E90 er uit, E61 er in
E90 er uit, E61 er in
Na mijn 3 serie E90 uit 2006 weer verkocht te hebben ben ik op zoek gegaan naar een E60/61 met een automaat.
Ik sta dagelijks in de file en dan is het enorm fijn als je niet steeds met een pook hoeft te roeren om in de versnelling te komen.
En iets meer power dan een 2.0 is altijd leuk
Uiteindelijk heb ik onderstaande E61 gekocht uit 2004 met bijna 230.000 op de teller, en het rijd heerlijk en viel ook in mijn prijs klasse.
Qua opties zit er niet veel op maar daar heb ik bewust naar gekeken, vooral naar het type entertainment system wat erin zit.
Ik hou ervan om zoveel mogelijk te customizen en na een Android radio te hebben gehad heeft dat mijn sterke voorkeur.
Behalve dat zijn er nog wat punten die aangepakt moeten worden, maar dat is te overzien.
Bij deze een aantal foto's, maar ik heb nog niet echt tijd gehad om de auto een flinke poetsbeurt te geven.
Betere foto's volgen later nog
De technische specs:
Type: 525i E61 AUT M54 EUR
Prod. Date: 2004-09-10
Engine: M54;
Kleur: Black Sapphire Metallic 475
Bekleding: Leder Dakota Schwarz (LCSW)
Power: 141Kw (194 Pk)
Opties:
S1CAA Selection of COP relevant vehicles
S205A Automatic transmission
S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S302A Alarm system
S386A Roof railing
S442A Cup holder
S508A Park Distance Control (PDC)
S540A Cruise control
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S563A Light package
S590A BMW LA wheel, star spoke 123
S698A Area-Code 2 for DVD
S785A White direction indicator lights
S851A Language version German
S863A Retailer Directory Europe
S877A Delete cross-pattern operation
S880A On-board vehicle literature English
S8SAA Navigation access request,country-spec.
S8SPA Control unit COP
S915A Dummy-SALAPA
Uitgevoerde aanpassingen:
- Grote beurt; niet echt een aanpassing maar wel wenselijk
- De-badge 525i aan de achterkant
- Wielen gebalanceerd, de auto trilde lichtelijk tussen 100 Km/u en 120 Km/u
- Ruitenwisser achter werkte niet, na deze met WD40 te hebben behandeld werkt het, maar de standaard rust stand is nu ala DTM; deze blijft rechtop staan.
Todo:
- BMW Logo op de motorkap vervangen; deze is een beetje vervaagd
- Reserve wiel + toebehoren; deze zitten er niet bij...
- Motor van het afdekzeil links; Deze maakt een hels kabaal en moet worden vervangen
- Winterset voor de winter; welke velgen het worden weet ik nog niet zolang het maar origineel BMW is
- Koplamp links heeft vocht in de koplamp; dit wordt waarschijnlijk vervangen tenzij reparatie een optie is
- Entertainment; Ik ben momenteel op zoek naar een Android radio die overweg kan met iDrive.
- Audio: De subwoofers in de vloer doen het wel, maar voegt erg weinig toe aan de muziek beleving. Daarnaast wil ik eigenlijk ook speakers in de deuren achter.
- Climate controls vervangen; uitzoeken of deze te vervangen is door een nieuwer type wat er net wat mooier uitziet
Ik sta dagelijks in de file en dan is het enorm fijn als je niet steeds met een pook hoeft te roeren om in de versnelling te komen.
En iets meer power dan een 2.0 is altijd leuk
Uiteindelijk heb ik onderstaande E61 gekocht uit 2004 met bijna 230.000 op de teller, en het rijd heerlijk en viel ook in mijn prijs klasse.
Qua opties zit er niet veel op maar daar heb ik bewust naar gekeken, vooral naar het type entertainment system wat erin zit.
Ik hou ervan om zoveel mogelijk te customizen en na een Android radio te hebben gehad heeft dat mijn sterke voorkeur.
