Heb dit ook en nooit echt gevonden waar het vandaan kwam, van alles geprobeerd maar niets hielp. Rij nu rond zonder. Persoonlijk denk ik dat de kraak komt van de zijkant waar vele harde plastic zit.kenza750 schreef:Heb ik gedaan. Kraak is dan weg. Moet alleen nog kijken hoe ik dat ding kraakvrij krijg terwijl hij er gewoon in zit. Ik gebruik m namelijk altijd om de kofferruimte dicht te houden
Kraakjes, piepjes en rammeltjes
Re: Kraakjes, piepjes en rammeltjes
525d E61 2007 pre-LCI
Re: Kraakjes, piepjes en rammeltjes
Dit belooft nu al in potentie het langste E61 draadje ooit te worden, haha!
If you always do what you always did, you always get what you always got!
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
Naast de Bimmer: Lotus Elan M100 S2
en vroegah:
E39 530i touring FL
E39 523i sedan
E39 528i sedan
Z3 2,8
-
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 10 jul 2017, 11:54
- Locatie: Noord Brabant
Re: Kraakjes, piepjes en rammeltjes
En maakt in of uit gerold ook nog verschil tijdens het rijden?kenza750 schreef:Heb ik gedaan. Kraak is dan weg. Moet alleen nog kijken hoe ik dat ding kraakvrij krijg terwijl hij er gewoon in zit. Ik gebruik m namelijk altijd om de kofferruimte dicht te houden
Re: Kraakjes, piepjes en rammeltjes
Nee. Zit m echt in de verbinding tussen de rollo en de auto.
Ik ga proberen een wigje onder de rollo te plaatsen. Misschien zit hij dan wat steviger.
Ik ga proberen een wigje onder de rollo te plaatsen. Misschien zit hij dan wat steviger.
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 apr 2015, 20:08
- Locatie: Broek op Langedijk
Re: Kraakjes, piepjes en rammeltjes
er zitten aan de onderkant van de rollo van die rubber dopjes, vlak bij het vast-klik-gedeelte, die worden met de jaren platter. Misschien eerst eens een nieuw dopje halen en er in zetten?
Laatst gewijzigd door thijsvanzwam op 24 mei 2018, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
Re: Kraakjes, piepjes en rammeltjes
Dat gekraak bij mijn deur is ee goede tip! Morgen meteen doen want irriteer me er enorm aan. Was al ff aan het zoeken en wist niet waar het van kwam ! Top
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 apr 2015, 20:08
- Locatie: Broek op Langedijk
Re: Kraakjes, piepjes en rammeltjes
simpel maar doeltreffend! rubbertje optillen, siliconen spray er onder en klaar! Ik rij er nu al weer een poosje mee rond en het kraken is niet teruggekomen, echt een verademing!
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
Re: Kraakjes, piepjes en rammeltjes
Bij mij hielp dit niet. Viltje ertussen gestoken ipv het rubbertje. No luck.thijsvanzwam schreef:er zitten aan de onderkant van de rollo van die rubber dopjes, valk bij het vast-klik-gedeelte, die worden met de jaren platter. Misschien eerst eens een nieuw dopje halen en er in zetten?
Kraken is niet steeds even erg, hangt ook oa af van het weer.
Laatst gewijzigd door tom_il op 23 mei 2018, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
525d E61 2007 pre-LCI
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 apr 2015, 20:08
- Locatie: Broek op Langedijk
Re: Kraakjes, piepjes en rammeltjes
hoe bedoel je een viltje ertussen? Er iets tussen steken zou de boel juist laten klemmen.
Wat ik gedaan heb is de deurrubbers boven op de deuren (die bekleed zijn met een soort laagje vilt) opgetild en ingesmeerd over de hele lengte van de deur.
bedoel je misschien een ander rubber?
Wat ik gedaan heb is de deurrubbers boven op de deuren (die bekleed zijn met een soort laagje vilt) opgetild en ingesmeerd over de hele lengte van de deur.
bedoel je misschien een ander rubber?
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
Re: Kraakjes, piepjes en rammeltjes
Sorry Hier lopen 2 treads door elkaar, ik reageerde op dit van de Rollo.
Ik heb mijn post aangepast.
Ik heb mijn post aangepast.
525d E61 2007 pre-LCI
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 apr 2015, 20:08
- Locatie: Broek op Langedijk
Re: Kraakjes, piepjes en rammeltjes
aha... vandaar 
weet je zeker dat het de rollo is? ik verdacht die van mij ook maar het bleek de kofferklep zelf. (de stelmoeren die ik eerder in dit verhaal beschrijf)
Ook bij mij was het geluid minder als de rollo er niet inzat en bij koud weer was het erger dan bij warm weer.
Enige logische verklaring die ik kan verzinnen is dat de kofferklep enige stabiliteit geeft aan de achterkant van de auto, wat rammelen van de rollo beïnvloed.
als test zou je eens kunnen proberen om de kofferklep geleiders een slagje uit te draaien, helpt het niet dan draai je ze weer terug. Het is het werk niet, de stelmoeren zijn simpel te bereiken. als je de kap weghaalt waar je achterlichten achter zitten (in je kofferbakruimte) dan zie je ze al zitten en kun je er al bij.

