
Ik snap dat old school mecaniciens niets moeten hebben van computers maar deze wagen is één grote computer, daar is geen weg rond. Een kleine investering helpt je al een eind op de weg om dit zelf te doen.
Desnoods kan je die old school mecanicien wat op weg helpen want die hebben niet altijd de juiste apparatuur.
Het help trouwens ook als je een vraag stelt op een forum. De antwoorden die je krijgt zijn heel wat gerichter.
Ik heb dit nooit gedaan bij mijn vorige wagens, maar bij deze bespaard het je het heel wat kop brekens.
En dat je dan wat dingen kan coderen is een mooie bonus.
Ik snap dat old school mecaniciens niets moeten hebben van computers maar deze wagen is één grote computer, daar is geen weg rond. Een kleine investering helpt je al een eind op de weg om dit zelf te doen.
Desnoods kan je die old school mecanicien wat op weg helpen want die hebben niet altijd de juiste apparatuur.
Het help trouwens ook als je een vraag stelt op een forum. De antwoorden die je krijgt zijn heel wat gerichter.
525d E61 2007 pre-LCI