BMW 525i van Kubilay
BMW 525i van Kubilay
Huidige staat:
Hallo allemaal!
Ik ben al een tijdje op deze forum, dus het werd tijd dat ik ook eens een introductie maak.
Ik ben sinds maart 2016 de eigenaar van een BMW 525i uit 2004.
Hiervoor reed ik voor 2 maanden een babyblauwe Daarvoor een donkerblauwe BMW E36 320i uit 1992.
Deze 2.5L inlijn 6 cilinder heeft 192pk.
16 inch velgen zitten eronder tijdens de winter en 18 inch styling 135 velgen voor de zomer.
Lakkleur is Orientblau en interieur beige, wel stoffenbekleding.
Hallo allemaal!
Ik ben al een tijdje op deze forum, dus het werd tijd dat ik ook eens een introductie maak.
Ik ben sinds maart 2016 de eigenaar van een BMW 525i uit 2004.
Hiervoor reed ik voor 2 maanden een babyblauwe Daarvoor een donkerblauwe BMW E36 320i uit 1992.
Deze 2.5L inlijn 6 cilinder heeft 192pk.
16 inch velgen zitten eronder tijdens de winter en 18 inch styling 135 velgen voor de zomer.
Lakkleur is Orientblau en interieur beige, wel stoffenbekleding.
Laatst gewijzigd door Kubilay op 20 feb 2023, 01:22, 6 keer totaal gewijzigd.
Re: BMW 525i van Kubilay
Leuk geschreven. Leest lekker door.
Mooie auto.
Ik vind 1 op 14.4 wel knap. Ik haal met mijn 530i gemiddeld 1 op 11. Maar dat komt vooral door de 19inch velgen. In de winter met de 17 inches eronder is het een stuk beter.
Hoe bevalt die camera? Ik moet ook nog steeds een goede hebben.
Misschien ook leuk als MOD:
- LCI achterlichten
- Automatische Aircopaneel (is veel mooier dan die draaiknoppen)
-
Persoonlijk ben ik echt geen fan van die chromen nummerplaathouder. Maar ieder zijn eigen ding natuurlijk.
Mooie auto.
Ik vind 1 op 14.4 wel knap. Ik haal met mijn 530i gemiddeld 1 op 11. Maar dat komt vooral door de 19inch velgen. In de winter met de 17 inches eronder is het een stuk beter.
Hoe bevalt die camera? Ik moet ook nog steeds een goede hebben.
Misschien ook leuk als MOD:
- LCI achterlichten
- Automatische Aircopaneel (is veel mooier dan die draaiknoppen)
-
Persoonlijk ben ik echt geen fan van die chromen nummerplaathouder. Maar ieder zijn eigen ding natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Ralph op 23 nov 2017, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
- PorschefanRoel
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 19 aug 2014, 17:21
Re: BMW 525i van Kubilay
Hmm, probeer ik niet iets te posten, weg bericht.
Dan even opniew
Kijk een mede 525i handbak rijder, die hebben we niet veel
Die 1 op 14.4 vind ik ook knap van je, dat haal ik echt niet, ik zit nu op 1 op 11.3 in dezelfde auto xD
Verder is het een mooi bak zo met dat beige interieur, staat hem goed met die lak kleur erbij
Zo te zien ook redelijk dezelfde todo lijst als die ik heb, nieuwe lampen, M-bumper en iDrive.
De achter Bumper is inderdaad best prima, vooral de M-voorbumper doet de auto goed.
Btw, als je toch naar een leren interieur wil gaan, misschien gelijk kijken of je er sport of comfort stoelen in kunt zetten
Ik zo inderdaad, wat Ralph ook zegt, als het even kan ook voor een klimaatcontrole paneel zoeken, geeft de auto toch net wat meer luxe
Goed bij elkaar geschreven stuk, leuk om te lezen
Dan even opniew
Kijk een mede 525i handbak rijder, die hebben we niet veel
Die 1 op 14.4 vind ik ook knap van je, dat haal ik echt niet, ik zit nu op 1 op 11.3 in dezelfde auto xD
Verder is het een mooi bak zo met dat beige interieur, staat hem goed met die lak kleur erbij
Zo te zien ook redelijk dezelfde todo lijst als die ik heb, nieuwe lampen, M-bumper en iDrive.
