Menno 323ti compact
Menno 323ti compact
Goedemorgen,
Mijn naam is Menno uit Amsterdam. Trotse bezitter van een 323ti compact. Heerlijke motor, achterwielaandrijving, etc. ik hoef het jullie niet uit te leggen.
Als klein jongetje was ik al gek van BMWs. De buurman had altijd e23’s en zijn zus een 2002 touring. De buurjongen mocht die 733i dan een paar meter naar achteren rijden tijdens het autowassen en ik was stikjaloers. Nu is het er dan eindelijk van gekomen: een eigen BMW. Ik heb een tijd oldtimer bromfietsen gerestaureerd en als nieuw opgebouwd en mijn doel is om ooit dat ook met een BMW te doen. Maar aangezien dat qua ruimte en geld nu niet haalbaar is, wil ik er iig voor zorgen dat de 323 rijdt als nieuw. Binnenkort worden de achterveren, thermostaat en draagarmrubbers (M3!) gedaan. En alle delen van het schakelmechanisme vervangen.
Sowieso hoop ik dat dit het begin is van een lange BMW ‘carriere’. Ooit lijkt me een E39 540i ook wel erg leuk.
Misschien kunnen jullie mij op weg helpen met een aantal vragen:
- heeft het zin om de Vanos te laten reviseren ook al heb je geen problemen? De auto heeft 135k gelopen en draait mooi stationair zonder getik. Ik vroeg me alleen af of je toch niet meer koppel onderin krijgt als je hem preventief zou laten doen (en waar?) Op zich rijdt het allemaal prima, maar ik weet natuurlijk niet hoe het reed toen ie nieuw was.
- de brandstofpomp hoor je wel maar geeft geen problemen. Moet je hier wat mee of doen ze dat allemaal? Hoeveel km gaan die dingen gemiddeld mee?
- als je de brandstofpomp zou vervangen, wat is dan een goed alternatief? Er zit nu een groene Geber in. Kun je die reviseren of kun je beter een nieuwe kopen en zo ja welke? (VDO?)
- zijn er naast de M3 draagarmrubbers nog andere modificaties die de auto net nog wat lekkerder laten rijden?
Gr. Menno
Mijn naam is Menno uit Amsterdam. Trotse bezitter van een 323ti compact. Heerlijke motor, achterwielaandrijving, etc. ik hoef het jullie niet uit te leggen.
Als klein jongetje was ik al gek van BMWs. De buurman had altijd e23’s en zijn zus een 2002 touring. De buurjongen mocht die 733i dan een paar meter naar achteren rijden tijdens het autowassen en ik was stikjaloers. Nu is het er dan eindelijk van gekomen: een eigen BMW. Ik heb een tijd oldtimer bromfietsen gerestaureerd en als nieuw opgebouwd en mijn doel is om ooit dat ook met een BMW te doen. Maar aangezien dat qua ruimte en geld nu niet haalbaar is, wil ik er iig voor zorgen dat de 323 rijdt als nieuw. Binnenkort worden de achterveren, thermostaat en draagarmrubbers (M3!) gedaan. En alle delen van het schakelmechanisme vervangen.
Sowieso hoop ik dat dit het begin is van een lange BMW ‘carriere’. Ooit lijkt me een E39 540i ook wel erg leuk.
Misschien kunnen jullie mij op weg helpen met een aantal vragen:
- heeft het zin om de Vanos te laten reviseren ook al heb je geen problemen? De auto heeft 135k gelopen en draait mooi stationair zonder getik. Ik vroeg me alleen af of je toch niet meer koppel onderin krijgt als je hem preventief zou laten doen (en waar?) Op zich rijdt het allemaal prima, maar ik weet natuurlijk niet hoe het reed toen ie nieuw was.
- de brandstofpomp hoor je wel maar geeft geen problemen. Moet je hier wat mee of doen ze dat allemaal? Hoeveel km gaan die dingen gemiddeld mee?
- als je de brandstofpomp zou vervangen, wat is dan een goed alternatief? Er zit nu een groene Geber in. Kun je die reviseren of kun je beter een nieuwe kopen en zo ja welke? (VDO?)
