BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Beste Mee denkers en BMW rijders
Bedankt voor het lezen naar mijn forum bericht.
Allereerst zal ik mij even voorstellen
Ik ben Nate , 29 jaar en rij een BMW 1 serie uit 2015 ( eerste eigenaar )
Het is een 116i , M Performance pakket
Ik zit met een best groot probleem waar ik graag jullie advies over zou willen horen.
Onlangs bij het starten hoorde wij een tikkend geluid / dit geluid ging niet meer weg het bleef ook tijdens het rijden
Wij zijn hiermee naar de BMW dealer gegaan (de auto is altijd bij de dealer onderhouden geweest voor het onderhoud)
De auto heeft daar nu een week gestaan en de monteur heeft tijdens het brengen van de auto het geluid ook gehoord en wou graag dat we de wagen achter lieten dus zo gedaan zo gepiept leen auto meegekregen helemaal prima
Alleen nu het volgende
De auto heeft 61.000km op de teller staan
En ze hebben geconstateerd dat de Distributieketting vervangen moet worden ? En er zaten kleine metaal splintertjes in de olie ( zou van de ketting afkomen )
Dus een offerte gekregen 1500+
Mijn vraag aan jullie is dus
Kan dit zomaar bij een auto van nog geen 2 en een half jaar oud ?
En ik had vernomen dat een ketting juist minder onderhoud nodig had dan een riem ( bij mijn vorige auto’s altijd laten vervangen volgens onderhoudsboekjes ) maar dit word nergens aangegeven bij de 1 serie
Ik zou heel graag willen weten wat jullie hiervan vinden
Alvast heel erg bedankt voor het mee denken
Bedankt voor het lezen naar mijn forum bericht.
Allereerst zal ik mij even voorstellen
Ik ben Nate , 29 jaar en rij een BMW 1 serie uit 2015 ( eerste eigenaar )
Het is een 116i , M Performance pakket
Ik zit met een best groot probleem waar ik graag jullie advies over zou willen horen.
Onlangs bij het starten hoorde wij een tikkend geluid / dit geluid ging niet meer weg het bleef ook tijdens het rijden
Wij zijn hiermee naar de BMW dealer gegaan (de auto is altijd bij de dealer onderhouden geweest voor het onderhoud)
De auto heeft daar nu een week gestaan en de monteur heeft tijdens het brengen van de auto het geluid ook gehoord en wou graag dat we de wagen achter lieten dus zo gedaan zo gepiept leen auto meegekregen helemaal prima
Alleen nu het volgende
De auto heeft 61.000km op de teller staan
En ze hebben geconstateerd dat de Distributieketting vervangen moet worden ? En er zaten kleine metaal splintertjes in de olie ( zou van de ketting afkomen )
Dus een offerte gekregen 1500+
Mijn vraag aan jullie is dus
Kan dit zomaar bij een auto van nog geen 2 en een half jaar oud ?
En ik had vernomen dat een ketting juist minder onderhoud nodig had dan een riem ( bij mijn vorige auto’s altijd laten vervangen volgens onderhoudsboekjes ) maar dit word nergens aangegeven bij de 1 serie
Ik zou heel graag willen weten wat jullie hiervan vinden
Alvast heel erg bedankt voor het mee denken
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Er zijn motoren geweest waarvan de ketting inderdaad vervangen moet worden ivm een productiefout.
Of dat geldt voor jouw wagen weet ik zo even niet, maar het betreft wel 4 cilinder blokken.
Op dit forum ook wel informatie over te vinden overigens.
Is het geval zo dat het bij jouw auto ook geldt, dan kan ik je wel adviseren het te laten doen. Mocht de ketting knappen, dan ben je verder van huis en zeker qua kosten.
Over het algemeen is het overigens wel zo dat een distributieketting minder onderhoud gevoeliger is dan een riem.
Of dat geldt voor jouw wagen weet ik zo even niet, maar het betreft wel 4 cilinder blokken.
Op dit forum ook wel informatie over te vinden overigens.
Is het geval zo dat het bij jouw auto ook geldt, dan kan ik je wel adviseren het te laten doen. Mocht de ketting knappen, dan ben je verder van huis en zeker qua kosten.
Over het algemeen is het overigens wel zo dat een distributieketting minder onderhoud gevoeliger is dan een riem.
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Beste Beens
Bedankt voor je reactie op mijn bericht.
Ik kon niks vinden op het forum over een productie fout met diverse motoren... ( kan je me op weg helpen )
Heb wel veel informatie over het oude type van 2007/2011 gevonden.
Vandaar ook mijn vraag of het ook bij de nieuwere types het geval is , dan zou het toch voor rekening van de BMW zijn zou je zeggen ?
Stel dat de riem was gebroken en de kosten aan de hoge kant waren geweest was ik de pineut
Vind dit een zeer slechte zaak aangezien de auto meerdere malen bij de dealer is geweest voor onderhoud volgens de boordcomputer en heb hier nooit iets over gehoord.
Vreemd verhaal
Bedankt
Bedankt voor je reactie op mijn bericht.
Ik kon niks vinden op het forum over een productie fout met diverse motoren... ( kan je me op weg helpen )
Heb wel veel informatie over het oude type van 2007/2011 gevonden.
Vandaar ook mijn vraag of het ook bij de nieuwere types het geval is , dan zou het toch voor rekening van de BMW zijn zou je zeggen ?
Stel dat de riem was gebroken en de kosten aan de hoge kant waren geweest was ik de pineut
Vind dit een zeer slechte zaak aangezien de auto meerdere malen bij de dealer is geweest voor onderhoud volgens de boordcomputer en heb hier nooit iets over gehoord.
Vreemd verhaal
Bedankt
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Die productiefout waar ik het over hebt geldt voor de motoren dan in ieder geval van 2007 tot 2011, waar je info hebt van kunnen vinden.
Ik weet daarom ook niet zeker of het geldt bij het type motor wat jij in je wagen hebt liggen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de informatie ook alleen van horen en lezen heb.
Wellicht zou je ook eerst naar een goed aangeschreven specialist kunnen gaan om een second opinion te laten verrichten? Dealers willen nog wel eens dingen roepen wat vervangen moet worden, terwijl het voordeliger zou kunnen.
Maar houd er in ieder geval rekening mee dat je het wel moet laten doen.
Je kan het ook zo zien, het is zuur dat het nu moet maar is een investering. Als je het laat zitten ga je voor 3x tot 5x zoveel het bootje in.
Aangezien je al klachten hebt, blijft het niet nog 20dkm goed gaan ben ik bang.
Dat het niet zou mogen, ben ik volledig mee eens en je zou eens een balletje kunnen opgooien over garantie? Ongeacht dat die mogelijk net verlopen is.
Ik weet daarom ook niet zeker of het geldt bij het type motor wat jij in je wagen hebt liggen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de informatie ook alleen van horen en lezen heb.
Wellicht zou je ook eerst naar een goed aangeschreven specialist kunnen gaan om een second opinion te laten verrichten? Dealers willen nog wel eens dingen roepen wat vervangen moet worden, terwijl het voordeliger zou kunnen.
Maar houd er in ieder geval rekening mee dat je het wel moet laten doen.
Je kan het ook zo zien, het is zuur dat het nu moet maar is een investering. Als je het laat zitten ga je voor 3x tot 5x zoveel het bootje in.