De achter Bumper is inderdaad best prima, vooral de M-voorbumper doet de auto goed.
Btw, als je toch naar een leren interieur wil gaan, misschien gelijk kijken of je er sport of comfort stoelen in kunt zetten
Ik zo inderdaad, wat Ralph ook zegt, als het even kan ook voor een klimaatcontrole paneel zoeken, geeft de auto toch net wat meer luxe
Goed bij elkaar geschreven stuk, leuk om te lezen
Re: BMW 525i van Kubilay
Mooie auto, maar zo'n chrome houder is wel erg petje hoor
Re: BMW 525i van Kubilay
Allemaal bedankt voor de reacties!
Afgelopen week ook nieuwe LED zij knipperlichten (F10 style) op de auto gezet, omdat de oude helemaal vergeelt waren en de halogeentjes waren aan het 'verpulveren of iets'... Die was in ieder geval aan vervanging toe.
Overig:
- Nog metalen ventieldopjes met BMW logo op de bandjes gezet. Staat best mooi met de 18''
- Over paar dagen komen 2 nieuwe PDC'tjes binnen. 1 voor en 1 achter. Oude waren defect.
Ralph schreef:Leuk geschreven. Leest lekker door.
Mooie auto.
Ik vind 1 op 14.4 wel knap. Ik haal met mijn 530i gemiddeld 1 op 11. Maar dat komt vooral door de 19inch velgen. In de winter met de 17 inches eronder is het een stuk beter.
Dat hoor ik inderdaad vaker. Ik moet zeggen dat ik zeer doelbewust rij. Ik laat de auto veel uitrollen in z'n 'vrij/neutraal' als ik nog een beetje moet doorgaan, maar verderop moet stoppen. Ik doe de auto op de motor afremmen door de auto in een lager versnelling te zetten als ik bijna een stoplicht nader (als die op rood staat), kan je daarna soms zonder tot stilstand te komen doorrijden (hierdoor rem je ook minder, dus daar bespaar je ook op). Trek rustig op bij stoplichten. Meestal doe ik bijna nooit volgas als ik rustig wil rijden (dat hoeft ook bijna niet met performance brandstof. Trekt al goed door met een beetje gas en juist daarom kan je juist zuiniger rijden met een hoger octaangehalte brandstof) en op rechte wegen altijd de CC (cruisecontrol). Als je namelijk te veel 'speelt' met de pedaal dan verbruikt die meer, de CC houdt het lekker op 1 plek.PorschefanRoel schreef:Hmm, probeer ik niet iets te posten, weg bericht.
Die 1 op 14.4 vind ik ook knap van je, dat haal ik echt niet, ik zit nu op 1 op 11.3 in dezelfde auto xD
Verder is het een mooi bak zo met dat beige interieur, staat hem goed met die lak kleur erbij
525i met een handbak is zeer zeldzaam inderdaad. Ik zou graag ook sport of comfort stoelen willen, alleen deze zijn niet plug & play dacht ik? De climate controle maakt voor mij niet zo veel uit eigenlijk, maar is dat wel plug & play over te zetten? Hoef ik dan ook niet de paneeltje te vervangen, want die had ik al vervangen doordat de lak van de vorige helemaal los begon te komen.PorschefanRoel schreef:Hmm, probeer ik niet iets te posten, weg bericht.
Kijk een mede 525i handbak rijder, die hebben we niet veel
Zo te zien ook redelijk dezelfde todo lijst als die ik heb, nieuwe lampen, M-bumper en iDrive.
De achter Bumper is inderdaad best prima, vooral de M-voorbumper doet de auto goed.
