Swirl flaps of Turbo

Voor alle technische vragen over de BMW 1 Serie
suikerstuutje
Berichten: 128
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:12
Locatie: Garmerwolde

Swirl flaps of Turbo

Bericht door suikerstuutje » 31 aug 2017, 19:39

Vandaag geeft mijn BMW een raar geluid af rond de 2000 rpm, heb ook het idee dat er wat vermogen wegvalt.
Heb zo wat rond gelezen en weet eigenlijk niet welke kant dit op gaat, Swirl Flaps...zitten die in een 118d van 2009?
Of een Turbo probleem? 238.... op de teller, bij 160....is de ketting ect. geheel vervangen, dus dat lijkt het me niet.

Maar het is een ratelend rauw geluid, geen rook of id, auto start ook prima en loopt stationair ook normaal.
Durf eigenlijk niet te rijden maar zou ergens een diagnose willen stellen om te weten wat er aan de hand is.
Iemand tips of een idee waar ik het moet zoeken?

h3b
Berichten: 982
Lid geworden op: 16 mar 2011, 11:12
Locatie: Laarbeek

Re: Swirl flaps of Turbo

Bericht door h3b » 01 sep 2017, 07:22

Balen. Ratelend en rauw geluid is nooit goed. Ik verwacht dat je een N47 motor hebt en die zijn inderdaad berucht om problemen met de distributie. Mijn eerste gok is dan ook dat je het daar moet zoeken ondanks dat deze met 160K al vervangen is. Laat z.s.m een diagnose stellen door je garage of door een BMW specialist. Turbo zou kunnen maar dan zou je verwachten dat er ook via de uitlaat het e.e.a. zichtbaar is. Hoewel het roetfilter veel tegenhoudt is dan geen garantie. Succes
F20 116i 2012 (2017- )Afbeelding
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)

Gebruikersavatar
mieske90
BimmerPortal Team
Berichten: 5559
Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
Locatie: Noord-Brabant

Re: Swirl flaps of Turbo

Bericht door mieske90 » 01 sep 2017, 18:34

In Odijk zit een hele goeie bmw specialist, Heb daar veel verhalen van gehoord.
Misschien daar een keer een afspraak maken om naar laten te kijken.

Succes het je probleem
Afbeelding
Volgende evenement:


Plaats reactie

Terug naar “BMW 1 Serie (E81 / E82 / E87 / E88) Techniek”