Aangezien je al klachten hebt, blijft het niet nog 20dkm goed gaan ben ik bang.
Dat het niet zou mogen, ben ik volledig mee eens en je zou eens een balletje kunnen opgooien over garantie? Ongeacht dat die mogelijk net verlopen is.
- mieske90
- BimmerPortal Team
- Berichten: 5559
- Lid geworden op: 04 okt 2013, 20:20
- Locatie: Noord-Brabant
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Ik zou het proberen om het onder de garantie te laten vallen.
Als je elke keer voor onderhoud naar de dealer bent geweest, is het gewoon een productie fout en niet de fout aan slecht onderhoud.
Als je elke keer voor onderhoud naar de dealer bent geweest, is het gewoon een productie fout en niet de fout aan slecht onderhoud.
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Nee dit is dus niet normaal en zou niet mogen.
Misschien een stagair gesleuteld aan je auto..??
Verkeerde olie, kan gebeuren natuurlijk, ook bij de dealer.
Ze hebben diverse op voorraad staan, diesels hebben andere waardes.!
Zou echt de dealer hierop aanspreken en de kosten niet betalen.
Rechts bijstand verzekering helpt hier zeker.!
Na 3-2012 is dit type motor geupdate, en rijden er miljoenen rond, Peugot/ Citroen/mini/Volvo/BMW zonder problemen.
Succes, Groet Marthijn.
Misschien een stagair gesleuteld aan je auto..??
Verkeerde olie, kan gebeuren natuurlijk, ook bij de dealer.
Ze hebben diverse op voorraad staan, diesels hebben andere waardes.!
Zou echt de dealer hierop aanspreken en de kosten niet betalen.
Rechts bijstand verzekering helpt hier zeker.!
Na 3-2012 is dit type motor geupdate, en rijden er miljoenen rond, Peugot/ Citroen/mini/Volvo/BMW zonder problemen.
Succes, Groet Marthijn.
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Goede middag beste forum leden,
Nou berg je dan maar met de N13 motoren, dis is echt schering en inslag.
Er zijn dus gevallen bekend, dat de distributie ketting is geknapt bij de 60.000 km!
Ga voor de gein eens kijken boven aan, als je het forum binnenkomt bij BMW F20, en kijk eens bij de F20 motoren.
Er staan genoeg zaken beschreven, maar het blijft dus echt niet enkel bij de BMW.
Er zijn dus nog meerdere zaken bekend bij Peugeot en Citroen en Volvo.
Nu zult u denken, wat doen de andere merken er nu toe!
Helaas is de N13 motor een product van PSA, wat inhoudelijk betekent dat het concern de Peugeot en Citroen betreft!
En de Franse automobiel industrie is dus ook niet de allerbeste, er zijn genoeg klachten over.
IK heb dus al voldoende ervaring met deze miskleun van BMW, en zeker met die onbetrouwbare F20 met de N13 motor.
Waarbij de distributie wel heel erg slecht is.
Het betreft hier dus echt geen productie fout, de ketting is gewoon echt bagger!
Bij Peugeot en Citroen word dus echt aangeraden, om deze distributie elke 70.000 km te vervangen, want anders gaat het echt mis!
Wat ik zelf nog heb opgemerkt:
Dat de bouten, wat men bij bmw parts catalog ook wel lager pennen noemt, dat deze ook los lopen.
Als deze ronde imbus bouten met 8 mm zeskant loslopen, dan liggen de ketting geleiders dus gewoon los in het distributie huis.
De ketting gaat de echt zijn eigen leven leiden, met soms erg veel schade tot gevolg!
Wat u hoort, als deze lager pennen los zitten of gaan!
U hoort een zaag geluid uit het distributie huis komen, en teken dat deze bouten ( lager pennen ) los zijn gekomen.
Draai deze gerust terug vast, en ga eens luisteren of dat zagende geluid weg is.
Eigenlijk zouden deze pennen geborgd dienen te worden met een borg middel.
Maar de kans dat men deze bouten ( lager pennen ) er niet meer terug in kan krijgen.
Misschien als men de ketting spanner los draait of er uit neemt.
Maar zelfs dan is de kans aanwezig, dat men deze bouten er niet zomaar er in kan draaien.
Vaak dient men dan of een kapje los te draaien en weg te nemen, of een kleppendeksel uit te bouwen.
Ik begrijp dus echt niet, dat BMW op deze wijze auto's wil produceren, met een Franse motor in het voor onder.
Het kan zelfs zijn, dat de 114i, de 116i, de 118i als deze er is, en de 120i motoren dit euvel hebben.
Bij Peugeot en Citroen hebben ze bij de snellere motoren wel een zwaardere en sterkere ketting gemonteerd.
Wat dit voor BMW betekent, dat er echt geen modificatie aanwezig is, dus echt geen betere ketting of geleiders.
Ik weet dus ook niet, of BMW deze ketting en geleiders adviseert om deze te vervangen bij de 70.000 km.
Het lijkt er wel op, dat het dezelfde kant op gaat net als de automatische transmissie, dat deze nooit ververst dient te worden!
Dit verhaal kent onderhand ook elke BMW eigenaar!
Dat dit BMW wel eens klanten kan gaan kosten, dat is echt goed mogelijk, want het lijkt echt nergens op!
Dan is een distributie snaar nog degelijker dan deze flut ketting met spanners.
Ook zie ik steeds meer meldingen vermeld staan over een aandrijf probleem.
Men dient dan direct naar de garage te gaan, om de BMW F20 uit te laten lezen.
Er is dus op dat moment wel een veilige modus ingeschakeld, en de BMW heeft dus ook echt niet meer het volledige vermogen meer.
Soms kan men deze resetten, door de motor uit te schakelen voor een aantal secondes of minuten.
Maar ik wijs u er op, dat deze melding echt terug zal komen, dus ga beter even de F20 laten uitlezen.
De oplossing kan soms zijn, om de bobines te vervangen, maar ook komt er wel eens een magneetklep om de hoek, of er is ergens een membraan stuk, of zelfs de EGR klep.
Er is dus een diversiteit aan mogelijkheden die deze storing meld.
Dus hier ook veel beter eerst uitlezen, en dan een reparatie uitvoeren.
Let wel, ik heb al gevallen gezien, dat bij het uitlezen niets naar voren komt wat er loos is bij de dealer.
Ik heb een geval gezien op dit forum, dat er een hulplijn werd opgeroepen in Munchen bij BMW, wat de EGR klep naar voren bracht!
Erg jammer dat ook BMW zwaar te kampen heeft met al die onnodige rommel, die op deze BMW is gemonteerd.
Al die micro electronica maakt n u eenmaal een auto een stuk onbetrouwbaarder.
Gelukkig heb ik mijn zeer trouwe vriend de E39 nog, deze gaat gewoon onverstoorbaar lekker verder.
Deze BMW heeft mij nog nooit in de steek gelaten, enkel een keer een defecte accu, maar daar loopt elke auto een keer tegen aan.
Ik heb deze E39 al vanaf 2010, en heb er nog nooit onkosten aan gehad, enkel het onderhoud wat elke auto heeft.
Dus zal ik deze uitmuntende reis auto zeer zeker niet weg doen.
Ik was al kijkende naar een 1 serie of een 2 serie, maar dat is nu gelijk van de baan.
Ik wens u allen veel succes toe, en hopelijk komt u er verder vanaf zonder de nodige kleerscheuren.