Btw, als je toch naar een leren interieur wil gaan, misschien gelijk kijken of je er sport of comfort stoelen in kunt zetten
Ik zo inderdaad, wat Ralph ook zegt, als het even kan ook voor een klimaatcontrole paneel zoeken, geeft de auto toch net wat meer luxe
Goed bij elkaar geschreven stuk, leuk om te lezen
Zeer goed! Full HD opname. Voor 1080p en achter 720p. Deze maand kwam de nieuwe DR-750s op de markt. Deze doet voor en achter in 1080p. Had mijn dashcam toendertijd aangesloten op de bekabeling van de sigarettenplug. Gaat daarom alleen aan als ik de auto start. Ik had ook een batterypack erbij kunnen kopen (dan neemt het een tijdje op als de auto uit staat), maar mijn auto staat meestal in de garage. Verder heb ik de kabels netjes weggewerkt en ziet het er best 'OEM' uit. Niemand merkt het.Ralph schreef:Leuk geschreven. Leest lekker door.
Hoe bevalt die camera? Ik moet ook nog steeds een goede hebben.
LCI achterlichten zou ik graag willen, moet alleen even kijken hoeveel dat gaat kosten. Helaas is de auto niet mijn enigste bezigheid en kan ik maar een bepaalde budget ervoor vrijhouden.Ralph schreef: Misschien ook leuk als MOD:
- LCI achterlichten
- Automatische Aircopaneel (is veel mooier dan die draaiknoppen)
-
Anni schreef:Mooie auto, maar zo'n chrome houder is wel erg petje hoor
Iedereen zijn eigen mening. Ik ben eerlijk gezegd zeker geen 'petjes type' of van dat soort volk. Het geeft een meer elegante look aan de auto naar mijn mening. De full black VW golf 5 met zwarte velgen en rode remklauwen van mijn vriend is meer petjes waardig dan mijn stock 5'er met chromen kentekenplaathouder.Ralph schreef:Leuk geschreven. Leest lekker door.
Persoonlijk ben ik echt geen fan van die chromen nummerplaathouder. Maar ieder zijn eigen ding natuurlijk.
Afgelopen week ook nieuwe LED zij knipperlichten (F10 style) op de auto gezet, omdat de oude helemaal vergeelt waren en de halogeentjes waren aan het 'verpulveren of iets'... Die was in ieder geval aan vervanging toe.
Overig:
- Nog metalen ventieldopjes met BMW logo op de bandjes gezet. Staat best mooi met de 18''
- Over paar dagen komen 2 nieuwe PDC'tjes binnen. 1 voor en 1 achter. Oude waren defect.
Laatst gewijzigd door Kubilay op 20 feb 2023, 01:39, 2 keer totaal gewijzigd.
- PorschefanRoel
- Berichten: 230
- Lid geworden op: 19 aug 2014, 17:21
Re: BMW 525i van Kubilay
De LCI achterlichten zelf zijn niet zo gek duur, ik heb ze laatst van een sloopauto gekocht voor €65,- per stuk. Wel heb je daarnaast nog een verloopkabel nodig.Kubilay schreef:
LCI achterlichten zou ik graag willen, moet alleen even kijken hoeveel dat gaat kosten. Helaas is de auto niet mijn enigste bezigheid en kan ik maar een bepaalde budget ervoor vrijhouden.
En ik weet niet zeker of je perse een LM2 module nodig om ze zonder foutmeldingen aan te kunnen sluiten en als dat zo is wordt het stiekem allemaal toch net wel wat duurder gezien zo een LM2 module ook weer een eurootje of 100 kost. Vervolgens moet die ook nog eens naar jou auto geprogrammeerd worden
Maar dan krijg je er wel gelijk angel eyes als DRL, welcome lights, coming home lights bij
Maargoed, gratis is het allemaal niet
Re: BMW 525i van Kubilay
Voor de LCI achterlichten is niet perse de LM2 nodig.
Ik heb ook de LCI achterlichten icm LM1.
