Tijd voor een update.
De 300.000 is afgelopen week aangetikt.
Echter zijn er wel een paar probleempjes geweest en die sommige moet ik nog oplossen.
Het grootste probleem was dat er na een harde knal ineens geen remdruk meer had.
Gelukkig reed ik 30km/u en was ik in de buurt van een bekende waar ik hem op de brug kon zetten.
Al snel bleek dat ik erg veel geluk had gehad;
- Spoiler: Laat zien
Hier horen bouten in te zitten.
- Spoiler: Laat zien
Maar het plaatje wat de druk moet verdelen van de diff bouten had de remleiding 'doorgesneden'.
De andere kant van het diff zat nog helemaal goed vast. Dit is dus het gevolg van 'snel willen sleutelen' en met zn tweeen een opdracht uitvoeren. De ene kant was gewoon niet op moment aangedraaid...
Dit had zeer slecht af kunnen lopen, 'gelukkig' reed ik in een rouwstoet toen het gebeurde.....
Ook had ik zeer veel geluk dat BMW Dijker de volgende ochtend al een nieuwe remleiding kon leveren incl wat diff bouten.
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
Ook had ik al nieuwe remleidingen voor de vooras liggen dus die wilde ik ook meteen even vervangen.
Dat ging totaal niet volgens plan;
- Spoiler: Laat zien
De stalen remleiding draaide mee waardoor hij zwaar ging lekken.
Echter loopt deze leiding achter het motorblok langs naar de ABS module.
Ik moet het halve motorcompartiment uitbouwen om deze leiding te kunnen vervangen. Aangezien het een normale werkdag was en ik de volgende dag naar Den Haag moest, moest ik wat anders verzinnen.
Na wat belletjes met mensen die er verstand van hebben, heb ik deze oplossing kunnen toepassen;
Het ziet er niet uit, maar het werkt gewoon.
Wel heb ik meteen een nieuwe remleiding besteld en deze gaat er met de kerst onder.
Ik heb het nog even zwart gemaakt zodat het niet zo opvalt;)
- Spoiler: Laat zien
Ook had ik nog steeds last van een trillend stuur bij remmen van 140-100.
Draagarmen vervangen, wielen gebalanceerd en de auto uitgelijnd. Maar het stuur bleef maar trillen.
Afgelopen vrijdag heb ik mijn schijven laten afdraaien, ze waren wel wat krom maar ze denken niet dat dit het is.
- Spoiler: Laat zien
Komende week zal ik het merken of het is gelukt maar ik heb er een hard hoofd in.
Iemand een idee wat het nog meer zou kunnen zijn? De velgen zijn recht, dat is gecheckt.
Verder moet ik onderstaande onderhoudspuntjes ook nog uitvoeren;
Remblokventielen van de vooras vervangen
Remleiding vooras
Oil temp sensor vervangen
Gloeibougie centrale kastje
Hardy schijf diff vervangen
Op 1 december gaat de e46 en de e91 naar Van Vught Tuning... nieuwe update volgt dus snel!