Ik heb dit alle geplaatst om u trachten te behoeden voor grote onkosten, ik vond het eigenlijk mijn plicht om de forum leden of BMW eigenaren in te lichten over deze motor problemen.
Ik hoop dat ik u voldoende heb kunnen informeren, en dat u verder heerlijk uw weg kan rijden die u wil, en zonder al teveel onkosten.
Wat de reparatie betreft van een distributie, u kunt dus ook naar een goede BMW specialist gaan, daar betaalt men zo rond de € 950,00 voor de vervanging van de distributie, ( eigen ervaring )
Onze dochter heeft dus een F20 met de N13 116i motor.
Het domme van dit verhaal is, dat de Ketting zo rond de 175,00 is, het zijn dus wel de arbeids kosten die het zo prijzig maken.
Het is dus echt wel een behoorlijke klus.
Normaal doe ik dat allemaal zelf, maar helaas laat het mijn gezondheid niet toe.
Ik wens u toch een heel fijn weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Nou berg je dan maar met de N13 motoren, dis is echt schering en inslag.
Er zijn dus gevallen bekend, dat de distributie ketting is geknapt bij de 60.000 km!
Ga voor de gein eens kijken boven aan, als je het forum binnenkomt bij BMW F20, en kijk eens bij de F20 motoren.
Er staan genoeg zaken beschreven, maar het blijft dus echt niet enkel bij de BMW.
Er zijn dus nog meerdere zaken bekend bij Peugeot en Citroen en Volvo.
Nu zult u denken, wat doen de andere merken er nu toe!
Helaas is de N13 motor een product van PSA, wat inhoudelijk betekent dat het concern de Peugeot en Citroen betreft!
En de Franse automobiel industrie is dus ook niet de allerbeste, er zijn genoeg klachten over.
IK heb dus al voldoende ervaring met deze miskleun van BMW, en zeker met die onbetrouwbare F20 met de N13 motor.
Waarbij de distributie wel heel erg slecht is.
Het betreft hier dus echt geen productie fout, de ketting is gewoon echt bagger!
Bij Peugeot en Citroen word dus echt aangeraden, om deze distributie elke 70.000 km te vervangen, want anders gaat het echt mis!
Wat ik zelf nog heb opgemerkt:
Dat de bouten, wat men bij bmw parts catalog ook wel lager pennen noemt, dat deze ook los lopen.
Als deze ronde imbus bouten met 8 mm zeskant loslopen, dan liggen de ketting geleiders dus gewoon los in het distributie huis.
De ketting gaat de echt zijn eigen leven leiden, met soms erg veel schade tot gevolg!
Wat u hoort, als deze lager pennen los zitten of gaan!
U hoort een zaag geluid uit het distributie huis komen, en teken dat deze bouten ( lager pennen ) los zijn gekomen.
Draai deze gerust terug vast, en ga eens luisteren of dat zagende geluid weg is.
Eigenlijk zouden deze pennen geborgd dienen te worden met een borg middel.
Maar de kans dat men deze bouten ( lager pennen ) er niet meer terug in kan krijgen.
Misschien als men de ketting spanner los draait of er uit neemt.
Maar zelfs dan is de kans aanwezig, dat men deze bouten er niet zomaar er in kan draaien.
Vaak dient men dan of een kapje los te draaien en weg te nemen, of een kleppendeksel uit te bouwen.
Ik begrijp dus echt niet, dat BMW op deze wijze auto's wil produceren, met een Franse motor in het voor onder.
Het kan zelfs zijn, dat de 114i, de 116i, de 118i als deze er is, en de 120i motoren dit euvel hebben.
Bij Peugeot en Citroen hebben ze bij de snellere motoren wel een zwaardere en sterkere ketting gemonteerd.
Wat dit voor BMW betekent, dat er echt geen modificatie aanwezig is, dus echt geen betere ketting of geleiders.
Ik weet dus ook niet, of BMW deze ketting en geleiders adviseert om deze te vervangen bij de 70.000 km.
Het lijkt er wel op, dat het dezelfde kant op gaat net als de automatische transmissie, dat deze nooit ververst dient te worden!
Dit verhaal kent onderhand ook elke BMW eigenaar!
Dat dit BMW wel eens klanten kan gaan kosten, dat is echt goed mogelijk, want het lijkt echt nergens op!
Dan is een distributie snaar nog degelijker dan deze flut ketting met spanners.
Ook zie ik steeds meer meldingen vermeld staan over een aandrijf probleem.
Men dient dan direct naar de garage te gaan, om de BMW F20 uit te laten lezen.
Er is dus op dat moment wel een veilige modus ingeschakeld, en de BMW heeft dus ook echt niet meer het volledige vermogen meer.
Soms kan men deze resetten, door de motor uit te schakelen voor een aantal secondes of minuten.
Maar ik wijs u er op, dat deze melding echt terug zal komen, dus ga beter even de F20 laten uitlezen.
De oplossing kan soms zijn, om de bobines te vervangen, maar ook komt er wel eens een magneetklep om de hoek, of er is ergens een membraan stuk, of zelfs de EGR klep.
Er is dus een diversiteit aan mogelijkheden die deze storing meld.
Dus hier ook veel beter eerst uitlezen, en dan een reparatie uitvoeren.
Let wel, ik heb al gevallen gezien, dat bij het uitlezen niets naar voren komt wat er loos is bij de dealer.
Ik heb een geval gezien op dit forum, dat er een hulplijn werd opgeroepen in Munchen bij BMW, wat de EGR klep naar voren bracht!
Erg jammer dat ook BMW zwaar te kampen heeft met al die onnodige rommel, die op deze BMW is gemonteerd.
Al die micro electronica maakt n u eenmaal een auto een stuk onbetrouwbaarder.
Gelukkig heb ik mijn zeer trouwe vriend de E39 nog, deze gaat gewoon onverstoorbaar lekker verder.
Deze BMW heeft mij nog nooit in de steek gelaten, enkel een keer een defecte accu, maar daar loopt elke auto een keer tegen aan.
Ik heb deze E39 al vanaf 2010, en heb er nog nooit onkosten aan gehad, enkel het onderhoud wat elke auto heeft.
Dus zal ik deze uitmuntende reis auto zeer zeker niet weg doen.
Ik was al kijkende naar een 1 serie of een 2 serie, maar dat is nu gelijk van de baan.
Ik wens u allen veel succes toe, en hopelijk komt u er verder vanaf zonder de nodige kleerscheuren.
Ik heb dit alle geplaatst om u trachten te behoeden voor grote onkosten, ik vond het eigenlijk mijn plicht om de forum leden of BMW eigenaren in te lichten over deze motor problemen.
Ik hoop dat ik u voldoende heb kunnen informeren, en dat u verder heerlijk uw weg kan rijden die u wil, en zonder al teveel onkosten.
Wat de reparatie betreft van een distributie, u kunt dus ook naar een goede BMW specialist gaan, daar betaalt men zo rond de € 950,00 voor de vervanging van de distributie, ( eigen ervaring )
Onze dochter heeft dus een F20 met de N13 116i motor.
Het domme van dit verhaal is, dat de Ketting zo rond de 175,00 is, het zijn dus wel de arbeids kosten die het zo prijzig maken.
Het is dus echt wel een behoorlijke klus.
Normaal doe ik dat allemaal zelf, maar helaas laat het mijn gezondheid niet toe.