De ombouwkabel heb ik zelf gemaakt met originele BMW kabelboom.
Ik heb ook de LCI achterlichten icm LM1.
De ombouwkabel heb ik zelf gemaakt met originele BMW kabelboom.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Re: BMW 525i van Kubilay
Welkom mede Orient Blauwe 525i rijder ;-) (origineel is de mijne ook Orient Blauw)
Het chrome vind ik ook helemaal niets, maar ieder zijn smaak gelukkig
1:14 is heel netjes, heb ik nooit gehaald, maar een handbak zal ook iets zuiniger zijn, verder mooie wagen hoor !
Het chrome vind ik ook helemaal niets, maar ieder zijn smaak gelukkig
1:14 is heel netjes, heb ik nooit gehaald, maar een handbak zal ook iets zuiniger zijn, verder mooie wagen hoor !
Re: BMW 525i van Kubilay
Hele nette auto zo.
Het Chrome vindt ik hier zeker niet storen omdat het op meerdere plekken terugkomt.
1 op 14 heb ik zelf nooit gered met de 325i maar zoals je inderdaad al zegt, als je niet doelbewust rijdt dan gaat dat ook zeker niet gebeuren haha.
Het Chrome vindt ik hier zeker niet storen omdat het op meerdere plekken terugkomt.
1 op 14 heb ik zelf nooit gered met de 325i maar zoals je inderdaad al zegt, als je niet doelbewust rijdt dan gaat dat ook zeker niet gebeuren haha.
E60 545i 2004
E92 325i 2006
E46 318i 2003
E92 325i 2006
E46 318i 2003
Re: BMW 525i van Kubilay
Dank u.Bart70 schreef:Welkom mede Orient Blauwe 525i rijder ;-) (origineel is de mijne ook Orient Blauw)
Het chrome vind ik ook helemaal niets, maar ieder zijn smaak gelukkig
1:14 is heel netjes, heb ik nooit gehaald, maar een handbak zal ook iets zuiniger zijn, verder mooie wagen hoor !
Ik had je showroom ook gezien en ik moet eerlijk zeggen: wat een geweldige transformatie!
Ik ben zelf ook een liefhebber van Vossen rims en het staat ze lekker!
Ik zie wel eens van die mensen die dan nog gas geven net voor een rood stoplicht en dan vol in de ankers gaan. Dat werkt idd niet mee haha.battle schreef:Hele nette auto zo.
Het Chrome vindt ik hier zeker niet storen omdat het op meerdere plekken terugkomt.
1 op 14 heb ik zelf nooit gered met de 325i maar zoals je inderdaad al zegt, als je niet doelbewust rijdt dan gaat dat ook zeker niet gebeuren haha.
Re: BMW 525i van Kubilay
Veel gebeurt in de tussentijd:
Ik had zoals ik van plan was toen nieuwe winterbanden gekocht. Michelin Alpin 5 voor mijn 16'' winterset. Deze zijn alweer eraf. Tja winter is voorbij. Geweldige bandjes overigens. Heb met de banden ongeveer 20.000km gereden, geloof ik. Na een meting geconstateerd dat ik pas 1.5mm achter en 1mm voor heb versleten.
Verbruik is toegenomen. Gemiddeld 1 op 13 toen met die banden. Met de 18'' zomerset doe ik 1 op 12-12.5 gemiddeld.
Daarnaast origineel BMW Hella LCI achterlichten gekocht. Moet nog een adapter met weerstand hebben om het aan te kunnen sluiten.
Ook heb ik ledjes in de koplampen gezet voor witte angel eyes.
Ik had zoals ik van plan was toen nieuwe winterbanden gekocht. Michelin Alpin 5 voor mijn 16'' winterset. Deze zijn alweer eraf. Tja winter is voorbij. Geweldige bandjes overigens. Heb met de banden ongeveer 20.000km gereden, geloof ik. Na een meting geconstateerd dat ik pas 1.5mm achter en 1mm voor heb versleten.