Behalve dat zijn er nog wat punten die aangepakt moeten worden, maar dat is te overzien.
Bij deze een aantal foto's, maar ik heb nog niet echt tijd gehad om de auto een flinke poetsbeurt te geven.
Betere foto's volgen later nog
De technische specs:
Type: 525i E61 AUT M54 EUR
Prod. Date: 2004-09-10
Engine: M54;
Kleur: Black Sapphire Metallic 475
Bekleding: Leder Dakota Schwarz (LCSW)
Power: 141Kw (194 Pk)
Opties:
S1CAA Selection of COP relevant vehicles
S205A Automatic transmission
S216A HYDRO STEERING-SERVOTRONIC
S302A Alarm system
S386A Roof railing
S442A Cup holder
S508A Park Distance Control (PDC)
S540A Cruise control
S548A Kilometer-calibrated speedometer
S563A Light package
S590A BMW LA wheel, star spoke 123
S698A Area-Code 2 for DVD
S785A White direction indicator lights
S851A Language version German
S863A Retailer Directory Europe
S877A Delete cross-pattern operation
S880A On-board vehicle literature English
S8SAA Navigation access request,country-spec.
S8SPA Control unit COP
S915A Dummy-SALAPA
Uitgevoerde aanpassingen:
- Grote beurt; niet echt een aanpassing maar wel wenselijk
- De-badge 525i aan de achterkant
- Wielen gebalanceerd, de auto trilde lichtelijk tussen 100 Km/u en 120 Km/u
- Ruitenwisser achter werkte niet, na deze met WD40 te hebben behandeld werkt het, maar de standaard rust stand is nu ala DTM; deze blijft rechtop staan.
Todo:
- BMW Logo op de motorkap vervangen; deze is een beetje vervaagd
- Reserve wiel + toebehoren; deze zitten er niet bij...
- Motor van het afdekzeil links; Deze maakt een hels kabaal en moet worden vervangen
- Winterset voor de winter; welke velgen het worden weet ik nog niet zolang het maar origineel BMW is
- Koplamp links heeft vocht in de koplamp; dit wordt waarschijnlijk vervangen tenzij reparatie een optie is
- Entertainment; Ik ben momenteel op zoek naar een Android radio die overweg kan met iDrive.
- Audio: De subwoofers in de vloer doen het wel, maar voegt erg weinig toe aan de muziek beleving. Daarnaast wil ik eigenlijk ook speakers in de deuren achter.
- Climate controls vervangen; uitzoeken of deze te vervangen is door een nieuwer type wat er net wat mooier uitziet
Re: E90 er uit, E61 er in
Nette auto man!
Je zegt dat je niet veel opties hebt maar je hebt wel bekerhouders (jaloers)
Voor je emblemen heb ik nog wel een site voor je: MB-Cardesign, knappe prijs kwaliteitsverhouding.
succes met je mods
Je zegt dat je niet veel opties hebt maar je hebt wel bekerhouders (jaloers)
Voor je emblemen heb ik nog wel een site voor je: MB-Cardesign, knappe prijs kwaliteitsverhouding.
succes met je mods
Re: E90 er uit, E61 er in
Thanks!
Waren bekerhouders een optie!? Ik dacht dat dat bij een 5-serie wel standaard zou zijn...
En bedankt voor de tip! Ik heb even gekeken en heb het toegevoegd aan mijn favorieten
Waren bekerhouders een optie!? Ik dacht dat dat bij een 5-serie wel standaard zou zijn...
En bedankt voor de tip! Ik heb even gekeken en heb het toegevoegd aan mijn favorieten
-
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 10 jul 2017, 11:54
- Locatie: Noord Brabant
Re: E90 er uit, E61 er in
Mooie bak man!
Mooi wielen trouwens....
Nee bekerhouders zijn helaas NIET standaard
..
Mooi wielen trouwens....
Nee bekerhouders zijn helaas NIET standaard
..