Ik wens u toch een heel fijn weekend toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Hallo beste BMW forum leden,
Ik zal nog een andere informatie verstrekken over BMW, maar daar behoren dus ook VW, Ford en de PSA types bij.
AMT heeft dus op het internet ook voldoende informatie geplaatst over deze merken auto's.
En die is niet positief te noemen.
War ik al die tijd al erg bang voor was, dat blijkt dus wel echt gegrond te zijn!
Het downsizen van de motoren, dat blijkt echt een hele grote miskleun te zijn.
Maar om u beter in te lichten, dan kunt u veel beter even op het internet kijken.
Wat ik n u echter wel even vermeld, dat de distributie kettingen van de N13 motor betreft.
Dat is dus echt geen fabrieksfout, maar eerder een grote misser van de fabrikanten.
De ketting staat als zijnde te licht uitgevoerd, dat geld dus voor BMW, VW en PSA ( Citroën en Peugeot ).
Men zegt dan ook, de bestuurders van deze merken zullen dat inmiddels al herkennen, en helaas het is ook zo!
Maar ik verwijs u toch even door naar een artikel van AMT, en ik moet u echt heel eerlijk zeggen, als AMT iets naar buiten brengt, neem van mij gerust aan dat het echt geen kletskoek is!
Maar wel de echte waarheid.
Zoekt u maar eens op " Veel problemen met moderne turbo motoren "
Dit blijkt dus ook een hele grote misser te zijn.
Deze veel te lichte turbo motoren zijn dus echt niet geschikt voor de korte afstandjes rond de welbekende kerktoren.
Bij de korte afstandjes blijken deze motoren te beschikken over een veel te slechte smering!
Gewoon omdat de smering bij een koude motor niet helemaal juist is.
Ook het start/stop systeem kan beter niet gebruikt worden bij deze motoren, ook daar is de smering echt niet toereikend!
Dit kan dus een hogere motor slijtage opleveren, en dus ook een kortere levensduur!
Ik heb het dus enkel over de BMW motoren, wat dus ook voor de andere genoemde merken geld.
Ik hoop u op deze wijze weer heb kunnen informeren.
Maar ga a.u.b. ook even op zoek naar dit artikel op het internet, dan kunt u het eens op uw gemak verder lezen, of print het uit zoals ik dat heb gedaan.
Dan kunt u het ook eens rustig laten lezen aan familieleden en vrienden en kennissen, die hier ook erg veel belang toe kunnen hebben.
Ik wens u allen een hele fijne zondag avond toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Ik zal nog een andere informatie verstrekken over BMW, maar daar behoren dus ook VW, Ford en de PSA types bij.
AMT heeft dus op het internet ook voldoende informatie geplaatst over deze merken auto's.
En die is niet positief te noemen.
War ik al die tijd al erg bang voor was, dat blijkt dus wel echt gegrond te zijn!
Het downsizen van de motoren, dat blijkt echt een hele grote miskleun te zijn.
Maar om u beter in te lichten, dan kunt u veel beter even op het internet kijken.
Wat ik n u echter wel even vermeld, dat de distributie kettingen van de N13 motor betreft.
Dat is dus echt geen fabrieksfout, maar eerder een grote misser van de fabrikanten.
De ketting staat als zijnde te licht uitgevoerd, dat geld dus voor BMW, VW en PSA ( Citroën en Peugeot ).
Men zegt dan ook, de bestuurders van deze merken zullen dat inmiddels al herkennen, en helaas het is ook zo!
Maar ik verwijs u toch even door naar een artikel van AMT, en ik moet u echt heel eerlijk zeggen, als AMT iets naar buiten brengt, neem van mij gerust aan dat het echt geen kletskoek is!
Maar wel de echte waarheid.
Zoekt u maar eens op " Veel problemen met moderne turbo motoren "
Dit blijkt dus ook een hele grote misser te zijn.
Deze veel te lichte turbo motoren zijn dus echt niet geschikt voor de korte afstandjes rond de welbekende kerktoren.
Bij de korte afstandjes blijken deze motoren te beschikken over een veel te slechte smering!
Gewoon omdat de smering bij een koude motor niet helemaal juist is.
Ook het start/stop systeem kan beter niet gebruikt worden bij deze motoren, ook daar is de smering echt niet toereikend!
Dit kan dus een hogere motor slijtage opleveren, en dus ook een kortere levensduur!
Ik heb het dus enkel over de BMW motoren, wat dus ook voor de andere genoemde merken geld.
Ik hoop u op deze wijze weer heb kunnen informeren.
Maar ga a.u.b. ook even op zoek naar dit artikel op het internet, dan kunt u het eens op uw gemak verder lezen, of print het uit zoals ik dat heb gedaan.
Dan kunt u het ook eens rustig laten lezen aan familieleden en vrienden en kennissen, die hier ook erg veel belang toe kunnen hebben.
Ik wens u allen een hele fijne zondag avond toe.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Ik denk dat AdE39 doelt op het volgende artikel van AMT : Thema Revisie: Kleine motoren, grote problemen
F20 116i 2012 (2017- )
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Goede nacht beste h3b,
Het artikel wat ik dus bedoel, dat gaat zuiver over het zo klein mogelijk maken van de motoren, het z.g.n downsizen!
Dus de motoren bouwen, met een zo klein mogelijke cilinder inhoud.
Voor de benodigde prestaties bouwt men er dan een turbo op.
Met deze zogeheten downsize blokken is er veel meer kans op problemen.
In het genoemde artikel word weliswaar even kortstondig gepraat over 3 revisie specialisten.
Maar dit is niet echt de hoofdmoot.
De problemen worden in het algemeen veroorzaakt door onderdelen die te licht zijn uitgevoerd, een te hoge belasting van die onderdelen door een efficiënt mogelijke loop en het feit dat de auto fabrikanten onder druk van milieuwetgevingen niet meer de tijd hebben om nieuwe technieken voldoende te testen.
Nieuwe oplossingen worden daardoor te vroeg op de markt gebracht, en er is nauwelijks te weinig tijd, om gemaakte ontwerpfouten te herstellen.
De distributie kettingen worden te vaak te licht uitgevoerd, een probleem dat met name bestuurders van VW, PSA en BMW producten zullen herkennen.
Korte ritjes doen aanslag op de techniek.
Turbo's zijn evenmin gevrijwaard van problemen, stellen de experts.
De populaire componenten zijn volgens hen op zichzelf zeer robuuste onderdelen, maar kunnen door slechte smering alsnog vast lopen.
Ik ha dus al genoemd, de ( te ) korte stads ritten met de daarbij behorende lage olie temperatuur, en de steeds langere onderhoudsintervallen, die door de fabrikanten steeds verder worden opgerekt.
De korte ritten kunnen daarnaast zorgen voor interne vervuiling, wat weer verstopte EGR - kleppen en andere problemen met zich kan meebrengen.
De start- stopsystemen vormen een weinig ideale combinatie met de turbo's, maar leveren ook lager slijtage op.
Omdat er bij het herstarten een geen goede smering aanwezig is.
Eigenlijk ben ik echt tegen het downsizen van motoren.
De motoren met een veel kleinere cilinder inhoud, deze moeten dus net zoveel vermogen opleveren, dan een blok met een grotere cilinder inhoud.
Ik vergelijk dat met een klein kind, dat net zo zwaar moet werken als een volwassen persoon.
Men kan er echt op wachten dat dit veel blessures gaat geven.
