Aantal problemen 320ci
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 14 aug 2016, 20:12
Aantal problemen 320ci
Hallo allemaal,
Ik heb een BMW 320ci een super fijne auto alleen zijn er een paar dingen waar ik niet helemaal achter kan komen wat het is.
De auto heeft 277.000 km gereden.
De problemen zijn:
-Sterke olie lucht als de motor loopt ook moet ik olie bij vullen liter per 1800km.
heb klepdeksel pakking al vervangen.
-Als het vochtig is start hij wel maar in het begin zakt het toerental naar 400 auto begint te trillen maar hij trekt het daarna weer recht. (koude start)
- Soms lijkt het in de versnellingen 1 en 2 of ik gelanceerd word en de toerenteller begint ligt te schommelen.
Heb daar voor de LMM vervangen klacht is stuk minder maar nog zeker aanwezig.
Weet misschien iemand wat dit kan zijn?
Ik hoor het graag
Met vriendelijke groet,
Dave Knippels
Ik heb een BMW 320ci een super fijne auto alleen zijn er een paar dingen waar ik niet helemaal achter kan komen wat het is.
De auto heeft 277.000 km gereden.
De problemen zijn:
-Sterke olie lucht als de motor loopt ook moet ik olie bij vullen liter per 1800km.
heb klepdeksel pakking al vervangen.
-Als het vochtig is start hij wel maar in het begin zakt het toerental naar 400 auto begint te trillen maar hij trekt het daarna weer recht. (koude start)
- Soms lijkt het in de versnellingen 1 en 2 of ik gelanceerd word en de toerenteller begint ligt te schommelen.
Heb daar voor de LMM vervangen klacht is stuk minder maar nog zeker aanwezig.
Weet misschien iemand wat dit kan zijn?
Ik hoor het graag
Met vriendelijke groet,
Dave Knippels
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 14 aug 2016, 20:12
Re: Aantal problemen 320ci
Heeft iemand een idee?
Re: Aantal problemen 320ci
Ik denk valse lucht, controleer de lucht aanzuig slangen na de lmm.
Controleer tevens alle vacuum stuur slangetjes op scheuren en poreusheid.
Olie lucht, controleer de carter ontluchtings slangen.
Tevens kan de pakking van het oliefilterhuis olie lekken.
Controleer tevens alle vacuum stuur slangetjes op scheuren en poreusheid.
Olie lucht, controleer de carter ontluchtings slangen.
Tevens kan de pakking van het oliefilterhuis olie lekken.
Re: Aantal problemen 320ci
Sterke olielucht duid op een lekkage. Zou je de auto op de brug moeten zetten en moeten bekijken wara het nog meer lekt. Meestal carterpan of oliefilterhuis. Misschien dat er olie lekt op de uitlaat(spruitstuk) die de geur versterkt door de warmte.
CCV (carterventilatie) verstopt?
CCV (carterventilatie) verstopt?
Re: Aantal problemen 320ci
Idd carter ontluchting is ook mijn grote vermoeden.
Laat de wagen eens goed nakijken door een specialist.
Ook gezien de kmstand denk ik dat de vanos ook een heel eind versleten is.
http://www.pmotorsport.nl/
Laat de wagen eens goed nakijken door een specialist.
Ook gezien de kmstand denk ik dat de vanos ook een heel eind versleten is.
http://www.pmotorsport.nl/
Huidige auto: 2003 E85 Z4 3.0i S
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
ex 2004 E85 Z4 3.0i S
ex 2003 E85 Z4 3.0i S automaat
ex 2000 E46 328i
ex 2000 E46 328ci
ex 1998 E46 328i
ex 1997 E36 323i coupe
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 14 aug 2016, 20:12
Re: Aantal problemen 320ci
Update: heb de CVV vervangen sinds dien geen last meer van het lanceren en olie lucht is ook verdwenen.
Alleen het start probleem is wel een dingetje hij valt nu ook wel is uit.
Misschien nokkenassensor?
Alleen het start probleem is wel een dingetje hij valt nu ook wel is uit.
Misschien nokkenassensor?
Re: Aantal problemen 320ci
Bij vochtig weer heb ik dat ook na een koude start. Waar het aan ligt weet ik niet, maar wat wel werkt is de motor zelf rond de 1000rpm houden als je bijvoorbeeld net na de het starten bij een stoplicht komt. Als er op een gegeven moment een beetje warmte in de motor komt blijft ie mooi draaien.
Als de nokkenassensor kapot zou zijn, zou ie veel slechter lopen of niet eens van zijn plaats komen (been there, done that). Misschien een kwaaltje met die kilometerstand, de mijne heeft nu 290k op de klok.
Als de nokkenassensor kapot zou zijn, zou ie veel slechter lopen of niet eens van zijn plaats komen (been there, done that). Misschien een kwaaltje met die kilometerstand, de mijne heeft nu 290k op de klok.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 14 aug 2016, 20:12
Re: Aantal problemen 320ci
Ik denk persoonlijk niet dat het een kwaal is met de kilometerstand. Zit ook te denken aan een vervuilt gasklephuis of slecht werkende temperatuursensor. Of toch nog ergens valse lucht volgende week ga ik hem laten uitlezen en ik hou jullie op de hoogte.
Re: Aantal problemen 320ci
Ik heb een tijd geleden de CCV laten vervangen en toen heeft de monteur meteen het gasklephuis schoongemaakt. Het mocht niet baten met betrekking tot een onregelmatige koude loop.
Als je valse lucht zou hebben, zou het ook moeten voorkomen met een warme motor. Is dat ook het geval?
Als je valse lucht zou hebben, zou het ook moeten voorkomen met een warme motor. Is dat ook het geval?
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 14 aug 2016, 20:12
Re: Aantal problemen 320ci
Nee als de motor warm is heb ik er geen last van. Maar hij fluit bij hogen toeren (4.000-6.000).
Heb vandaag de inlaatslangen erafgehaald geen scheurtje of gaatje te vinden. Morgen ga ik hem uitlezen en laat ik meer weten
Mvg
Dave Knippels
Heb vandaag de inlaatslangen erafgehaald geen scheurtje of gaatje te vinden. Morgen ga ik hem uitlezen en laat ik meer weten
Mvg
Dave Knippels
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 14 aug 2016, 20:12
Re: Aantal problemen 320ci
Het start probleem is verholpen.
De koelvloeistofsensor radiator uitgang was kapot.
Mvg,
Dave Knippels
De koelvloeistofsensor radiator uitgang was kapot.
Mvg,
Dave Knippels