- zijn er naast de M3 draagarmrubbers nog andere modificaties die de auto net nog wat lekkerder laten rijden?
Gr. Menno
Re: Voorstellen en een vraag
Hoi Menno,
Allereerst welkom op het forum! Tof dat je voor een BMW bent gegaan!
Om antwoord te geven op je vragen:
Veel veilige kilometers en veel rijplezier toegewenst!
Allereerst welkom op het forum! Tof dat je voor een BMW bent gegaan!
Om antwoord te geven op je vragen:
- Vanos revisie heb ik geen ervaring mee, dus zou je niet kunnen vertellen wat daar de voor- en nadelen van zijn.
- Brandstofpomp vervangen is nooit een verkeerd idee als deze nog niet vervangen is. Hij is natuurlijk (uitgaande van een E36, het type dat je aangeeft op je profiel) al minimaal 16 jaar oud is.
- Beste vervanger lijkt mij gewoon OEM
- Qua modificaties weet ik niet wat je beste optie is. Heb zelf geen ervaring met de E36.
Veel veilige kilometers en veel rijplezier toegewenst!
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Re: Voorstellen en een vraag
Dank voor het warme welkom. Ik krijg alleen de foto's niet onder de 66kb helaas
Re: Voorstellen en een vraag
Graag gedaan!
Je kunt de foto's uploaden op een site als imgur. Je kunt dan de link naar de afbeelding kopiëren (rechtermuisknop op de afbeelding > afbeeldings URL kopiëren) en deze vervolgens insluiten met de tags Img tags
Je kunt de foto's uploaden op een site als imgur. Je kunt dan de link naar de afbeelding kopiëren (rechtermuisknop op de afbeelding > afbeeldings URL kopiëren) en deze vervolgens insluiten met de tags Img tags

Laatst gewijzigd door mieske90 op 30 nov 2017, 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Het quoten van een vorige bericht is onnodig en dus ook niet toegestaan.
Reden: Het quoten van een vorige bericht is onnodig en dus ook niet toegestaan.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Re: Voorstellen en een vraag
Zo gelukt. Zou mooi zijn als jullie kunnen helpen wat antwoorden op mijn vragen te krijgen.
-
- Berichten: 366
- Lid geworden op: 10 jul 2017, 11:54
- Locatie: Noord Brabant
Re: Voorstellen en een vraag
Welkom Menno.
-
- Berichten: 24
- Lid geworden op: 25 okt 2017, 19:05
- Locatie: Vlissingen
Re: Voorstellen en een vraag
Welkom bij de club, nette wagen,
Wat nou 80 in zn 5, ik doe 80 in zn drive! 

Re: Menno 323ti compact
Hey Menno,
welkom op het forum!
gooi je vraag even in het e36 gedeelte van het forum, daar weten ze er vast meer over te vertellen:)
welkom op het forum!
gooi je vraag even in het e36 gedeelte van het forum, daar weten ze er vast meer over te vertellen:)
Re: Menno 323ti compact
hi menno
Welkom
heb ook de 323i gehad en wel in de e36 touring 2x en de e46 sedan.
gr
Welkom
heb ook de 323i gehad en wel in de e36 touring 2x en de e46 sedan.
gr
- mieske90
- BimmerPortal Team
- Berichten: 5559
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Re: Menno 323ti compact
Welkom Menno,
Voor je vanos vraag kun je het beste naar pmotorsport gaan, hij is gespecialiseerd is dat spul.
Verder geen ervaring met de E36
Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.
Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E36 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
Voor je vanos vraag kun je het beste naar pmotorsport gaan, hij is gespecialiseerd is dat spul.
Verder geen ervaring met de E36
Als je iets zoekt kun je het beste de zoekfunctie rechtsboven gebruiken.
Als er vragen of opmerkingen zijn over het forum neem gerust contact met een van ons, wij helpen je graag.
Vele veilige en probleemloze kilometers toegewenst
Veel plezier op het forum, hopelijk zien we jou en je E36 een keer op één van onze meetings/events.
Dus hou onze meeting topics goed in de gate voor de gezelligste meetings en events
