[E46] 330i turbo met automaat?
[E46] 330i turbo met automaat?
hallo mensen van bimmerportal. ik heb een vraag waar ik steeds bij blijf haken. ik rij nu momenteel een vag 20vt 1.8t die over paar maandjes weg gaat, mijn volgende zet(stap) is een e46 330ci (hoop ik) ik sta te denken om een leuke turbo te monteren alleen is dat verstandig op een automaat? ik wil namelijk iets comfortabeler rijden dan mijn stugge hobbelbak. en hoe duur komt het mij te staan met een aanpassing op injectoren turbo ecu etc.. ik hoop dat jullie mij de juiste informatie kunnen geven alvast bedankt.
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 19 mar 2013, 14:35
- Locatie: E10 2002, ex E61 B5, Ex E46 B3 3.3
- Contacteer:
Re: wat is verstandig om te doen?
Verstandig is het om ipv de 330i een alpina B3 3.3 of een B3S te zoeken. Dan heb je geen turbo nodig en heb je ook geen prooblemen.
Scheelt ook een hoop in de afschrijving, de alpina zal zijn waarde beter houden dan een verbouwde (met alle respect) 330
Scheelt ook een hoop in de afschrijving, de alpina zal zijn waarde beter houden dan een verbouwde (met alle respect) 330
Re: wat is verstandig om te doen?
waarom een turbo? wat heeft dat met hobbelbak te maken? maakt een turbo het comfortabeler dan?
je kan ook een 330cd nemen zit de turbo er al op :-)
je kan ook een 330cd nemen zit de turbo er al op :-)
Re: wat is verstandig om te doen?
Meh, MPG is just hippie stuff.
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
It's more like "misery per gallon," am I right?
But congrats on the new car dude!
-
- Berichten: 242
- Lid geworden op: 30 jun 2015, 19:35
- Locatie: Papekop
- Contacteer:
Re: wat is verstandig om te doen?
Volgens mij kun je voor dat soort fratsen beter een handbak pakken. Ik dacht inderdaad dat die automaten het extra vermogen en koppel niet helemaal aan kunnen.
Turbo er op, als je een hoop zelf wil doet (inbouwen van alle hardware) met een beetje degelijke turbo(Garret oid) denk ik €4000-€5000. Als je het laat doen dan kun je het denk ik gerust keer 2 doen. Ik heb het uitgezocht voor mijn 325ci en daar schijn je vrij probleemloos 100pk bij te kunnen zetten zonder dat je de internals hoeft te vervangen. Maar ook dan lees je al verhalen dat mensen op de dyno de koppeling gelijk oproken als je vol op t gas gaan. En dan hebben we het nog niet over de constructie fout in de ophangpunten van het subframe gehad.
Tevens zijn er ook behoorlijk wat supercharger systemen beschikbaar.
Ik raad het je niet persee af want zeker als je zelf wat durft te doen is het ook gewoon heel leuk. Maar ik zou toch ook wel voor jezelf goed de overweging maken tussen een M3 en een opgevoerde 330. En als je voor een 330 gaat zou ik een handbak nemen en minimaal bouwjaar 2003-2004 ivm constructie updates aan de achterzijde.
Turbo er op, als je een hoop zelf wil doet (inbouwen van alle hardware) met een beetje degelijke turbo(Garret oid) denk ik €4000-€5000. Als je het laat doen dan kun je het denk ik gerust keer 2 doen. Ik heb het uitgezocht voor mijn 325ci en daar schijn je vrij probleemloos 100pk bij te kunnen zetten zonder dat je de internals hoeft te vervangen. Maar ook dan lees je al verhalen dat mensen op de dyno de koppeling gelijk oproken als je vol op t gas gaan. En dan hebben we het nog niet over de constructie fout in de ophangpunten van het subframe gehad.
Tevens zijn er ook behoorlijk wat supercharger systemen beschikbaar.
Ik raad het je niet persee af want zeker als je zelf wat durft te doen is het ook gewoon heel leuk. Maar ik zou toch ook wel voor jezelf goed de overweging maken tussen een M3 en een opgevoerde 330. En als je voor een 330 gaat zou ik een handbak nemen en minimaal bouwjaar 2003-2004 ivm constructie updates aan de achterzijde.
Re: wat is verstandig om te doen?
300pk is ongeveer max qua automaat, maar als je comfort wilt laat die motor dan in godsnaam standaart, zo'n atmosferische 6 cilinder is heeeerlijk rustig.
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: wat is verstandig om te doen?
Het probleem is dat je de software van de automaatbak niet aan kunt passen naar het nieuwe vermogen, daarnaast weet ik niet wat de limieten zijn van een automaatbak. Vaak zitten die dicht bij de OEM-waarden.