Re: E90 er uit, E61 er in
Ja de wielen vind ik ook erg mooi, maar 20 inch is ook wel het maximale voor mij.
Ik had verwacht dat de auto erg zou stuiteren door de dunne banden, maar het rijd verrassend comfortabel
Ik had verwacht dat de auto erg zou stuiteren door de dunne banden, maar het rijd verrassend comfortabel
Re: E90 er uit, E61 er in
Mooie bolide. Idd 20 inch staat mooi icm die velgen..
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: E90 er uit, E61 er in
Mooie bolide. Gefeliciteerd.
De airco paneel kan aangepast worden naar de automatische versie.
Ik heb deze ombouw al voor diverse mensen gedaan.
Zie ook viewtopic.php?f=123&t=43035&start=15
De airco paneel kan aangepast worden naar de automatische versie.
Ik heb deze ombouw al voor diverse mensen gedaan.
Zie ook viewtopic.php?f=123&t=43035&start=15
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Re: E90 er uit, E61 er in
Hi Ralph, dat is goed te weten! Ik zie dat je deze kabels zelf kan maken, doe je dat nog steeds? Zo ja, dan zal ik je binnenkort een PM sturen
Re: E90 er uit, E61 er in
ik had een tijd geleden ook vocht in de koplamp. Kon geen reden vinden. Waarschijnlijk de afkap niet goed gemonteerd.
Proberen te drogen met een haardroger maar dit lukte niet, zelfs na de koplamp te demonteren.
Oplossing was om silicagel zakjes erin te zetten. Keer of 2 herhaalt om alle vocht eruit te krijgen. Sindsdien is de lamp vochtvrij.
Maw niet zomaar gaan wisselen.
Proberen te drogen met een haardroger maar dit lukte niet, zelfs na de koplamp te demonteren.
Oplossing was om silicagel zakjes erin te zetten. Keer of 2 herhaalt om alle vocht eruit te krijgen. Sindsdien is de lamp vochtvrij.
Maw niet zomaar gaan wisselen.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: E90 er uit, E61 er in
Nette E61 heb je daar! Airco paneel zou ik idd ook zeker vervangen, deze kan echt niet in zo'n dikke auto .
Succes met de MODS en veel plezier met de funfer!
Succes met de MODS en veel plezier met de funfer!
Re: E90 er uit, E61 er in
Ja het is ook mijn plan om silica zakjes te kopen en het daarmee te proberen. De koplamp heb ik er helemaal uitgehaald en met een föhn zo droog mogelijk gemaakt, en onderzocht op eventuele lekken maar ik heb niets terug kunnen vinden.tom_il schreef:ik had een tijd geleden ook vocht in de koplamp. Kon geen reden vinden. Waarschijnlijk de afkap niet goed gemonteerd.
Proberen te drogen met een haardroger maar dit lukte niet, zelfs na de koplamp te demonteren.
Oplossing was om silicagel zakjes erin te zetten. Keer of 2 herhaalt om alle vocht eruit te krijgen. Sindsdien is de lamp vochtvrij.
Maw niet zomaar gaan wisselen.
Het is wel een stuk minder geworden en ik heb het geluk dat de auto s'avonds binnen staat, dus geen last van ochtend dauw.
Re: E90 er uit, E61 er in
Ik heb de zakjes langs het ronde afdekplaatje waar je de koplamp mee kan verstellen ingestoken. En er zo een tijdje mee rond gereden ze af en toe vervangen. Ik had dan ook serieus water erin, het droop naar beneden in de lamp.
Je kan de zakjes hergebruiken als je ze in oven op +/- 60°c laat drogen.
Je kan de zakjes hergebruiken als je ze in oven op +/- 60°c laat drogen.
525d E61 2007 pre-LCI
Re: E90 er uit, E61 er in
Kijk, dat zijn tips waar ik iets mee kan!
