Maurice050 E36 Compact 1997
-
Maurice050 E36 Compact 1997
Met regelmaat bezoek ik dit forum en zie echt fantastische auto's voorbij komen. Daarom wilde ik toch eens met gepaste trots mijn auto aan jullie tonen.
BMW E36 Compact uit 1997. KM stand net 127000.
316i in de kleur Alaskablau, handgeschakeld en een M43B16 motor.
Medio 2016 in mijn bezit gekomen via Marktplaats.
Na jaren in een onverwoestbare Mitsubishi te hebben gereden zat ik te springen om een auto met trekhaak. Talloze auto's bekeken en uiteindelijk mede door aandringen van de verkoper toch maar bij deze gaan kijken. Erg nette auto met een goede historie, 6 eigenaren volgens de Rdw die volgens de verkoper vooral overschrijvingen tussen hem en echtgenote zouden zijn. Mij best, gezien de staat van de auto. Ook het onderhoud was in orde met recente grote beurt en inspectie 2 volgens het boekje. Toen ik hem kocht stond er 118000 op de teller. Inmiddels 127000, en ook onlangs weer een grote beurt inclusief dynamo riem laten uitvoeren.
Ondanks dat dit het absolute instapmodel van BMW was, ben ik erg enthousiast over de rijeigenschappen en het comfort. De compact voldoet voor mij prima omdat ik er doorgaans alleen in zit, en de auto eigenlijk een overbodige luxe voor me is omdat ik niet hoeft te forensen.
Geen elektrische ramen of andere opties, wel zit er een alarm op en een achteraf gemonteerde trekhaak. Zonder de trekhaak had ik hem waarschijnlijk niet gekocht ( en daar spijt van gekregen) Na aanschaf meteen een set nieuwe banden laten monteren, omdat bij het uitlijnen ( wat niet nodig bleek te zijn) meteen duidelijk werd dat de banden aan vervanging toe waren. Door de versleten banden stond het stuur wat scheef. Helaas zitten er vlekken in beide voorstoelen, omdat er vermoedelijk met natte kleding ( zwembroek o.i.d.) in is gezeten.
De achterramen heb ik laten tinten bij Xwrap in Groningen, die ontzettend mooi werk heeft geleverd.
Ben benieuwd naar jullie meningen.
BMW E36 Compact uit 1997. KM stand net 127000.
316i in de kleur Alaskablau, handgeschakeld en een M43B16 motor.
Medio 2016 in mijn bezit gekomen via Marktplaats.
Na jaren in een onverwoestbare Mitsubishi te hebben gereden zat ik te springen om een auto met trekhaak. Talloze auto's bekeken en uiteindelijk mede door aandringen van de verkoper toch maar bij deze gaan kijken. Erg nette auto met een goede historie, 6 eigenaren volgens de Rdw die volgens de verkoper vooral overschrijvingen tussen hem en echtgenote zouden zijn. Mij best, gezien de staat van de auto. Ook het onderhoud was in orde met recente grote beurt en inspectie 2 volgens het boekje. Toen ik hem kocht stond er 118000 op de teller. Inmiddels 127000, en ook onlangs weer een grote beurt inclusief dynamo riem laten uitvoeren.
Ondanks dat dit het absolute instapmodel van BMW was, ben ik erg enthousiast over de rijeigenschappen en het comfort. De compact voldoet voor mij prima omdat ik er doorgaans alleen in zit, en de auto eigenlijk een overbodige luxe voor me is omdat ik niet hoeft te forensen.
Geen elektrische ramen of andere opties, wel zit er een alarm op en een achteraf gemonteerde trekhaak. Zonder de trekhaak had ik hem waarschijnlijk niet gekocht ( en daar spijt van gekregen) Na aanschaf meteen een set nieuwe banden laten monteren, omdat bij het uitlijnen ( wat niet nodig bleek te zijn) meteen duidelijk werd dat de banden aan vervanging toe waren. Door de versleten banden stond het stuur wat scheef. Helaas zitten er vlekken in beide voorstoelen, omdat er vermoedelijk met natte kleding ( zwembroek o.i.d.) in is gezeten.
