Ik ben al een hele tijd aan het prutsen met mijn rechter knipperlicht. Ik heb een E46 320CI uit 2001. De knipperlichten knipperen namelijk te snel. Normaal gesproken zou je zeggen dat dit een kapot lampje is. Maar in dit geval doen alle 3 de knipperlichten het.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Alle lampjes verwisseld van de linkerkant naar de rechterkant (aangezien de linker knipperlichten wel normaal functioneren). Dit gaf geen effect en de lampen knipperden nog steeds te snel.
- Ook heb ik van alle lampjes de fittingen licht opgeschuurd en een beetje vaseline erop gedaan zodat ze geen slecht contact maken. Helaas gaf ook dit een negatief resultaat.
Wat mij bij het losmaken van de voorste rechter knipperlicht opviel was dat er op de blauwe draad een speakerkabel is vastgeknoopt. Deze speaker kabel loopt over de wielkast naar de rechter zij knipperlicht en is hier op de geel-blauwe draad geknoopt.

Als de rode speakerkabel wordt losgehaald van de blauwe kabel (momenteel doorknipt) doet de voorste knipperlicht het niet. De knipperlichten aan de zijkant en achterkant doen het dan wel maar knipperen nog steeds snel.
De blauwe draad van de voorste rechter knipperlicht heb ik doorgeknipt omdat ik dacht dat de lamp zo stroom zou doorlekken en dan snel gaat knipperen. Dit had echter geen effect.
Ik vermoed dat er een breuk in de blauwe draad zat en de vorige eigenaar de zij knipperlicht heeft door gelust met de speakerkabel naar de voorste knipperlicht.
Na 100 x 'knipperlicht' te hebben getypt, is de vraag is natuurlijk wat daadwerkelijk het probleem is en hoe ik dit het beste kan oplossen...
Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen!
Groeten Floris