Verbruik is toegenomen. Gemiddeld 1 op 13 toen met die banden. Met de 18'' zomerset doe ik 1 op 12-12.5 gemiddeld.
Daarnaast origineel BMW Hella LCI achterlichten gekocht. Moet nog een adapter met weerstand hebben om het aan te kunnen sluiten.
Ook heb ik ledjes in de koplampen gezet voor witte angel eyes.
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
Laatst gewijzigd door Kubilay op 17 jun 2018, 14:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BMW 525i van Kubilay
Paar weken geleden OEM LCI LED achterlichten geïnstalleerd met de 'Plug&Play' Bruce Miranda Adapterset V6.11.
Auto hoefde niet gecodeerd te worden, wat ik erg prettig vind. Auto geeft gewoon een melding als er een lampje niet werkt, dus die functie behoud ik ook. De adapterset zorgt er verder voor dat alles canbusproof is zolang de lampjes werken. Ook als ik een led lampje erin zet, die minder elektriciteit/weerstand nodig heeft, geeft de auto geen melding (tenzij het lampje kapot is). De resistors doen dus goed hun werk.
Dit is wel de iets duurdere manier om te upgraden naar LCI achterlichten, maar het is echt een kwaliteit product. De maker heeft zelfs over de koeling nagedacht bij het ontwerpen. Het mag dan wel wat kosten, maar je krijgt er zeker iets goeds voor terug.
Ik heb versie V6.11 die ervoor zorgt dat de mistlampen de remlicht zijn en de normale remlampen de mistlichten. Daarom heb ik zelf nog een 'licht paars' kabeltje van de remlichten naar de led bars getrokken zodat de ledbars samen met de oorspronkelijk mistlampen oplicht als je remt. Zo ziet dat eruit (alleen tot 17 sec): Rem effect.
Ik heb een rood ledlampje in gedaan zodat de lampen egaler branden en de mist/remlicht niet zo super fel is.
Hier volgen de foto's:
Adapterset na installatie.
Auto hoefde niet gecodeerd te worden, wat ik erg prettig vind. Auto geeft gewoon een melding als er een lampje niet werkt, dus die functie behoud ik ook. De adapterset zorgt er verder voor dat alles canbusproof is zolang de lampjes werken. Ook als ik een led lampje erin zet, die minder elektriciteit/weerstand nodig heeft, geeft de auto geen melding (tenzij het lampje kapot is). De resistors doen dus goed hun werk.
Dit is wel de iets duurdere manier om te upgraden naar LCI achterlichten, maar het is echt een kwaliteit product. De maker heeft zelfs over de koeling nagedacht bij het ontwerpen. Het mag dan wel wat kosten, maar je krijgt er zeker iets goeds voor terug.
Ik heb versie V6.11 die ervoor zorgt dat de mistlampen de remlicht zijn en de normale remlampen de mistlichten. Daarom heb ik zelf nog een 'licht paars' kabeltje van de remlichten naar de led bars getrokken zodat de ledbars samen met de oorspronkelijk mistlampen oplicht als je remt. Zo ziet dat eruit (alleen tot 17 sec): Rem effect.
Ik heb een rood ledlampje in gedaan zodat de lampen egaler branden en de mist/remlicht niet zo super fel is.
Hier volgen de foto's:
Adapterset na installatie.
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
- Spoiler: Laat zien
Re: BMW 525i van Kubilay
Mooi hoor ! En fijne duidelijke beschrijving.
Zeker interessant. Is die adapterset kostbaar ?
Zeker interessant. Is die adapterset kostbaar ?
Re: BMW 525i van Kubilay
Ja, £200 in totaal. Ik heb er lang over getwijfeld, maar uiteindelijk toch gedaan. Ik heb er in ieder geval geen spijt van.BMWonder schreef:Mooi hoor ! En fijne duidelijke beschrijving.
Zeker interessant. Is die adapterset kostbaar ?