Nieuwe aanwinst
- Marvin 328iT
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 07 feb 2008, 15:01
- Locatie: Rotterdam e.o.
Nieuwe aanwinst
Goedendag,
Na een aantal jaren Toyota gereden te hebben, toch weer terug naar mn oude merk
Ben hiervoor ook actief geweest op dit forum, maar dan met mijn oude auto(zie mijn nickname)
Het is een Arctic metallic E90 325i High Executive(handgeschakeld) uit 2006 geworden.
De auto is een import, hij is in 2012 met 27000km uit Luxemburg naar Nederland gekomen.
Heb hem afgelopen vrijdag gekocht met 78000km erop.
De optie's waarvan ik weet dat ze erop zitten zijn:
-Sport onderstel
-Lederen sportinterieur met stoelverwarming, neerklapbaar, en met skiluik
-Radio professional, met Gladen speakers en Mosconi versterker(4x60watt rms@4 Ohm)
-AEZ 18" lichtmetalen velgen
-afneembare trekhaak
-verlichte deurgrepen
Verders zullen er nog wel een aantal optie's zijn, maar dat moet ik nog allemaal uitzoeken....
Het eerste wat ik zelf heb gemodificeerd is een nieuwe voorruit met grijze zonnebaan(de ruit had een scheurtje, dus toen gelijk een ruit met zonnebaan erin laten zetten door het bedrijf waar ik hem gekocht heb )
Volgende mod ga ik vanmiddag aan beginnen...heb een setje blackline achterlichten gekocht
gr.
Marvin
Na een aantal jaren Toyota gereden te hebben, toch weer terug naar mn oude merk
Ben hiervoor ook actief geweest op dit forum, maar dan met mijn oude auto(zie mijn nickname)
Het is een Arctic metallic E90 325i High Executive(handgeschakeld) uit 2006 geworden.
De auto is een import, hij is in 2012 met 27000km uit Luxemburg naar Nederland gekomen.
Heb hem afgelopen vrijdag gekocht met 78000km erop.
De optie's waarvan ik weet dat ze erop zitten zijn:
-Sport onderstel
-Lederen sportinterieur met stoelverwarming, neerklapbaar, en met skiluik
-Radio professional, met Gladen speakers en Mosconi versterker(4x60watt rms@4 Ohm)
-AEZ 18" lichtmetalen velgen
-afneembare trekhaak
-verlichte deurgrepen
Verders zullen er nog wel een aantal optie's zijn, maar dat moet ik nog allemaal uitzoeken....
Het eerste wat ik zelf heb gemodificeerd is een nieuwe voorruit met grijze zonnebaan(de ruit had een scheurtje, dus toen gelijk een ruit met zonnebaan erin laten zetten door het bedrijf waar ik hem gekocht heb )
Volgende mod ga ik vanmiddag aan beginnen...heb een setje blackline achterlichten gekocht
gr.
Marvin
Laatst gewijzigd door Marvin 328iT op 23 mei 2016, 14:44, 2 keer totaal gewijzigd.
- Marvin 328iT
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 07 feb 2008, 15:01
- Locatie: Rotterdam e.o.
Re: Nieuwe aanwinst
Zo....mijn 2e modificatie is aangebracht
Ik vind het een hele verbetering...ben er blij mee.
Morgen even kijken of ik de type aanduiding van de achterklep kan krijgen, en dan op naar de volgende mod
gr.
Marvin
Ik vind het een hele verbetering...ben er blij mee.
Morgen even kijken of ik de type aanduiding van de achterklep kan krijgen, en dan op naar de volgende mod
gr.
Marvin
-
- Berichten: 485
- Lid geworden op: 18 nov 2010, 21:32
Re: Nieuwe aanwinst
Welkom!
Mooie e90, en blacklines doen het altijd goed, was ook mijn 1e mod
Mooie e90, en blacklines doen het altijd goed, was ook mijn 1e mod
- Marvin 328iT
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 07 feb 2008, 15:01
- Locatie: Rotterdam e.o.
Re: Nieuwe aanwinst
Vandaag weer een nieuwe mod geinstalleerd
Had via Marktplaats een nieuw K&N vervangingsfilter te pakken gekregen.
Hij lijkt er iets feller van te reageren op het gas, en als je hem vol door haalt in de toeren, dan hoor je toch dat het geluid iets voller klinkt.
Al met al een leuke aanvulling
gr.
