Baboulah, de E46 M3 turbo..
Baboulah, de E46 M3 turbo..
Nou, zoals velen van jullie weten zit ik ondertussen alweer een aantal jaar zonder een M3, en dat was toch wel een moeilijk iets voor mij. Niet dat ik niks leuks meer gehad heb, verre van.Na dat ik mijn E46 M3 competition verkocht had, heb ik de nodige sport autos gehad:
- 1993 Toyota Supra TT (bpu+)
- 2004 Mitsubishi Evo 8 (standaard)
- 2009 Nissan 370Z
But now..... i'm back! en niet met een normale E46 M3, maar een behoorlijk aangepast exemplaar, namelijk een HPF Stage 3!
Voor degene onder ons die niet weten waar HPF voor staat of waar zij groot mee zijn geworden; HPF staat voor HorsePowerFreaks. Zij hebben diverse turbo kits ontwikkeld voor de E46 M3, zonder hun everyday driveability te verliezen. De gene die ik heb gekocht is een stage 3. Dit zou in de basis 750pk moeten zijn op lowboost (1.2 bar) en 950pk op highboost (1.6bar) met 110 octaan race brandstof.
hierbij een dynograph die van HPF zelf afkomt (de vermogens hier vermeld zijn, zijn wielpk's):
Deze kits worden (helaas) niet meer geproduceerd.
Specsheet van de auto:
Bore X stroke 87.50 x 91
Pistons CP Pistons
Con-rods Crower
ARP crankshaft bolts AR19
ARP head bolts L19
Intake HPF intake manifold
Blowoff 2x HKS blowoff
Exhaust manifold HPF manifold
Turbo Precision 74MM (of 76mm not 100% sure)
Uitlaat 4” exhaust to the back from HPF
Wastegate 44mm Tial external
Intercooler HPF stage 3 intercooler
Fuel supply HPF fuel system
Fuel pump 2 X Aeromotive 340l/h
Injectors 1200CC injectors from RC engineering
Coils Okada coils
ECU HPF AEM plug n play ECU
Clutch HPF single piece clutch with ceramic discs
Body Factory, with factory paint, subframe reinforced, and strut brace in the rear
Coilovers Bilstein pss10
Wheels BBS CH-R 19”
Tires Michelin Pilot sport (235 front & 255 rear)
Brakes AP Racing brakes all round, 6pots front (360mm discs) and 4pot rears
Tevens wil ik ook graag Jordy (Mr._T-Rex) bedanken voor alle hulp die hij mij gegeven heeft bij de procedures en papieren in griekenland omtrent de auto, zonder hem was het wellicht nooit gelukt, dus nogmaals bedankt Jordy!
Foto's:
Heb op de reis naar huis, gemiddeld 1 op 14,9 gereden... niet slecht al zeg ik het zelf
- 1993 Toyota Supra TT (bpu+)
- 2004 Mitsubishi Evo 8 (standaard)
- 2009 Nissan 370Z
But now..... i'm back! en niet met een normale E46 M3, maar een behoorlijk aangepast exemplaar, namelijk een HPF Stage 3!
Voor degene onder ons die niet weten waar HPF voor staat of waar zij groot mee zijn geworden; HPF staat voor HorsePowerFreaks. Zij hebben diverse turbo kits ontwikkeld voor de E46 M3, zonder hun everyday driveability te verliezen. De gene die ik heb gekocht is een stage 3. Dit zou in de basis 750pk moeten zijn op lowboost (1.2 bar) en 950pk op highboost (1.6bar) met 110 octaan race brandstof.
hierbij een dynograph die van HPF zelf afkomt (de vermogens hier vermeld zijn, zijn wielpk's):
Deze kits worden (helaas) niet meer geproduceerd.
Specsheet van de auto:
Bore X stroke 87.50 x 91
Pistons CP Pistons
Con-rods Crower
ARP crankshaft bolts AR19
ARP head bolts L19
Intake HPF intake manifold
Blowoff 2x HKS blowoff
Exhaust manifold HPF manifold
Turbo Precision 74MM (of 76mm not 100% sure)
Uitlaat 4” exhaust to the back from HPF
Wastegate 44mm Tial external
Intercooler HPF stage 3 intercooler
Fuel supply HPF fuel system
Fuel pump 2 X Aeromotive 340l/h
Injectors 1200CC injectors from RC engineering
Coils Okada coils
ECU HPF AEM plug n play ECU
Clutch HPF single piece clutch with ceramic discs
Body Factory, with factory paint, subframe reinforced, and strut brace in the rear
Coilovers Bilstein pss10
Wheels BBS CH-R 19”
Tires Michelin Pilot sport (235 front & 255 rear)
Brakes AP Racing brakes all round, 6pots front (360mm discs) and 4pot rears
Tevens wil ik ook graag Jordy (Mr._T-Rex) bedanken voor alle hulp die hij mij gegeven heeft bij de procedures en papieren in griekenland omtrent de auto, zonder hem was het wellicht nooit gelukt, dus nogmaals bedankt Jordy!
Foto's:
Heb op de reis naar huis, gemiddeld 1 op 14,9 gereden... niet slecht al zeg ik het zelf
Laatst gewijzigd door E36 racer op 15 dec 2017, 19:14, 3 keer totaal gewijzigd.
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: Het is weer zover... E46 M3
Gefeliciteerd met je verse M3, en gelijk een hele dikke zeg.