Een klein iets, dat haast net zoveel of net zoveel vermogen moet gaan geven, dat gaat echt een keer goed fout.
Zeker als we bepaalde zeer belangrijke onderdelen te licht gaan uitvoeren.
Net zoals bijvoorbeeld de te licht uitgevoerde distributie kettingen.
Toen ik het voor het eerst hoorde, dat de fabrikanten motoren gingen bouwen met een veel kleinere cilinder inhoud, ik heb gezegd, een dergelijke auto wil ik niet eens krijgen.
Zelfs al worden er niet meer fatsoenlijke motoren gebouwd.
Dan blijf ik lekker in mijn vertrouwde E39 touring rijden.
Wat ik dan wel zou doen, dat is dat ik er nog een paar bij zal kopen, en natuurlijk een aantal onderdelen.
Zodat ik wel in een zeer vertrouwde en een fatsoenlijke auto kan rond rijden.
Terwijl ik eigenlijk van plan was, om een kleinere BMW te gaan rijden.
Maar dat plan is al direct van tafel geveegd, gaat echt nooit plaats vinden.
Of misschien wel van een ander merk, die dit soort problemen echt niet kent.
Maar voorlopig blijf ik prins heerlijk in mijn zeer comfortabele BMW E39 touring rond cruisen.
U weet nu wat er speelt bij BMW, met de motoren met de kleinere cilinder inhoud.
Ik heb het dus al aan den lijven kunnen ondervinden, met een BMW F20 met een 116i motor.
Gelukkig is de schade beperkt gebleven.
En is er enkel een distributie ketting vervangen, met de geleiders en de spanner.
De F20 was dus de BMW van onze dochter.
Ik heb deze F20 afgesleept naar een bekende BMW specialist bij ons in de omgeving.
Deze uitmuntende BMW specialist weet echt alles van elk type BMW, en dat geeft echt een zeer vertrouwd gevoel.
Dat het zeker en vast weer goed komt met de BMW.
Als u meer informatie wil hebben, dan kan ik u aanbevelen, om u aan te melden bij het forum van AMT.
U kunt daar vele problemen en oplossingen bekijken.
U kunt daar bekijken, wat de vragen zijn van professionals, en zij krijgen daar ook hun antwoord .
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
Het artikel wat ik dus bedoel, dat gaat zuiver over het zo klein mogelijk maken van de motoren, het z.g.n downsizen!
Dus de motoren bouwen, met een zo klein mogelijke cilinder inhoud.
Voor de benodigde prestaties bouwt men er dan een turbo op.
Met deze zogeheten downsize blokken is er veel meer kans op problemen.
In het genoemde artikel word weliswaar even kortstondig gepraat over 3 revisie specialisten.
Maar dit is niet echt de hoofdmoot.
De problemen worden in het algemeen veroorzaakt door onderdelen die te licht zijn uitgevoerd, een te hoge belasting van die onderdelen door een efficiënt mogelijke loop en het feit dat de auto fabrikanten onder druk van milieuwetgevingen niet meer de tijd hebben om nieuwe technieken voldoende te testen.
Nieuwe oplossingen worden daardoor te vroeg op de markt gebracht, en er is nauwelijks te weinig tijd, om gemaakte ontwerpfouten te herstellen.
De distributie kettingen worden te vaak te licht uitgevoerd, een probleem dat met name bestuurders van VW, PSA en BMW producten zullen herkennen.
Korte ritjes doen aanslag op de techniek.
Turbo's zijn evenmin gevrijwaard van problemen, stellen de experts.
De populaire componenten zijn volgens hen op zichzelf zeer robuuste onderdelen, maar kunnen door slechte smering alsnog vast lopen.
Ik ha dus al genoemd, de ( te ) korte stads ritten met de daarbij behorende lage olie temperatuur, en de steeds langere onderhoudsintervallen, die door de fabrikanten steeds verder worden opgerekt.
De korte ritten kunnen daarnaast zorgen voor interne vervuiling, wat weer verstopte EGR - kleppen en andere problemen met zich kan meebrengen.
De start- stopsystemen vormen een weinig ideale combinatie met de turbo's, maar leveren ook lager slijtage op.
Omdat er bij het herstarten een geen goede smering aanwezig is.
Eigenlijk ben ik echt tegen het downsizen van motoren.
De motoren met een veel kleinere cilinder inhoud, deze moeten dus net zoveel vermogen opleveren, dan een blok met een grotere cilinder inhoud.
Ik vergelijk dat met een klein kind, dat net zo zwaar moet werken als een volwassen persoon.
Men kan er echt op wachten dat dit veel blessures gaat geven.
Een klein iets, dat haast net zoveel of net zoveel vermogen moet gaan geven, dat gaat echt een keer goed fout.
Zeker als we bepaalde zeer belangrijke onderdelen te licht gaan uitvoeren.
Net zoals bijvoorbeeld de te licht uitgevoerde distributie kettingen.
Toen ik het voor het eerst hoorde, dat de fabrikanten motoren gingen bouwen met een veel kleinere cilinder inhoud, ik heb gezegd, een dergelijke auto wil ik niet eens krijgen.
Zelfs al worden er niet meer fatsoenlijke motoren gebouwd.
Dan blijf ik lekker in mijn vertrouwde E39 touring rijden.
Wat ik dan wel zou doen, dat is dat ik er nog een paar bij zal kopen, en natuurlijk een aantal onderdelen.
Zodat ik wel in een zeer vertrouwde en een fatsoenlijke auto kan rond rijden.
Terwijl ik eigenlijk van plan was, om een kleinere BMW te gaan rijden.
Maar dat plan is al direct van tafel geveegd, gaat echt nooit plaats vinden.
Of misschien wel van een ander merk, die dit soort problemen echt niet kent.
Maar voorlopig blijf ik prins heerlijk in mijn zeer comfortabele BMW E39 touring rond cruisen.
U weet nu wat er speelt bij BMW, met de motoren met de kleinere cilinder inhoud.
Ik heb het dus al aan den lijven kunnen ondervinden, met een BMW F20 met een 116i motor.
Gelukkig is de schade beperkt gebleven.
En is er enkel een distributie ketting vervangen, met de geleiders en de spanner.
De F20 was dus de BMW van onze dochter.
Ik heb deze F20 afgesleept naar een bekende BMW specialist bij ons in de omgeving.
Deze uitmuntende BMW specialist weet echt alles van elk type BMW, en dat geeft echt een zeer vertrouwd gevoel.
Dat het zeker en vast weer goed komt met de BMW.
Als u meer informatie wil hebben, dan kan ik u aanbevelen, om u aan te melden bij het forum van AMT.
U kunt daar vele problemen en oplossingen bekijken.
U kunt daar bekijken, wat de vragen zijn van professionals, en zij krijgen daar ook hun antwoord .
Succes.
Met vriendelijke groet,
Ad
- FThirtyone
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 20:35
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Overigens moet me wel van het hart dat schijnbaar Frans inherent wordt gevonden aan rommel. Nu hebben Franse (net als overge zuid europese) auto's een reputatie van electronica met net iets te veel eigen initiatief en roest, maar motoren kunnen ze over het algemeen echt wel maken.
Blijft wel het feit dat deze 1,6 turbomotor over de gehele linie zwak blijkt te zijn (in PSA auto's maar ook in Mini en BMW). Maar dat is dus onfrans..