Marvin
Had via Marktplaats een nieuw K&N vervangingsfilter te pakken gekregen.
Hij lijkt er iets feller van te reageren op het gas, en als je hem vol door haalt in de toeren, dan hoor je toch dat het geluid iets voller klinkt.
Al met al een leuke aanvulling
gr.
Marvin
Re: Nieuwe aanwinst
Mooie bak! Ik ben zelf op zoek naar een 325i, toch wat ruimer en een 6 in lijn! Heb de goede alleen nog niet gevonden.
2015-2017 E87 116i 2009 Le Mans Blue M-sport
2017-heden E91 325i 2006 Sparkling Graphite M-sport
2017-heden E91 325i 2006 Sparkling Graphite M-sport
- Marvin 328iT
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 07 feb 2008, 15:01
- Locatie: Rotterdam e.o.
Re: Nieuwe aanwinst
Na een tijdje afwezig te zijn geweest weer terug...
Heb in de tussentijd nog wat mods gedaan aan de E90.
Zo heb ik airscoops geplaatst achter de nieren, de gloeilampjes van de Depo koplampen(die ringen) vervangen door warm witte T5 leds, en het onderstel aangepakt.(vanwege een lekke schokbreker).
Het onderstel is vervangen door draagarmen van TRW(schijnbaar de leverancier van BMW! zie foto), Lesjöfors M-tech veren, en wat ander klein nieuw spul.
Ook heb ik een Breyton/Bilstein set gekocht waarvan ik alleen de Bilstein B8 schokbrekers gebruikt heb.
De Breyton(H&R -30mm) veren heb ik niet gebruikt, die vond ik wat te laag!
Hier de foto van de "aftermarket" TRW draagarm.
De draagarm is precies het zelfde, de nummers kloppen alleen hebben ze het BMW merk met de BMW nummer weggevijld!
De auto rijdt na de upgrade een stuk strakker, en is niet erg veel stugger geworden!
Voor het mooie wil ik ook nog een keer een M-tech stabilisatorstang monteren om hem nog wat strakker te krijgen.
Ben in de tussentijd ook langs geweest bij ATM chiptuning in Rotterdam.
Wilde mijn auto dmv chiptuning net ff die "fijnafstelling" laten geven waardoor hij net wat beter op pakt, en wat minder last zou heben van die dip bij +/- 3500/4000rpm.
Maar na het uitlezen van mijn computer, en het vergelijken van hun data had de monteur van ATM het vermoeden dat mijn auto al gechipt was....
Ik heb ook een tijd last gehad van het bekende tikken van het N52 blok
Heb toen het blok geflushed met Forté, het filter vervangen door een MAN filter(ook oem vervangingsfilter!), en afgevuld met Castrol 5W30 Edge.
Hierna TSL toegevoegd(Tri Star Lube) door de mannen van Advanced Engineering(BMW specialist uit Barendrecht), en je raadt het niet.....het tikken is tot nu toe niet meer voorgekomen
Heb daarna ook gelijk de versnellingsbak, en het differentieel ververst en TSL toegevoegd!
Auto rijdt nu weer super!
gr.
Marvin
Heb in de tussentijd nog wat mods gedaan aan de E90.
Zo heb ik airscoops geplaatst achter de nieren, de gloeilampjes van de Depo koplampen(die ringen) vervangen door warm witte T5 leds, en het onderstel aangepakt.(vanwege een lekke schokbreker).
Het onderstel is vervangen door draagarmen van TRW(schijnbaar de leverancier van BMW! zie foto), Lesjöfors M-tech veren, en wat ander klein nieuw spul.
Ook heb ik een Breyton/Bilstein set gekocht waarvan ik alleen de Bilstein B8 schokbrekers gebruikt heb.
De Breyton(H&R -30mm) veren heb ik niet gebruikt, die vond ik wat te laag!
Hier de foto van de "aftermarket" TRW draagarm.
De draagarm is precies het zelfde, de nummers kloppen alleen hebben ze het BMW merk met de BMW nummer weggevijld!
De auto rijdt na de upgrade een stuk strakker, en is niet erg veel stugger geworden!
Voor het mooie wil ik ook nog een keer een M-tech stabilisatorstang monteren om hem nog wat strakker te krijgen.
Ben in de tussentijd ook langs geweest bij ATM chiptuning in Rotterdam.