Ik was in de veronderstelling om het een avondje erin te laten en de volgende dag eruit te halen, maar ik zal ze nu een paar dagen erin laten zitten en kijken wat het doet.
Ik was in de veronderstelling om het een avondje erin te laten en de volgende dag eruit te halen, maar ik zal ze nu een paar dagen erin laten zitten en kijken wat het doet.
Re: E90 er uit, E61 er in
De koplamp is weer vocht vrij!
De silica zakjes doen echt wonderen, na een paar dagen is al het vocht eruit en zie ik het tot nu toe ook niet meer terug komen.
Maar na het ene licht gemaakt te hebben gaat het ander kapot
Nu is er een probleem met het rechter achterlicht. Daarvan is de 4de connector doorgebrand\ge-oxideerd waardoor het contact erg slecht is en er telkens de "Brake light right failure" in beeld verschijnt met de welbekende gong. Ik schrik me telkens de pleuris als ik dat geluid hoor
Het is nu tijdelijk verholpen door een simpel kabelschoen te gebruiken, maar dat is wel echt een tijdelijke beunhaas oplossing. Een nieuwe originele connector is besteld en zal binnen een weekje binnen komen waarna ik weer eens de soldeerbout ga gebruiken
Ik heb daarnaast nog een beetje lopen prutsen met coderen, en de AUX functie kunnen activeren. Een AUX kabel is net besteld en zal binnen 2-3 weken geleverd worden. Gek genoeg heb ik geen voorbereiding voor een CD-wisselaar (code SA 694 op de optielijst) dus zal het rechtstreeks op de radio aangesloten moeten worden (het gros van aangeboden kabels moet op de CD-wisselaar aangesloten worden).
De MP3 functie heb ik ook geactiveerd, maar MP3 CD's worden niet gelezen. Ook niet als ze op een speciale manier in Nero Burning ROM worden gebrand. Dan klopt het dus toch dat op de basic radio MP3 functie niet beschikbaar is, in ieder geval niet de radio uit 2004.
Ook heb ik geprobeerd om de uitgebreide Equalizer functie te activeren, maar deze verschijnt niet tussen de opties. Waarschijnlijk dus ook niet mogelijk op mijn type MASK radio\iDrive.
De silica zakjes doen echt wonderen, na een paar dagen is al het vocht eruit en zie ik het tot nu toe ook niet meer terug komen.
Maar na het ene licht gemaakt te hebben gaat het ander kapot
Nu is er een probleem met het rechter achterlicht. Daarvan is de 4de connector doorgebrand\ge-oxideerd waardoor het contact erg slecht is en er telkens de "Brake light right failure" in beeld verschijnt met de welbekende gong. Ik schrik me telkens de pleuris als ik dat geluid hoor
Het is nu tijdelijk verholpen door een simpel kabelschoen te gebruiken, maar dat is wel echt een tijdelijke beunhaas oplossing. Een nieuwe originele connector is besteld en zal binnen een weekje binnen komen waarna ik weer eens de soldeerbout ga gebruiken
Ik heb daarnaast nog een beetje lopen prutsen met coderen, en de AUX functie kunnen activeren. Een AUX kabel is net besteld en zal binnen 2-3 weken geleverd worden. Gek genoeg heb ik geen voorbereiding voor een CD-wisselaar (code SA 694 op de optielijst) dus zal het rechtstreeks op de radio aangesloten moeten worden (het gros van aangeboden kabels moet op de CD-wisselaar aangesloten worden).
De MP3 functie heb ik ook geactiveerd, maar MP3 CD's worden niet gelezen. Ook niet als ze op een speciale manier in Nero Burning ROM worden gebrand. Dan klopt het dus toch dat op de basic radio MP3 functie niet beschikbaar is, in ieder geval niet de radio uit 2004.
Ook heb ik geprobeerd om de uitgebreide Equalizer functie te activeren, maar deze verschijnt niet tussen de opties. Waarschijnlijk dus ook niet mogelijk op mijn type MASK radio\iDrive.