Lijkt me een beest van wagen. En ziet er ook nog goed uit.
Maar 1 op 14,9???? is het niet 14,9/100km??
Heel veel leuke km's met je M3
Lijkt me een beest van wagen. En ziet er ook nog goed uit.
Maar 1 op 14,9???? is het niet 14,9/100km??
Heel veel leuke km's met je M3
Re: Het is weer zover... E46 M3
damn als ik niet zoveel alimentatie hoefde te betalen wist ik het wel, gave bak man
toch wel beetje wolf in schaapskleren...als ik hem zo bij de tank zie staan... denk ik niet aan 950 pk
toch wel beetje wolf in schaapskleren...als ik hem zo bij de tank zie staan... denk ik niet aan 950 pk
Re: Het is weer zover... E46 M3
Gefeliciteerd !!
Wat een geweld met die pk's.
Daar moet je wel echt met verstand in rijden, beetje te vroeg op het gas en het gaat gelijk goed mis lijkt me.
Ben je niet bang dat de RDW moeilijk gaat doen met invoeren ?
Of staat alles op de kentekenpapieren vermeld en is alles officieel goedgekeurd ?
Wat een geweld met die pk's.
Daar moet je wel echt met verstand in rijden, beetje te vroeg op het gas en het gaat gelijk goed mis lijkt me.
Ben je niet bang dat de RDW moeilijk gaat doen met invoeren ?
Of staat alles op de kentekenpapieren vermeld en is alles officieel goedgekeurd ?
F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: Het is weer zover... E46 M3
Heren bedankt allen voor de felicitaties. Dit is een geweldig monster voor op straat, en er is weinig op de nederlandse wegen die dit zullen bijhouden ALS IK EENMAAL TRACTIE HEB!
Update van mijn kant! de auto is vandaag goedgekeurd bij het RDW! dus binnenkort op nederlandse platen de weg plezier maken met dit vermogen
Hij stond er in leuk gezelschap:
Nu nog BPM betalen, kentekens laten maken en dan kunnen we in het voorjaar en de zomer gaan genieten van het vermogen is kijken waar ik voor een leuk bedrag VP racing 110 octaan kan krijgen
Update van mijn kant! de auto is vandaag goedgekeurd bij het RDW! dus binnenkort op nederlandse platen de weg plezier maken met dit vermogen
Hij stond er in leuk gezelschap:
Nu nog BPM betalen, kentekens laten maken en dan kunnen we in het voorjaar en de zomer gaan genieten van het vermogen is kijken waar ik voor een leuk bedrag VP racing 110 octaan kan krijgen
Absoluut, dit is geen auto waar je in moet stappen als je niks gewend bent zeg maar, Ook mensen die uit een standaard E46 M3 stappen hier in (of iets vergelijkbaars), zullen hier niet 1-2-3 mee overweg kunnen, ook ik ben nog steeds aan het wennen etc, Voorbeeld van hoe bizar het is, mocht ik teveel gas geven, dan slaat hij dwars door de DSC heen, die staat gewoon aan, maar heeft weinig nut eigenlijk bij gasgeven als je vol gaat stampen, beste is iets opbouwen. Later hier meer overMartijn. schreef:Wat een geweld met die pk's.
Daar moet je wel echt met verstand in rijden, beetje te vroeg op het gas en het gaat gelijk goed mis lijkt me.
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
- BMW Clubsport
- Berichten: 642
- Lid geworden op: 07 sep 2009, 20:31
Re: Baboulah, de E46 M3 turbo..
Wooh. nice car!
Misschien in eerste instantie niet zo speciaal als de vorige M3 CS, maar ik denk dat het motorblok dat wel goed compenseert!
Geniet ervan en veel veilige km gewenst in ieder geval!
Misschien in eerste instantie niet zo speciaal als de vorige M3 CS, maar ik denk dat het motorblok dat wel goed compenseert!
Geniet ervan en veel veilige km gewenst in ieder geval!
Re: Baboulah, de E46 M3 turbo..
mooie wagen en veel pk's.
geniet ervan.
gr
kotje
geniet ervan.
gr
kotje
Re: Baboulah, de E46 M3 turbo..
Pure porno! HPF bouwt beesten, en nog goed ook, hun youtube filmpjes zijn ook erg leuk!
Veel plezier met de auto! kan niks meer zeggen dan, hou 'm heel!
Veel plezier met de auto! kan niks meer zeggen dan, hou 'm heel!
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Re: Baboulah, de E46 M3 turbo..
Heren (en dames) van het forum, bij dezen namens mij fijne kerst dagen toegewenst...
For Speed Add Lightness
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Voor meer updates volg mijn instagram: DutchHPFM3
Re: Baboulah, de E46 M3 turbo..
Wat een ontzettend bruut ding.
Veel plezier ermee!
Veel plezier ermee!
Showroom van mijn BMW E46 330Ci Coupe
viewtopic.php?f=29&t=44421
viewtopic.php?f=29&t=44421
Re: Baboulah, de E46 M3 turbo..
Wat een gruwelijke wagen E36 racer! Ik heb het al jaren over HPF teen iedereen en bijna niemand kent het inderdaad! K-I-N-G on the road!
Welkom op onzen wegen!
Kom je ook wel eens naar meetings?
Welkom op onzen wegen!
Kom je ook wel eens naar meetings?