Wilde mijn auto dmv chiptuning net ff die "fijnafstelling" laten geven waardoor hij net wat beter op pakt, en wat minder last zou heben van die dip bij +/- 3500/4000rpm.
Maar na het uitlezen van mijn computer, en het vergelijken van hun data had de monteur van ATM het vermoeden dat mijn auto al gechipt was....
Ik heb ook een tijd last gehad van het bekende tikken van het N52 blok
Heb toen het blok geflushed met Forté, het filter vervangen door een MAN filter(ook oem vervangingsfilter!), en afgevuld met Castrol 5W30 Edge.
Hierna TSL toegevoegd(Tri Star Lube) door de mannen van Advanced Engineering(BMW specialist uit Barendrecht), en je raadt het niet.....het tikken is tot nu toe niet meer voorgekomen
Heb daarna ook gelijk de versnellingsbak, en het differentieel ververst en TSL toegevoegd!
Auto rijdt nu weer super!
gr.
Marvin
Re: Nieuwe aanwinst
Je hebt dus niet stil gezeten het afgelopen jaar
Top hoor en van binnen is tie nog net zo wit? Ik bedoel in E46 had ik Hell Beige ... ik vond het toch wel kwetsbaar hoor die lichte bekleding.
Top hoor en van binnen is tie nog net zo wit? Ik bedoel in E46 had ik Hell Beige ... ik vond het toch wel kwetsbaar hoor die lichte bekleding.
- Marvin 328iT
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 07 feb 2008, 15:01
- Locatie: Rotterdam e.o.
Re: Nieuwe aanwinst
Nee, heb niet stil gezeten
Heb pas de auto van binnen, en van buiten onder handen genomen.
Buitenkant met de DAP, en monello polijstmiddel...daarna in de collinite 845.
Binnenkant(lederen interieur) met Mothers leather cleaner foam, en daarna beschermd met Gliptone liquid leather.
Het leer ziet er voor een auto uit 2006 nog steeds vrij goed uit naar mijn mening.
Ga binnenkort de zomerwielen vervangen voor de winterwielen, en dan de LM velgen restaureren...dan ziet de auto er straks in het voorjaar weer netjes uit.
Heb pas de auto van binnen, en van buiten onder handen genomen.
Buitenkant met de DAP, en monello polijstmiddel...daarna in de collinite 845.
Binnenkant(lederen interieur) met Mothers leather cleaner foam, en daarna beschermd met Gliptone liquid leather.
Het leer ziet er voor een auto uit 2006 nog steeds vrij goed uit naar mijn mening.
Ga binnenkort de zomerwielen vervangen voor de winterwielen, en dan de LM velgen restaureren...dan ziet de auto er straks in het voorjaar weer netjes uit.
Re: Nieuwe aanwinst
Hoi Marvin,
Wat een dijk van een E90 heb je daar. Normaliter ben ik niet zo van de lichte kleuren maar dit vind ik een hele mooie en passende kleur voor een E90. De blackline-achterlichten zijn ook absoluut een aanwinst. Wat ook mooi zou staan op deze auto zijn matzwarte nieren, wat niet wegneemt dat de huidige nieren ook gewoon top zijn.
Je bent ook van het detailen zo te zien. Dat is ook een passie van mij, hoewel ik daar nog niet zo lang mee bezig ben. Recent mijn E91 gekleid en in de wax gezet. Op een saphire zwarte bimmer is er op die manier veel resultaat haalbaar.
Veel pleier met je 3er!
Wat een dijk van een E90 heb je daar. Normaliter ben ik niet zo van de lichte kleuren maar dit vind ik een hele mooie en passende kleur voor een E90. De blackline-achterlichten zijn ook absoluut een aanwinst. Wat ook mooi zou staan op deze auto zijn matzwarte nieren, wat niet wegneemt dat de huidige nieren ook gewoon top zijn.
Je bent ook van het detailen zo te zien. Dat is ook een passie van mij, hoewel ik daar nog niet zo lang mee bezig ben. Recent mijn E91 gekleid en in de wax gezet. Op een saphire zwarte bimmer is er op die manier veel resultaat haalbaar.
Veel pleier met je 3er!
- Marvin 328iT
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 07 feb 2008, 15:01
- Locatie: Rotterdam e.o.
Re: Nieuwe aanwinst
Update....
Heb onlangs weer een update gedaan.
De auto is weer verwend met nieuwe castrol 5w/30, een Mann oliefilter, een nieuw interieurfilter, en een dosis TSL.
