iPhone 6 werkend krijgen in E61 uit 2010 (CIC)

Alles met betrekking tot iDrive, bluetooth, audio/video, iPod aansluitingen en navigatie.
Seb83

iPhone 6 werkend krijgen in E61 uit 2010 (CIC)

Bericht door Seb83 » 21 nov 2017, 14:05

Ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een mooie E61 520i uit 2010. Fantastische auto, maar ik loop nu al tegen een probleem aan. Ik krijg namelijk mijn iphone 6 en 6s niet gekoppeld met het Premium iDrive systeem (CIC). De BMW kan gevonden worden op de telefoon, op iDrive wordt gemeld dat ik een code moet invullen, maar op de telefoon kan er geen verbinding worden gemaakt en na een tijdje verschijnt op iDrive 'koppelen mislukt'.

1. Ik heb gebeld met BMW zelf (nummer dat in iDrive staat). Zij claimen dat mijn BMW tot maximaal de iPhone 5 kan koppelen.
2. Vervolgens heb ik met BMW dealer Ekris gebeld. Zij zeggen dat bluetooth ook met nieuwere telefoons zou moeten werken. Zij denken daarom dat er iets met bluetooth mis is, hardware of software. Ze willen een diagnose stellen (kostenschatting: €200). Daar komen vervolgens de reparatiekosten nog bij.
3. De auto beschikt ook over een ejectbox in de middenarmsteun. Hiervoor zijn snap-in adapters te krijgen voor onder andere de iPhone 6. Echter, Ekris claimt dat dit niet gaat werken omdat mijn auto - wederom - maar tot en met iPhone 5 gaat. Maar ze weten dat niet 100% zeker.
4. Ik heb geen audio USB ingang in de middenconsole zitten, alleen een mini-jack. Ik kan dus niet de iPhone rechtstreeks via USB koppelen.
5. Ik zou ook een Parrot kunnen laten inbouwen, dan ben ik voor €230 klaar.

Ik heb de auto gekocht met garantie op motor en bak. Ik ga sowieso het gesprek aan met de occassion dealer, maar gezien alle tegenstrijdige en vage berichten twijfel ik een beetje over wat nu de slimste aanpak is. Ik wil hoe dan ook handsfree kunnen bellen.

Vandaar de vraag: wat zouden jullie doen in mijn situatie?

thijsvanzwam

Re: iPhone 6 werkend krijgen in E61 uit 2010 (CIC)

Bericht door thijsvanzwam » 21 nov 2017, 15:46

Ik heb mijn CIC (2009) probleemloos gekoppeld met mijn iPhone 7, de 6 werkte ook gewoon prima. Je zou eens kunnen checken of er misschien een update voor de auto is, incl de bluetooth en CIC.
Probeer ook eens een ander toestel, van iemand anders. Mocht dat ook niet werken dan is je bluetooth misschien wel echt stuk...
Het kan natuurlijk ook aan je iPhone liggen, heb je deze al eens gereset? Ik had dat laatst met een bluetooth speaker die niet wilde verbinden. na een reset deed alles het weer naar behoren. Zie stap 2 in onderstaande link.

https://www.imobie.com/support/how-to-f ... evices.htm
onderstuur is als je de muur met de voorkant raakt,
overstuur is als je de muur met de achterkant raakt
paardenkracht is hoe hard je de muur raakt
en koppel is hoe ver je de muur meesleept.

Seb83

Bericht door Seb83 » 21 nov 2017, 16:47

Okee, dus in principe moet het met een nieuwer model iPhone dus gewoon werken.

"Het kan natuurlijk ook aan je iPhone liggen, heb je deze al eens gereset? Ik had dat laatst met een bluetooth speaker die niet wilde verbinden. na een reset deed alles het weer naar behoren."
Het ligt denk ik niet aan mijn iPhone. Ik heb het met een 6 én een 6s geprobeerd, en bij de 6 heb ik ook de netwerkinstellingen gereset. Ik zal het morgen nog met een oude 4s proberen.

"Je zou eens kunnen checken of er misschien een update voor de auto is, incl de bluetooth en CIC."
Ik hoop het, dat het daarmee op te lossen is. Dan zou het (zelfs bij de dealer die een uurtarief van €125 hanteert) allemaal nog wel meevallen. De receptioniste van de dealer deed een beetje vaag. Ze zei dat het misschien aan de software ligt. Maar als er echt iets kapot is en ze moeten dat repararen, of ze kunnen het probleem niet vinden, dan zit ik straks met een torenhoge rekening - en in het slechtste geval werkt het dan nog niet. Hoe dan ook ben ik voor de diagnose al €200 kwijt. Terwijl je voor €230 een Parrot kunt laten inbouwen.

Ik ga morgen met de occassion dealer in overleg. Ik hoop dat ze me tegemoet komen hierin, aangezien het een gebrek was dat al aanwezig was. Maar ik krijg een beetje het idee dat alleen BMW dealers dit soort problemen kunnen oplossen.

Source

Bericht door Source » 21 nov 2017, 21:41

Werkt gewoon.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||

Seb83

Bericht door Seb83 » 21 nov 2017, 22:29

Wat denk je dat het meest waarschijnlijke probleem is?

Source

Bericht door Source » 22 nov 2017, 06:24

Dat kan ik niet zien vanaf hier maar ik zou eerst het gesprek aan gaan met de verkopende partij.
Zij kunnen het bijv. uitbesteden aan mij inc. factuur.

Seb83

Bericht door Seb83 » 22 nov 2017, 07:44

Kun jij soft- en hardware issues oplossen? Wat is je tarief?

gk5

Bericht door gk5 » 22 nov 2017, 14:07

Source schreef:Werkt gewoon.
+1
BMW UITLEZEN(E,F,G series),CODING,PROGRAMMING
FSC’s CIC NBT NBT EVO CARPLAY
RESET ISN 6HP 8HP Versnellingsbakken
BMW SLEUTELS BIJMAKEN E en F Serie.

Seb83

Bericht door Seb83 » 22 nov 2017, 19:49

Okee... het blijkt dat ik geen instructies kan lezen. Met de auto is niets mis, iPhone 6 en 6s kunnen gewoon gekoppeld. Beetje dom, mea culpa etc. Nu is het tijd voor wat Freude am Fahren :).

Source

Bericht door Source » 22 nov 2017, 22:04

Mooi :duim:

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) Audio, navigatie en iDrive”