BMW E36 Compact uit 1997. KM stand net 127000.
316i in de kleur Alaskablau, handgeschakeld en een M43B16 motor.
Medio 2016 in mijn bezit gekomen via Marktplaats.
Na jaren in een onverwoestbare Mitsubishi te hebben gereden zat ik te springen om een auto met trekhaak. Talloze auto's bekeken en uiteindelijk mede door aandringen van de verkoper toch maar bij deze gaan kijken. Erg nette auto met een goede historie, 6 eigenaren volgens de Rdw die volgens de verkoper vooral overschrijvingen tussen hem en echtgenote zouden zijn. Mij best, gezien de staat van de auto. Ook het onderhoud was in orde met recente grote beurt en inspectie 2 volgens het boekje. Toen ik hem kocht stond er 118000 op de teller. Inmiddels 127000, en ook onlangs weer een grote beurt inclusief dynamo riem laten uitvoeren.
Ondanks dat dit het absolute instapmodel van BMW was, ben ik erg enthousiast over de rijeigenschappen en het comfort. De compact voldoet voor mij prima omdat ik er doorgaans alleen in zit, en de auto eigenlijk een overbodige luxe voor me is omdat ik niet hoeft te forensen.
Geen elektrische ramen of andere opties, wel zit er een alarm op en een achteraf gemonteerde trekhaak. Zonder de trekhaak had ik hem waarschijnlijk niet gekocht ( en daar spijt van gekregen) Na aanschaf meteen een set nieuwe banden laten monteren, omdat bij het uitlijnen ( wat niet nodig bleek te zijn) meteen duidelijk werd dat de banden aan vervanging toe waren. Door de versleten banden stond het stuur wat scheef. Helaas zitten er vlekken in beide voorstoelen, omdat er vermoedelijk met natte kleding ( zwembroek o.i.d.) in is gezeten.
De achterramen heb ik laten tinten bij Xwrap in Groningen, die ontzettend mooi werk heeft geleverd.

Ben benieuwd naar jullie meningen.