Ook zijn de bougie's vervangen door Denso irridium's, en zit er een vers K&N luchtfilter in.
Tja, en dan wil je nog meer gaan doen..... :lol:
Heb de banden van de velgen laten halen, en ben aan het schuren/plamuren geslagen.
Na een aantal YouTube filmpjes gekeken te hebben had ik wel een idee van hoe ik de velgen zou gaan restaureren.
Dit is het uiteindelijke resultaat.
Het is niet 100% foutloos, maar ik ben er heel content mee
Stappenplan
-velgen goed schoonmaken met Dasty, en daarna met carpro iron-x
-stoeprandschade, en oxidatie schuren met gr400
-met behulp van latex handschoenen de schades opvullen met aluminium plamuur
-de plamuurplekken vlak schuren, en ook de rest van de velg met gr600
-velgen nalopen met gr1000 (schuurpapier, en scotch-brite om wat makkelijker in de hoekjes te komen)
-Velgen schoonmaken met finixa foam-it
-Velgen afnemen met kleefdoek
-Velgen spuiten in zwarte 1K primer (Motip)
-Velgen spuiten in kleur(Motip 1K velgenlak zilver)
-Velgen spuiten in blanke lak(2K spraymax)
-De bij aliexpress bestelde 68mm centercaps met BMW-logo monteren
Aantal spuitbussen voor 18"x8j velgen
- 2 zwarte primer
- 2 zilver
- 2 2K blanke lak
- 1 Finixa Foam-it reiniger
- stuk of 3 vlakstraal caps voor de spuitbussen...geven een mooier spuitbeeld(meer als een verfspuit)
Update nr 2 is een Siliconen "Intake"buis.
Deze Mishimoto siliconenbocht vervangt het gedeelte wat vanaf de airbox naar het inlaatspruitstuk gaat, en moet voor iets meer geluid, èn vermogen zorgen.
De originele buis heeft een "harmonica" gedeelte, en er zit ook nog een aansluiting op naar een soort box(dat is een geluidsdemper)...niet optimaal dus.
Ik moet zeggen, het is niet wereldschokkend.....maar je voelt zeker wel dat de auto wat makkelijker oppakt, en wat lekkerder rijdt.
Ook is het geluid iets voller bij vol accelereren.
Voor het geld een goede aankoop!
Heb onlangs weer een update gedaan.
De auto is weer verwend met nieuwe castrol 5w/30, een Mann oliefilter, een nieuw interieurfilter, en een dosis TSL.
Ook zijn de bougie's vervangen door Denso irridium's, en zit er een vers K&N luchtfilter in.
Tja, en dan wil je nog meer gaan doen..... :lol:
Heb de banden van de velgen laten halen, en ben aan het schuren/plamuren geslagen.
Na een aantal YouTube filmpjes gekeken te hebben had ik wel een idee van hoe ik de velgen zou gaan restaureren.
Dit is het uiteindelijke resultaat.
Het is niet 100% foutloos, maar ik ben er heel content mee
Stappenplan
-velgen goed schoonmaken met Dasty, en daarna met carpro iron-x
-stoeprandschade, en oxidatie schuren met gr400
-met behulp van latex handschoenen de schades opvullen met aluminium plamuur
-de plamuurplekken vlak schuren, en ook de rest van de velg met gr600
-velgen nalopen met gr1000 (schuurpapier, en scotch-brite om wat makkelijker in de hoekjes te komen)
-Velgen schoonmaken met finixa foam-it
-Velgen afnemen met kleefdoek
-Velgen spuiten in zwarte 1K primer (Motip)
-Velgen spuiten in kleur(Motip 1K velgenlak zilver)
-Velgen spuiten in blanke lak(2K spraymax)
-De bij aliexpress bestelde 68mm centercaps met BMW-logo monteren
Aantal spuitbussen voor 18"x8j velgen
- 2 zwarte primer
- 2 zilver
- 2 2K blanke lak
- 1 Finixa Foam-it reiniger
- stuk of 3 vlakstraal caps voor de spuitbussen...geven een mooier spuitbeeld(meer als een verfspuit)
Update nr 2 is een Siliconen "Intake"buis.
Deze Mishimoto siliconenbocht vervangt het gedeelte wat vanaf de airbox naar het inlaatspruitstuk gaat, en moet voor iets meer geluid, èn vermogen zorgen.
