Ik heb een beetje een verontrustend probleem.
Ik ga morgen op vakantie met mijn bmw e60 520i uit 2010. De auto is oppervlakkig gecheckt dus inprincipe geen mankementen. (75.000 km gelopen)
De bmw gaf de melding dat de olie ververst zou moeten worden. Dat heb ik dus laten doen.
Na de nieuwe olie gaf hij aan op het display dat de oliepeil in orde was. precies op het streepje van MAX (helaas alleen electronisch te peilen).
De dag erna keek ik voor de grap weer even wat het peil was. Nu zei hij dat het oliepeil te hoog was. Afspraak gemaakt bij de garage, en er wat uit laten lopen. Vervolgens weer de meting gedaan. Hij gaf nog steeds aan dat het een te hoog oliepeil had. Er is in totaal een liter olie uit t.o.v. de aangegeven hoeveelheid van BMW zelf. Nog steeds geeft hij aan dat hij een te hoog oliepeil heeft.
Heb het geprobeerd met een warme en koude motor, maar hij blijft aangeven dat het peil te hoog is.
Er zit nu een liter minder in dan gebruikelijk, mijn vraag is, kan ik met een gerust hart op vakantie, aangezien er nu geen tijd is om het probleem uit te zoeken. Voor de zekerheid neem ik een paar liter extra mee.
Kan de sensor kapot zijn? En is dit een bekent probleem?
Graag hulp! en alvast bedankt

er zit trouwens olie in van valvoline 5w30