Cooper111S - E46 2000 323Ci

Nieuw op het forum? Stel jezelf even voor
Cooper111S

Cooper111S - E46 2000 323Ci

Bericht door Cooper111S » 18 sep 2017, 20:13

Altijd al een mooie auto gevonden en nu mede vanwege de youngtimer regeling er eentje aangeschaft. Het viel mij tijdens mijn zoektocht op dat er behoorlijk veel slechte exemplaren te koop stonden waarvan er eentje in Apeldoorn de kroon spande. Alles wat er maar mis mee kon zijn was er mis mee. Uiteindelijk onderstaand exemplaar gekocht die veruit de mooiste was. Helaas niet de 330Ci maar aangezien het mijn dagelijkse auto gaat worden moet het wel een auto zijn waar ik vertrouwen in heb. Dat zit met dit exemplaar meer dan goed en had ik bij alle anderen totaal niet.

Het betreft een 323Ci Executive uit 2000 met 165.000km op de klok. Voorzien van originele 18 inch M breedset en AC Schnitzer verlagingsveren en fabrieks af hardtop.

Heeft op de brug gestaan bij ProCAR in Zwolle voor de aankoopkeuring (aanrader!) waar een paar kleine puntjes naar voren kwamen. Vanos is bijvoorbeeld nog nooit gereviseerd, maar technisch en optisch gezien een hele nette auto. Precies waar ik dus naar opzoek was.

Things to do:
- vanos revisie
- optieaanpassingen via de INPA K + KAN Kabel (reeds besteld)
- Android navigatie (zit nog te dubben welke)
- oranje knipperlichtlampjes vervangen voor chromen (welke heb ik nodig?)
- en vast nog wel een aantal dingen.

Hoofdzakelijk blijft de auto lekker origineel met en paar subtiele aanpassingen. Iemand nog tips wat nog meer aan te passen?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door mieske90 op 21 sep 2017, 20:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topic-onderwerp gewijzigd om het overzicht te bewaren.

Jeremy

Re: E46 2000 323Ci

Bericht door Jeremy » 18 sep 2017, 20:49

Bedankt voor je uitgebreide voorstelling! En uiteraard namens het hele BimmerPortal Team van harte welkom op het forum! Prachtige cabrio heb je daar zeg, en wat staan die velgen goed! Nu ga ik weer twijfelen, misschien toch ook maar Styling 72 onder mijn 330ci cabrio? Lijken verder heel erg op elkaar dus heb een goed beeld nu! :duim:

Wat betreft de VANOS revisie kan ik Patrick Visser (klik!) aanbevelen, die zit wel in omg. Den Haag maar is gelijk een mooi excuus voor een mooie lange rit! Qua verlichting; ik heb op BimmerProducts twee sets Philips Silver Visions aangeschaft gisteren. Houdt mijn cabrio topic in de gaten zou ik zeggen! :duim:

Oh en als je wilt ruilen qua wielen hoor ik het wel! :leip:

Groetjes,
Jeremy

peter1981

Bericht door peter1981 » 18 sep 2017, 22:03

Welkom en mooie auto :)
Wat betreft die slecht uitziende auto`s weet ik precies waar je over praat
Ben bij BMW`s van 2006 geweest met 70dkm waar je van dacht wtf
Echte mooie exemplaren zijn heel zeldzaam aan het worden maar ook ik ben uiteindelijk geslaagd

Vanos zou ik zelf niks aan doen als er niks aan is want er zijn er zat wat nooit problemen krijgen.
Ik heb zoiets een motor die goed loopt moet je met rust laten en gewoon goed onderhouden :)
Veel plezier met de cabrio :duimen:

Yor

Bericht door Yor » 18 sep 2017, 23:09

Welkom, nette wagen.

Jeremy

Bericht door Jeremy » 19 sep 2017, 07:53

VANOS zou ik zelf wel doen. Heb ook nooit problemen gehad bij mijn 325ci maar toen ik de seals vervangen had werd de wagen wel degelijk zuiniger, en had ik onderin veel meer vermogen. Ik had geen klachten zoals getik of extreem olieverbruik.

Beetje zelfde gevalletje als olie wisselen om de 12500/15000km ipv de voorgeschreven 25000/30000. Baadt het niet dan schaadt het niet en ik durf er bijna vergif op in te nemen dat je iets gaat merken als je de VANOS seals laat vervangen.

Cooper111S

Bericht door Cooper111S » 20 sep 2017, 13:35

Jeremy schreef:Bedankt voor je uitgebreide voorstelling! En uiteraard namens het hele BimmerPortal Team van harte welkom op het forum! Prachtige cabrio heb je daar zeg, en wat staan die velgen goed! Nu ga ik weer twijfelen, misschien toch ook maar Styling 72 onder mijn 330ci cabrio? Lijken verder heel erg op elkaar dus heb een goed beeld nu! :duim:
Thanks! Heb net even je topic bekeken, prachtige 330Ci! Hou het toch bij m'n eigen velgen. Vind de huidige best dik maar ook wel weer beschaafd. De velgen die jij eronder hebt zitten heb ik ook nog wel eens aan gedacht en zijn zeker niet gek!
Jeremy schreef: Wat betreft de VANOS revisie kan ik Patrick Visser (klik!) aanbevelen, die zit wel in omg. Den Haag maar is gelijk een mooi excuus voor een mooie lange rit! Qua verlichting;
Dat ziet er ook wel uit als een goed bedrijf voor de revisie. Daar binnenkort maar eens even aankloppen.
Jeremy schreef: Ik heb op BimmerProducts twee sets Philips Silver Visions aangeschaft gisteren. Houdt mijn cabrio topic in de gaten zou ik zeggen! :duim:
Gewoon de PY21w lampjes dus. Da's handig, die heb ik wel vaker vervangen voor chromen exemplaren. Achter is hetzelfde type?

peter1981 schreef:Welkom en mooie auto :)
Wat betreft die slecht uitziende auto`s weet ik precies waar je over praat
Ben bij BMW`s van 2006 geweest met 70dkm waar je van dacht wtf
Echte mooie exemplaren zijn heel zeldzaam aan het worden maar ook ik ben uiteindelijk geslaagd
Dat kun je echt niet begrijpen hè? En als het nou een enkele was die er wat slechter uit zou zien... Maar nee, echt bosjes lelijke E46's :(

mieske90
BimmerPortal Team

Re: Cooper111S - E46 2000 323Ci

Bericht door mieske90 » 21 sep 2017, 20:14

Welkom :zwaai:
Je wagen ziet er heel netjes uit :duim:
Afbeelding
Volgende evenement:

RSRay

Re: Cooper111S - E46 2000 323Ci

Bericht door RSRay » 29 sep 2017, 14:33

Kan alleen maar zeggen: origineel houden en niet bezuinigen op (goed) onderhoud.
Een kilometerstand van 150dzd of meer hoeft echt geen probleem te zijn, mits aantoonbaar netjes onderhouden en gereden. er zijn zat exemplaren met de helft ervaring waar je beter weg bij kunt blijven.

Mooi exemplaar, geniet er van !

Plaats reactie

Terug naar “Stel jezelf voor”