Blijft wel het feit dat deze 1,6 turbomotor over de gehele linie zwak blijkt te zijn (in PSA auto's maar ook in Mini en BMW). Maar dat is dus onfrans..
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Goede avond, wel erg laat trouwens,
Maar ik zal u uit een droom helpen, beste Fthirtyone,
Franse auto's die zijn niet zo goed als men echt denkt dat ze zijn.
Ik zal het probleem electronische storingen naar voor halen.
Een broer van onze schoonzoon had een lease auto, een Renault Scenic, een brand nieuw exemplaar.
Binnen een week, het dashboard leek wel een kerstboom, zoveel lampjes dar er konden branden, nou, dat deden ze dus ook.
Even uitlezen, en dat was dus een hele taak voor de monteur van Renault.
Er waren maar slechts 1.400 storing meldingen!!
Bij Renault kregen ze slechts maar 700 meldingen gewist/gereset.
De resterende 700 meldingen kreeg men dus echt niet verwijderd!
En hij kon deze prut Renault zo weer mee nemen en verder rijden.
Hij heeft het aan zijn werkgever gemeld, en die was echt verbolgen van dit idiote feit van Renault.
De volgende dag moest deze Renault terug naar de dealer, maar ook toen kregen ze deze 700 resterende fout meldingen niet gewist.
Deze Renault is dus weer ingeleverd bij de leasemaatschappij, met de mededeling, dit is een ramp auto die niet betrouwbaar is.
Er werd naar een andere lease auto gevraagd, maar echt geen Renault meer.
Nu heb ik aardig wat hele goede vrienden, zij zijn eigenaar van een garage bedrijf.
Het enige wat ik hun hoor zeggen, als er een Franse auto word aangeboden, zo er staat weer eens een Frans bouwpakket op de parkeer plaats.
Het zal wel de bedoeling zijn, om dit bouwpakket af te maken.
Ik wist dus ook niet wat ik hoorde, toen ik dat voor het eerst hoorde.
Maar achteraf, was het wel voor een groot deel wel waar, want als ik zo eens naar een aantal mensen of kennissen heb geluisterd.
Dan schrik ik echt wel van het groot aantal fout meldingen of defecten.
Daarbij heb ik jaren geleden al gezegd, ik wil dus echt geen Franse auto hebben.
Ik heb zelf erg veel onderhoud uitgevoerd aan auto's, maar het viel mij echt wel mop, dat de Franse auto's wel de boven toon voerden, wat bepaalde defecten bedroeg.
En ik ben nog steeds van mening, ik wil nog steeds geen Franse auto.
Niet omdat de andere merken nu zo probleemloos zijn.
Maar als ik het eens ga vergelijken, dan is mijn E39 touring echt wel een probleemloze auto, en zonder errors in de electronica.
Ik rijdt nu dus al ruim 8 jaar met deze BMW, en ik ben er echt zeer over te spreken.
Het enige wat ik buiten het reguliere onderhoud heb veranderd of aangekocht.
Dat is een set nieuwe alu velgen, en echt verder niets.
Deze BMW heeft dus op dit moment 300 K op de teller staan, en deze motor draait nog steeds als een zonnetje.
Deze E39 rijdt echt nog als nieuw, zonder enige problemen.
Dus zal ik er zeer zeker niet eens aan denken, om een nieuwer type auto te kopen, dit is dus echt een probleemloze en zeer comfortabele reis auto, en wel met de luchtvering op de achter as.
Maar dit is dus mijn mening over een Franse auto.
Anderen hebben weer een verkeerde ervaring met Duitse auto's, en dat is goed mogelijk.
IK zal dus echt eerder gaan voor een Duits merk, maar echt geen VAG!
Fijn weekend allen.
Met vriendelijke groet,
Ad
Maar ik zal u uit een droom helpen, beste Fthirtyone,
Franse auto's die zijn niet zo goed als men echt denkt dat ze zijn.
Ik zal het probleem electronische storingen naar voor halen.
Een broer van onze schoonzoon had een lease auto, een Renault Scenic, een brand nieuw exemplaar.
Binnen een week, het dashboard leek wel een kerstboom, zoveel lampjes dar er konden branden, nou, dat deden ze dus ook.
Even uitlezen, en dat was dus een hele taak voor de monteur van Renault.
Er waren maar slechts 1.400 storing meldingen!!
Bij Renault kregen ze slechts maar 700 meldingen gewist/gereset.
De resterende 700 meldingen kreeg men dus echt niet verwijderd!
En hij kon deze prut Renault zo weer mee nemen en verder rijden.
Hij heeft het aan zijn werkgever gemeld, en die was echt verbolgen van dit idiote feit van Renault.
De volgende dag moest deze Renault terug naar de dealer, maar ook toen kregen ze deze 700 resterende fout meldingen niet gewist.
Deze Renault is dus weer ingeleverd bij de leasemaatschappij, met de mededeling, dit is een ramp auto die niet betrouwbaar is.
Er werd naar een andere lease auto gevraagd, maar echt geen Renault meer.
Nu heb ik aardig wat hele goede vrienden, zij zijn eigenaar van een garage bedrijf.
Het enige wat ik hun hoor zeggen, als er een Franse auto word aangeboden, zo er staat weer eens een Frans bouwpakket op de parkeer plaats.
Het zal wel de bedoeling zijn, om dit bouwpakket af te maken.
Ik wist dus ook niet wat ik hoorde, toen ik dat voor het eerst hoorde.
Maar achteraf, was het wel voor een groot deel wel waar, want als ik zo eens naar een aantal mensen of kennissen heb geluisterd.
Dan schrik ik echt wel van het groot aantal fout meldingen of defecten.
Daarbij heb ik jaren geleden al gezegd, ik wil dus echt geen Franse auto hebben.
Ik heb zelf erg veel onderhoud uitgevoerd aan auto's, maar het viel mij echt wel mop, dat de Franse auto's wel de boven toon voerden, wat bepaalde defecten bedroeg.
En ik ben nog steeds van mening, ik wil nog steeds geen Franse auto.
Niet omdat de andere merken nu zo probleemloos zijn.
Maar als ik het eens ga vergelijken, dan is mijn E39 touring echt wel een probleemloze auto, en zonder errors in de electronica.
Ik rijdt nu dus al ruim 8 jaar met deze BMW, en ik ben er echt zeer over te spreken.
Het enige wat ik buiten het reguliere onderhoud heb veranderd of aangekocht.
Dat is een set nieuwe alu velgen, en echt verder niets.
Deze BMW heeft dus op dit moment 300 K op de teller staan, en deze motor draait nog steeds als een zonnetje.
Deze E39 rijdt echt nog als nieuw, zonder enige problemen.
Dus zal ik er zeer zeker niet eens aan denken, om een nieuwer type auto te kopen, dit is dus echt een probleemloze en zeer comfortabele reis auto, en wel met de luchtvering op de achter as.
Maar dit is dus mijn mening over een Franse auto.
Anderen hebben weer een verkeerde ervaring met Duitse auto's, en dat is goed mogelijk.
IK zal dus echt eerder gaan voor een Duits merk, maar echt geen VAG!
Fijn weekend allen.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Om gewoon even kort samen te vatten....
De bmw F20/21 heeft een PSA motor die hetzelfde is als miljoenen andere, echt miljoenen...!!!
Volvo/Citroën/Peugot/BMW/mini/toyota.