De achterramen heb ik laten tinten bij Xwrap in Groningen, die ontzettend mooi werk heeft geleverd.
Ben benieuwd naar jullie meningen.
Laatst gewijzigd door Maurice050 op 10 okt 2017, 14:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Maurice050 E36 Compact 1997
Welkom!
Leuke basic compact! Mooi kleurtje ook.
Die vlekken in de stoelen ga je er waarschijnlijk wel uit krijgen met de interieurcleaner van de action!
Daarnaast heb je een M43 blok
Ik hoop dat je er veel plezier aan hebt. Bij goed onderhoud zijn die blokken vrijwel onverwoestbaar!
Leuke basic compact! Mooi kleurtje ook.
Die vlekken in de stoelen ga je er waarschijnlijk wel uit krijgen met de interieurcleaner van de action!
Daarnaast heb je een M43 blok
Ik hoop dat je er veel plezier aan hebt. Bij goed onderhoud zijn die blokken vrijwel onverwoestbaar!
- BMWf20 2.0d
E36 Compact...
Mooie frisse auto zo te zien!
Die vlekken kun je er wel uitkrijgen met een interieurreiniger idd, ziet er niet ernstig uit, voor de rest prima aanschaf!
Mooie frisse auto zo te zien!
Die vlekken kun je er wel uitkrijgen met een interieurreiniger idd, ziet er niet ernstig uit, voor de rest prima aanschaf!
Mooie E36 compact, mooie kleur ben zelf helemaal fan van blauwe BMW's. Deze kleur kende ik echter niet zo op een E36. Wel bijzonder om een BMW te kopen i.v.m. de trekhaak. Ben benieuwd wat je verder aan de Compact gaat doen.
Veel plezier hier.
Veel plezier hier.
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
- mieske90
- BimmerPortal Team
Welkom Maurice,
Je compact ziet er goed uit
Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen uw graag.
Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E36 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
Je compact ziet er goed uit
Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen uw graag.
Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E36 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
-
Bedankt voor alle bovenstaande reacties en complimenten . Het is een fijne auto in al zijn eenvoud. Inmiddels heb ik de vlekken uit de bekleding laten reinigen en is het interieur weer als nieuw
De lmv met winterbanden heb ik weer omgewisseld naar staal en wieldoppen. Niet heel fraai maar de banden zijn als nieuw dus rijd ik die eerst af.
Motorisch verbruikt de auto geen druppel olie, en functioneert alles uitstekend. De km stand is inmiddels zo'n 135k.
De lmv met winterbanden heb ik weer omgewisseld naar staal en wieldoppen. Niet heel fraai maar de banden zijn als nieuw dus rijd ik die eerst af.
Motorisch verbruikt de auto geen druppel olie, en functioneert alles uitstekend. De km stand is inmiddels zo'n 135k.
Laatst gewijzigd door Maurice050 op 10 okt 2017, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Fijne auto's de E36 Compact, moet ik eerlijk zeggen dat ik voor er ik er zelf een heb aangeschaft nooit had gedacht dat deze BMW toch zo lekker kon sturen. Ik begrijp dus wel dat ie ook jou goed bevalt!
Denk wel dat b.v. een setje "Style 32" velgen de Compact wel even de finishing touch zou kunnen geven die ie nu naar mijn idee mist.....
Verder is ook dit een mooie nette e36 om te zien
Denk wel dat b.v. een setje "Style 32" velgen de Compact wel even de finishing touch zou kunnen geven die ie nu naar mijn idee mist.....
Verder is ook dit een mooie nette e36 om te zien
- LtCoolerooney
Mee eens. Vind de style 32 sowieso vet, maar op een compact helemaal. Vind op een coupe/caab de 24 net iets mooier maar op de 2C een beetje misplaatst
Wat is het kenteken van die rooie?
-
Een setje lmv heb ik wel, op de foto samen met die rode staan ze. Wel enigszins gecorrodeerd door pekel, maar met de dremel en wat tandpasta glimmen ze weer als nieuw. Geen idee welke style ze zijn, maar wel origineel BMW.