weet je zeker dat het de rollo is? ik verdacht die van mij ook maar het bleek de kofferklep zelf. (de stelmoeren die ik eerder in dit verhaal beschrijf)
Ook bij mij was het geluid minder als de rollo er niet inzat en bij koud weer was het erger dan bij warm weer.
Enige logische verklaring die ik kan verzinnen is dat de kofferklep enige stabiliteit geeft aan de achterkant van de auto, wat rammelen van de rollo beïnvloed.
als test zou je eens kunnen proberen om de kofferklep geleiders een slagje uit te draaien, helpt het niet dan draai je ze weer terug. Het is het werk niet, de stelmoeren zijn simpel te bereiken. als je de kap weghaalt waar je achterlichten achter zitten (in je kofferbakruimte) dan zie je ze al zitten en kun je er al bij.
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
Re: Kraakjes, piepjes en rammeltjes
Bij mij is het gekraak ook nog niet opgelost. Echt super irritant. Vooral met warm weer is het bij mij juist erger. Ik krijg het idee dat het bij het plastic gedeelte vandaan komt wat bij de kleine achterraampjes (die vaste) zit. Soort luchtrooster achtige dingen. Even kijken of ik die helemaal los kan halen om te horen of dat scheelt.
Aan de andere kant: gekraak treedt op als de auto op oneffen ondergrond rijdt of bijvoorbeeld een oprit op/af. Redenatie van de achterklep zou ook goed kunnen aangezien die voor stevigheid/anti-torsie functioneert lijkt me.
Aan de andere kant: gekraak treedt op als de auto op oneffen ondergrond rijdt of bijvoorbeeld een oprit op/af. Redenatie van de achterklep zou ook goed kunnen aangezien die voor stevigheid/anti-torsie functioneert lijkt me.
Re: Kraakjes, piepjes en rammeltjes
Wat ik ooit gedaan heb om een rammel en piep te vinden was zelf in de kofferruimte te gaan liggen en heb mijn vader laten rijden . Een flink eind inclusief snelweg en ik luisteren . Als ik wat hoorde duwde ik op allerlei panelen en trok de klep verder dicht of probeerde hem open te duwen en zo ontdekte ik dat als ik kracht zette op de klep het stil werd.
Uiteindelijk heb ik mbv tape de slothaak van de deksel wat dikker gemaakt en was van mijn piep af.
Dit had niks met een BMW te maken maar ik neem aan dat mijn aanpak duidelijk was.
Uiteindelijk heb ik mbv tape de slothaak van de deksel wat dikker gemaakt en was van mijn piep af.
Dit had niks met een BMW te maken maar ik neem aan dat mijn aanpak duidelijk was.
Re: Kraakjes, piepjes en rammeltjes
Goeie tip BMWonder. Denk dat dat voor mij ook de enige optie is om erachter te komen.
-
- Berichten: 396
- Lid geworden op: 21 apr 2015, 20:08
- Locatie: Broek op Langedijk
Re: Kraakjes, piepjes en rammeltjes
tape aan de slothaak is natuurlijk mogelijk, die twee stelrubbers iets verdraaien geeft echter het zelfde resultaat. Je drukt hiermee de klep wat verder naar buiten waardoor hij net wat strakker komt te zitten.
Ik heb het over NR 8 op dit plaatje:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=41_1592
deze stellers zijn makkelijk te bereiken, ze zitten naast de achterlichten en kunnen simpel worden verdraaid. wanneer je dit doet met de klep gesloten en alleen het achterraam open zie je wat je doet doordat je de klep ziet bewegen als je te ver draait... was 2 minuten werk om beide kanten te verstellen en het kraken is bij mij nu verdwenen.
Ik had het kraken ook met name bij oneffenheden zoals schuin over een drempel rijden, het klonk plastic achtig en ik heb ook lange tijd die roosters met kappen onder de achterste zijruiltjes verdacht.
@kenza750: ik zou eerst die stelboutjes eens proberen, is vele malen minder werk dan de kappen losmaken.
oh even voor de zekerheid: die "stopper" zoals hij heet heeft ook nog torxbouten aan de buitenkant, die moet je niet hebben en hoeven ook niet los. alleen de bout met borgmoer aan de binnenkant verdraaien.
Ik heb het over NR 8 op dit plaatje:
http://www.realoem.com/bmw/enUS/showpar ... Id=41_1592
deze stellers zijn makkelijk te bereiken, ze zitten naast de achterlichten en kunnen simpel worden verdraaid. wanneer je dit doet met de klep gesloten en alleen het achterraam open zie je wat je doet doordat je de klep ziet bewegen als je te ver draait... was 2 minuten werk om beide kanten te verstellen en het kraken is bij mij nu verdwenen.
Ik had het kraken ook met name bij oneffenheden zoals schuin over een drempel rijden, het klonk plastic achtig en ik heb ook lange tijd die roosters met kappen onder de achterste zijruiltjes verdacht.
@kenza750: ik zou eerst die stelboutjes eens proberen, is vele malen minder werk dan de kappen losmaken.
oh even voor de zekerheid: die "stopper" zoals hij heet heeft ook nog torxbouten aan de buitenkant, die moet je niet hebben en hoeven ook niet los. alleen de bout met borgmoer aan de binnenkant verdraaien.
Laatst gewijzigd door thijsvanzwam op 25 mei 2018, 07:51, 1 keer totaal gewijzigd.
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.