De originele buis heeft een "harmonica" gedeelte, en er zit ook nog een aansluiting op naar een soort box(dat is een geluidsdemper)...niet optimaal dus.
Ik moet zeggen, het is niet wereldschokkend.....maar je voelt zeker wel dat de auto wat makkelijker oppakt, en wat lekkerder rijdt.
Ook is het geluid iets voller bij vol accelereren.
Voor het geld een goede aankoop!
Re: Nieuwe aanwinst
Je hebt er leuke upgrades aan gedaan, vooral de wijzigingen aan het inlaattraject klinken interessant! Ik dacht dat mijn 330i af was... niet dus.
Wat was je kwijt aan het filter en die inlaatbuis? En is het zelf te doen?
Wat was je kwijt aan het filter en die inlaatbuis? En is het zelf te doen?
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
- Marvin 328iT
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 07 feb 2008, 15:01
- Locatie: Rotterdam e.o.
Re: Nieuwe aanwinst
Hoi Jeremy,
Het is makkelijk zelf te doen.
Het K&N filter heb ik gelijk mee laten komen met de spullen van de grote beurt...was iets van €60,- euro bij autodoc.nl
De Mishimoto slang heb ik via ebay..kostte iets van €80,- inc verzenden.
Verder had ik er al airscoops op zitten (had ik ook via ebay voor ik meen €58,- ex verzendkosten.)
Al met al zal het qua performance een BMW performance intake niet veel ontlopen.
En dat voor een fractie van de prijs.
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
Het is makkelijk zelf te doen.
Het K&N filter heb ik gelijk mee laten komen met de spullen van de grote beurt...was iets van €60,- euro bij autodoc.nl
De Mishimoto slang heb ik via ebay..kostte iets van €80,- inc verzenden.
Verder had ik er al airscoops op zitten (had ik ook via ebay voor ik meen €58,- ex verzendkosten.)
Al met al zal het qua performance een BMW performance intake niet veel ontlopen.
En dat voor een fractie van de prijs.
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!
Re: Nieuwe aanwinst
Je hebt echt een gave wagen hoor! De juiste upgrades ook. Ik was altijd in de veronderstelling dat een andere inlaat niet zoveel verschil zou maken op het N52 blok, maar ben nu wel van plan om idd deze twee mods ook te doen.
Ik heb een custom uitlaatlijn op mijn 330i, vanaf de katalysator heb ik twee pijpen lopen naar een custom einddemper. Wel heb ik gewoon originele eindpijpjes laten plaatsen want ik ben een enorm fan van de OEM(+) looks. Maar toch mis ik wel een beetje het aanzuiggeluid van de motor. De 325ci E46 die ik hiervoor had had een soortgelijke setup met een Eisenmann soundpipe en een K&N 57i inlaatkit. Dit klonk echt fantastisch. Dat zou ik graag ook voor mijn E90 330i willen.
Ik heb een custom uitlaatlijn op mijn 330i, vanaf de katalysator heb ik twee pijpen lopen naar een custom einddemper. Wel heb ik gewoon originele eindpijpjes laten plaatsen want ik ben een enorm fan van de OEM(+) looks. Maar toch mis ik wel een beetje het aanzuiggeluid van de motor. De 325ci E46 die ik hiervoor had had een soortgelijke setup met een Eisenmann soundpipe en een K&N 57i inlaatkit. Dit klonk echt fantastisch. Dat zou ik graag ook voor mijn E90 330i willen.
||| BMW F36 420i LCI ‘19 Sport |||
- Marvin 328iT
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 07 feb 2008, 15:01
- Locatie: Rotterdam e.o.
Re: Nieuwe aanwinst
Alle beetjes helpen
En je raakt er ook weer snel aan gewend.
Maar als je dan gaat vergelijken met een zelfde uitvoering die helemaal standaard is, dan merk je toch goed verschil.
Ben benieuwd wat jouw ervaring is als je de inlaat veranderd hebt!
ps. Je hebt die intake boot ook van
https://www.ebay.com/itm/Silicone-Intak ... 1390771744
gr.
Marvin
En je raakt er ook weer snel aan gewend.
Maar als je dan gaat vergelijken met een zelfde uitvoering die helemaal standaard is, dan merk je toch goed verschil.
Ben benieuwd wat jouw ervaring is als je de inlaat veranderd hebt!
ps. Je hebt die intake boot ook van
https://www.ebay.com/itm/Silicone-Intak ... 1390771744
gr.
Marvin