Styling 32 zijn prachtig, maar een goede set is wel aan de prijs.
Lex, ik heb geen kenteken van die rode, ik kwam hem toevallig tegen op straat. Was een 318i met M pakket, 17 inch velgen, lederen interieur. Meer kan ik er niet over zeggen.
Ik speel met het idee om de e36 meeting te bezoeken, zodat de Compact's ook met meerderen vertegenwoordig zijn.
Styling 32 zijn prachtig, maar een goede set is wel aan de prijs.
Lex, ik heb geen kenteken van die rode, ik kwam hem toevallig tegen op straat. Was een 318i met M pakket, 17 inch velgen, lederen interieur. Meer kan ik er niet over zeggen.
Ik speel met het idee om de e36 meeting te bezoeken, zodat de Compact's ook met meerderen vertegenwoordig zijn.
- BMWf20 2.0d
-
Re: Maurice050 E36 Compact '97.
Intussen heb ik stilgezeten, noch gestaan met de auto en stijgt het aantal km's bijna dagelijks
Recent een oliewissel, en de koelvloeistof ververst. Ook wat huisvlijt met tectyl, en de einddemper vervangen.
Verder alles nagelopen aan de hand van mijn werkplaatshandboek. Geen gebreken kunnen vinden, alles ziet er nog keurig uit.
Eind van deze week mijn opgeknapte Style 25 velgen weer monteren met nieuwe banden, foto daarvan volgt later. Eindelijk af van de te brave wieldoppen.
Recent een oliewissel, en de koelvloeistof ververst. Ook wat huisvlijt met tectyl, en de einddemper vervangen.
Verder alles nagelopen aan de hand van mijn werkplaatshandboek. Geen gebreken kunnen vinden, alles ziet er nog keurig uit.
Eind van deze week mijn opgeknapte Style 25 velgen weer monteren met nieuwe banden, foto daarvan volgt later. Eindelijk af van de te brave wieldoppen.
Goed bezig, het compactje ziet er keurig uit
Hoeveel kilometers heb je er inmiddels mee gereden?
Hoeveel kilometers heb je er inmiddels mee gereden?
-
Inmiddels staat er 150000 op de teller. Remschijven en blokken voor vervangen, en achter de trommelremmen voorzien van nieuwe wielremcilinders en de rest opgeknapt.
Ook haperde de thermostaat in geopende stand, waardoor de motor amper op temperatuur kwam. Direct alle bereikbare hoeken en vooral de visco koppeling en koelventilator grondig schoongemaakt.
Ideaal, een auto waaraan je het nodige zelf kan repareren.
Door defecte gasveren helaas een kapotte achterruit.. Bij vervangen ervan viel de klep dicht en scheelde het weinig of mijn klauwen zaten er tussen... Wel zat er een veer tussen het glas en de carrosserie waardoor de ruit brak.
Binnen een dag had ik de auto alweer terug met een nieuwe achterruit, en vrij snel daarna was die alweer getint.
En alweer een tijd mijn styling 25 wielen, met Nokian weatherproof banden erop.
Ook haperde de thermostaat in geopende stand, waardoor de motor amper op temperatuur kwam. Direct alle bereikbare hoeken en vooral de visco koppeling en koelventilator grondig schoongemaakt.
Ideaal, een auto waaraan je het nodige zelf kan repareren.
Door defecte gasveren helaas een kapotte achterruit.. Bij vervangen ervan viel de klep dicht en scheelde het weinig of mijn klauwen zaten er tussen... Wel zat er een veer tussen het glas en de carrosserie waardoor de ruit brak.
Binnen een dag had ik de auto alweer terug met een nieuwe achterruit, en vrij snel daarna was die alweer getint.
En alweer een tijd mijn styling 25 wielen, met Nokian weatherproof banden erop.
Zo basis zie je ze niet vaak. Maar wat een mooie kar! Kleur is geweldig. En ziet er ook mooi strak uit. Compact is naar mijn mening een onder gewaardeerde auto. Ik denk dat je nu niks anders meer wilt dan BMW!
Gr. Martijn
Gr. Martijn