Deze motoren zijn zeer betrouwbaar en kunnen bij het juiste onderhoud met gemak >200.000 km aan.
Na 3/2012 is er een update geweest op de distributieketting.
Modellen daarvoor willen nogwel eens last hebben van storingen, is op te lossen voor een kleine 1000€
Vergeleken met oudere auto’s is de BMW F20/21 een zeer betrouwbare auto.!!
Alles valt en staat met onderhoud.
Nog een goede les van mijn kant, koop geen auto van bouwjaar 2016 of daarna als occasion.
Veel te veel elektronika en poespas, teveel beveiligingen en hulpmiddellen, dit gaat alle kapot na 3/6 jaar, de 2de/3de eigenaar gaat hier dus de dupe van worden.
Ikzelf rij enkel BMW, heerlijke wagen.
Heb een 1/5/7 serie en alle juist onderhouden.
Succes en wees niet te bang om een BMW met PSA motor aan te schaffen, slechts 1-1000 heeft problemen, maar dat komt door slecht gebruik/onderhoud.
De bmw F20/21 heeft een PSA motor die hetzelfde is als miljoenen andere, echt miljoenen...!!!
Volvo/Citroën/Peugot/BMW/mini/toyota.
Deze motoren zijn zeer betrouwbaar en kunnen bij het juiste onderhoud met gemak >200.000 km aan.
Na 3/2012 is er een update geweest op de distributieketting.
Modellen daarvoor willen nogwel eens last hebben van storingen, is op te lossen voor een kleine 1000€
Vergeleken met oudere auto’s is de BMW F20/21 een zeer betrouwbare auto.!!
Alles valt en staat met onderhoud.
Nog een goede les van mijn kant, koop geen auto van bouwjaar 2016 of daarna als occasion.
Veel te veel elektronika en poespas, teveel beveiligingen en hulpmiddellen, dit gaat alle kapot na 3/6 jaar, de 2de/3de eigenaar gaat hier dus de dupe van worden.
Ikzelf rij enkel BMW, heerlijke wagen.
Heb een 1/5/7 serie en alle juist onderhouden.
Succes en wees niet te bang om een BMW met PSA motor aan te schaffen, slechts 1-1000 heeft problemen, maar dat komt door slecht gebruik/onderhoud.
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Goede avond beste Marthijn,
De BMW 1 serie waar ik het over had, daar was dus ook het probleem de veel te lichte distributieketting.
Deze 1 serie is dus ook van 2012.
Het probleem is dus echt niet het onderhoud.
Deze BMW 1 serie heeft altijd op tijd zijn beurten gehad, en zelf al voordat de kilometerstand dit al aan gaf.
Dit probleem met deze veel te lichte distributie ketting, dat is dus al door menig geen aan den lijve ondervonden.
Dus begrijp ik uw argumenten niet, om te vertellen dat het aan het onderhoud schort, want dat is echt een misvatting.
Van deze F20 motoren waar het over gaat, daar is dus geen verbeterde versie van, en ook geen andere ketting.
Dit is mij verteld door de BMW Dealer.
Dus weet ik niet waar u deze informatie vandaan heeft.
Maar vind u dan, dat volgens u een zeer degelijke motor met gemak 200.000 km aan kan, dat dit dan een zeer betrouwbare motor is?
Voor mij is een betrouwbare motor, waar men niet al bij de 70.000 km de distributie ketting vervangen dient te worden.
Maar ga ik eerder uit van 200.000 en meer.
Ik vind een zeer betrouwbare motor pas echt betrouwbaar, als deze meer dan 400.000 en meer behaalt.
Wat is nu toch 200.000 km. voor een motor van een auto?
Dat moet toch echt veel beter kunnen.
Als men tegen mij zou zeggen, dat de motor van de auto slechts 200.000 km zou behalen, dan wilde ik deze auto echt niet meer hebben!
Daarbij is de begin regel al helemaal verkeerd van dit topic!
Er staat dus geschreven "een distributieriem " Terwijl het dus echt om een distributie ketting gaat.
Zoals velen het weten, gaat in bepaalde gevallen een distributie riem nog langer mee, dan de ketting van de N13 motoren van BMW!
Ik kende dus merken auto's die pas bij de 100.000 en de 125.000 de distributie riem vervangen moest worden, dan vind ik die 70.000 km. voor een distributieketting wissel wel een heel erg korte levensduur hebben.
En dat er zelfs in bepaalde gevallen zelfs de distributie ketting al bij de 60.000 km. brak.
Met als gevold een behoorlijke grote schade aan de motor.
Als men al op tijd bij de 70.000 km. de ketting zal vervangen, dan kost dit zelfs al meer dan € 1.000,00 en dan zeker al bij de dealer.
Maar wat wel juist is, dat deze motoren meer dan een miljoen keer is gebruikt, maar dat neem dus niet weg, dat deze ketting alsnog vervangen dient te worden bij de 70.000 km.
Soms gebeurt het wel eens dat dit niet word vermeld.
Dit word dus wel aangegeven bij de PSA merken.
Maar vele auto fabrikanten geven ook wel eens de verkeerde informatie!
Kijk maar eens simpel naar het tijdig vervangen van de olie voor een automatische transmissie.
Volgens de fabrikanten is dat longLife olie!
Maar longLife olie voor een automatische transmissie, die behoort ook vervangen te worden rond de 100.000 km.
Blijft men daar lekker mee doorrijden, dan gaat dit toch echt een keer heel goed mis.
En die gevallen zijn dus al wel bekend.
Dus ergens worden we wel met het welbekende kluitje het riet in gestuurd.
Ik vind het dus echt niet kunnen wat er gebeurt.
Ik hoop dat dit echt wel gaat veranderen, doet een fabrikant dit niet, dan zal hij vele klanten gaan verliezen.
De enige klant die van deze malaise niets merkt, dat zijn de klanten die elk jaar een nieuwe auto koopt.
Ik zelf, zal nooit een auto kopen met een Franse motor, die mogen ze lekker bij houden!
Ik zelf bezit een BMW 5 serie met een echte BMW motor, en ik zal deze nog vele jaren rijden.
Deze BMW heeft nu haast 300.000 km met dezelfde distributieketting gereden! Zie u nu, wat echt betrouwbaar is!
Deze 6 in lijn is eigenlijk gezien pas ingereden, en dat merk ik dus nog steeds tijdens het rijden.
Ik ga u vertellen, dat deze BMW alle beurten netjes op zijn tijd krijgt.
Ik rijdt nu de laatste jaren niet zoveel kms. meer, dat zijn er slechts 4.000 km/jaar.
Ik vervang dus ook elk jaar de LongLife olie, ja ook al is het slechts 4.000 km, die ik heb gereden met deze olie.
Terwijl deze olie ververst kan worden bij de 30.000 km.
Maar als ik dus 30.000 km gaat rijden met deze olie, dan zou dat betekenen, dat ik pas na 7 jaar deze olie zou moeten verversen.
Dan kan ik u al verklappen, dat deze motor zeker schade zal oplopen, doordat er na deze jaren erg veel condens in deze motor olie aanwezig zal zijn.
En water, dat zal een motor zeker niet smeren.
Dus ververs ik elk jaar de olie.
De rest van de vloeistoffen worden per 24 maanden vervangen, zoals is voorgeschreven.
Ik ben al reeds 50 jaar aktief met auto's en motoren.
Maar zoals ik al eerder heb aangegeven, een ieder heeft zijn auto merk, en dat moet natuurlijk ook zo blijven.
Anders word het echt zeer saai op de weg, als men allemaal het zelfde merk gaan rijden.
Fijn weekend.
Met vriendelijke groet,
Ad
De BMW 1 serie waar ik het over had, daar was dus ook het probleem de veel te lichte distributieketting.
Deze 1 serie is dus ook van 2012.
Het probleem is dus echt niet het onderhoud.
Deze BMW 1 serie heeft altijd op tijd zijn beurten gehad, en zelf al voordat de kilometerstand dit al aan gaf.
Dit probleem met deze veel te lichte distributie ketting, dat is dus al door menig geen aan den lijve ondervonden.
Dus begrijp ik uw argumenten niet, om te vertellen dat het aan het onderhoud schort, want dat is echt een misvatting.
Van deze F20 motoren waar het over gaat, daar is dus geen verbeterde versie van, en ook geen andere ketting.
Dit is mij verteld door de BMW Dealer.
Dus weet ik niet waar u deze informatie vandaan heeft.
Maar vind u dan, dat volgens u een zeer degelijke motor met gemak 200.000 km aan kan, dat dit dan een zeer betrouwbare motor is?
Voor mij is een betrouwbare motor, waar men niet al bij de 70.000 km de distributie ketting vervangen dient te worden.
Maar ga ik eerder uit van 200.000 en meer.
Ik vind een zeer betrouwbare motor pas echt betrouwbaar, als deze meer dan 400.000 en meer behaalt.
Wat is nu toch 200.000 km. voor een motor van een auto?
Dat moet toch echt veel beter kunnen.
Als men tegen mij zou zeggen, dat de motor van de auto slechts 200.000 km zou behalen, dan wilde ik deze auto echt niet meer hebben!
Daarbij is de begin regel al helemaal verkeerd van dit topic!
Er staat dus geschreven "een distributieriem " Terwijl het dus echt om een distributie ketting gaat.
Zoals velen het weten, gaat in bepaalde gevallen een distributie riem nog langer mee, dan de ketting van de N13 motoren van BMW!
Ik kende dus merken auto's die pas bij de 100.000 en de 125.000 de distributie riem vervangen moest worden, dan vind ik die 70.000 km. voor een distributieketting wissel wel een heel erg korte levensduur hebben.
En dat er zelfs in bepaalde gevallen zelfs de distributie ketting al bij de 60.000 km. brak.
Met als gevold een behoorlijke grote schade aan de motor.
Als men al op tijd bij de 70.000 km. de ketting zal vervangen, dan kost dit zelfs al meer dan € 1.000,00 en dan zeker al bij de dealer.
Maar wat wel juist is, dat deze motoren meer dan een miljoen keer is gebruikt, maar dat neem dus niet weg, dat deze ketting alsnog vervangen dient te worden bij de 70.000 km.
Soms gebeurt het wel eens dat dit niet word vermeld.
Dit word dus wel aangegeven bij de PSA merken.
Maar vele auto fabrikanten geven ook wel eens de verkeerde informatie!
Kijk maar eens simpel naar het tijdig vervangen van de olie voor een automatische transmissie.
Volgens de fabrikanten is dat longLife olie!
Maar longLife olie voor een automatische transmissie, die behoort ook vervangen te worden rond de 100.000 km.
Blijft men daar lekker mee doorrijden, dan gaat dit toch echt een keer heel goed mis.
En die gevallen zijn dus al wel bekend.
Dus ergens worden we wel met het welbekende kluitje het riet in gestuurd.
Ik vind het dus echt niet kunnen wat er gebeurt.
Ik hoop dat dit echt wel gaat veranderen, doet een fabrikant dit niet, dan zal hij vele klanten gaan verliezen.
De enige klant die van deze malaise niets merkt, dat zijn de klanten die elk jaar een nieuwe auto koopt.
Ik zelf, zal nooit een auto kopen met een Franse motor, die mogen ze lekker bij houden!
Ik zelf bezit een BMW 5 serie met een echte BMW motor, en ik zal deze nog vele jaren rijden.
Deze BMW heeft nu haast 300.000 km met dezelfde distributieketting gereden! Zie u nu, wat echt betrouwbaar is!
Deze 6 in lijn is eigenlijk gezien pas ingereden, en dat merk ik dus nog steeds tijdens het rijden.
Ik ga u vertellen, dat deze BMW alle beurten netjes op zijn tijd krijgt.
Ik rijdt nu de laatste jaren niet zoveel kms. meer, dat zijn er slechts 4.000 km/jaar.
Ik vervang dus ook elk jaar de LongLife olie, ja ook al is het slechts 4.000 km, die ik heb gereden met deze olie.
Terwijl deze olie ververst kan worden bij de 30.000 km.
Maar als ik dus 30.000 km gaat rijden met deze olie, dan zou dat betekenen, dat ik pas na 7 jaar deze olie zou moeten verversen.
Dan kan ik u al verklappen, dat deze motor zeker schade zal oplopen, doordat er na deze jaren erg veel condens in deze motor olie aanwezig zal zijn.
En water, dat zal een motor zeker niet smeren.
Dus ververs ik elk jaar de olie.
De rest van de vloeistoffen worden per 24 maanden vervangen, zoals is voorgeschreven.
Ik ben al reeds 50 jaar aktief met auto's en motoren.
Maar zoals ik al eerder heb aangegeven, een ieder heeft zijn auto merk, en dat moet natuurlijk ook zo blijven.
Anders word het echt zeer saai op de weg, als men allemaal het zelfde merk gaan rijden.
Fijn weekend.
Met vriendelijke groet,
Ad
Re: BMW F20 Distributieriem vervangen 60.000KM? KAN DIT ?
Als de ketting bij iedere auto slecht is/breekt of problemen geeft had het forum wel veel meer berichten hierover gehad.
Kijk maar eens op een VAG forum, honderden berichten over de 1.2/1.4/2.0 TSI.
Deze is in ongeveer een gelijkbaar aantal auto’s geplaatst, denk aan de Audi/VW/Skoda en Skoda.
Bmw is pas eind 2010 ingespapt in de PSA motor, deze was toen al langer in de Peugot/Citroën/Volvo geleverd.
De Franse auto’s hebben de meeste problemen gekend, en daarom is er door BMW/Mini ook op aangedrongen de ketting ge versterken, dit is gebeurt in 3/2012, koop dus een exemplaar van na deze periode of let er bij aankoop op of de dustributie al vervangen is, je kunt ook je verlies nemen natuurlijk en de reparatie zelf uit laten voeren mocht het probleem zich voordoen.
Kijk maar eens op een VAG forum, honderden berichten over de 1.2/1.4/2.0 TSI.
Deze is in ongeveer een gelijkbaar aantal auto’s geplaatst, denk aan de Audi/VW/Skoda en Skoda.
Bmw is pas eind 2010 ingespapt in de PSA motor, deze was toen al langer in de Peugot/Citroën/Volvo geleverd.
De Franse auto’s hebben de meeste problemen gekend, en daarom is er door BMW/Mini ook op aangedrongen de ketting ge versterken, dit is gebeurt in 3/2012, koop dus een exemplaar van na deze periode of let er bij aankoop op of de dustributie al vervangen is, je kunt ook je verlies nemen natuurlijk en de reparatie zelf uit laten voeren mocht het probleem zich voordoen.