ET Waarde en J
ET Waarde en J
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum; 'k zal me later ff voorstellen maar ik heb wél al een vraag...
Hopelijk kan iemand me helpen.
Deze week krijg ik mijn BMW 318 (bouwjaar 2003, LPI / LPG-g3)
De auto is nu nog voorzien van "standaard" 16 inch lichtmetalen velgen.
Deze wil ik graag vervangen door een set 18 inch M3 of M5 velgen (ik twijfel ook nog over M6; heeft iemand daal al foto's van?).
Van een banden- en velgenleverancier heb ik het volgende bod gekregen:
Set M5, 18 inch, 9J ET40
Ik vraag me af: kunnen deze velgen wel onder een BMW 318 of rijdt dit voor geen meter?
Welke waardes zijn wél juist?
Ik hoor het graag!
Bedankt alvast,
Manuel
Ik ben nieuw op dit forum; 'k zal me later ff voorstellen maar ik heb wél al een vraag...
Hopelijk kan iemand me helpen.
Deze week krijg ik mijn BMW 318 (bouwjaar 2003, LPI / LPG-g3)
De auto is nu nog voorzien van "standaard" 16 inch lichtmetalen velgen.
Deze wil ik graag vervangen door een set 18 inch M3 of M5 velgen (ik twijfel ook nog over M6; heeft iemand daal al foto's van?).
Van een banden- en velgenleverancier heb ik het volgende bod gekregen:
Set M5, 18 inch, 9J ET40
Ik vraag me af: kunnen deze velgen wel onder een BMW 318 of rijdt dit voor geen meter?
Welke waardes zijn wél juist?
Ik hoor het graag!
Bedankt alvast,
Manuel
Re: ET Waarde en J
let wel dat m6 velgen een erg open zicht hebben, waarbij de remschijven van de 318 wel erg schraal afsteken.

Mooi zwart is niet lelijk!
Ik weet het..
Mijn voorkeur gaat ook uit naar de M5, eventueel M3
Maar omdat bijna iedereen al met M5 rondrijdt had ik de M6 ook nog ff in ged88 genomen.
Ik hoop dat iemand antwoord op mijn vraag over de velgbreedte weet!
Maar omdat bijna iedereen al met M5 rondrijdt had ik de M6 ook nog ff in ged88 genomen.
Alle drie de velgen komen al veel voor onder een E46. Dus om je keus daar op af te stellen lijkt mij een beetje zinloos. Kies gewoon voor de velg die je zelf het mooist vind. We kunnen je eventueel wat voorbeelden laten zien als we de kleur van je auto weten. Een M6 velg staat bijvoorbeeld naar mijn mening erg mooi onder een donkere auto.3184ever schreef:Ik weet het..
Zou voor iets gaan als CSL (replica), of gewoon OEM..
Maar zie ook al vaker mooie sets voorbij komen op dit forum, dus zou zeker een kijkje nemen in de Showroom!
Maar zie ook al vaker mooie sets voorbij komen op dit forum, dus zou zeker een kijkje nemen in de Showroom!

Bedankt voor jullie reacties.
De M5 vind ik het mooist (wat ik tot nu toe gezien heb).
Heb overigens nog steeds niet gehoord wat ik wil horen..
Ik wou ook ff snel een foto toevoegen maar moet ff uitvogelen hoe ik dat kan doen..volgt dus nog
De M5 vind ik het mooist (wat ik tot nu toe gezien heb).
Heb overigens nog steeds niet gehoord wat ik wil horen..

Ik wou ook ff snel een foto toevoegen maar moet ff uitvogelen hoe ik dat kan doen..volgt dus nog
klikerdeklik!3184ever schreef:Heb overigens nog steeds niet gehoord wat ik wil horen..![]()
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
9J past geloof ik alleen onder een Coupe. 8,5J is zo'n beetje het maximale wat onder een sedan past zonder dat je je wielkasten hoeft uit te rollen.
Voor foto toevoegen kijk hier
http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=29&t=10
Voor foto toevoegen kijk hier
http://www.e46forum.nl/viewtopic.php?f=29&t=10
Kijk.. dáár heb ik wat aan.
Volgens de handelaar pas het wel degelijk en is het ook toegestaan.
Maar ik kom 9J nérgens tegen, ook niet op de site welke door opt1mus aangeraden werd.
Nog even wat anders: Er worden velgen aangeboden met ET35 en ET40.
Wat staat het mooist bij een M5 velg? (ik vind het zelf het mooist als het hart zover mogelijk naar binnen ligt, en de spaken zoveel mogelijk naar buiten toe lopen. Bereik je dit effect meer met ET35 of ET40?).
Bedankt maar weer!
Manuel
Maar ik kom 9J nérgens tegen, ook niet op de site welke door opt1mus aangeraden werd.
Nog even wat anders: Er worden velgen aangeboden met ET35 en ET40.
Wat staat het mooist bij een M5 velg? (ik vind het zelf het mooist als het hart zover mogelijk naar binnen ligt, en de spaken zoveel mogelijk naar buiten toe lopen. Bereik je dit effect meer met ET35 of ET40?).
Bedankt maar weer!
Manuel
ET waarde is moeilijk te zeggen die is namelijk voor elke velg anders. Je zou eens hier kunnen kijken.
http://www.wheelsizecalculator.com
Deze werkt iets duidelijker als het overzicht van Opt1mus.
9J kan misschien best passen maar dan alleen achter, voor kun je volgens mij niet breder gaan als 8,5J. En als je in de toekomst van plan bent om te gaan verlagen moet je zeker niet breder gaan.
http://www.wheelsizecalculator.com
Deze werkt iets duidelijker als het overzicht van Opt1mus.
9J kan misschien best passen maar dan alleen achter, voor kun je volgens mij niet breder gaan als 8,5J. En als je in de toekomst van plan bent om te gaan verlagen moet je zeker niet breder gaan.
9,5J zal zelfs wel gaan heb ik begrepen, mits je de juiste ET waarde hebt. 9,5J ET40 met 255 banden zou in principe moeten kunnen. 9,5J ET35 loopt aan...3184ever schreef:Kijk.. dáár heb ik wat aan.
dat is wat met die maten ben zelf ook geen expert hierin rij met een 320d touring 2002 en ben ook al een tijdje internet aan het afschuimen opzoek naar het beste wat ik wil. ik wil graag 19" ma weet niet hoe breed en welke et waarde enzo ik zou graag mijn kasten niet uitrollen en de velg zou ik het liefst gelijk hebben met de kast vanboven dus niet uitsteken. zal maar ens een topic hiervoor maken miss dat iemand mij gouden raad kan geven
touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste touring is het mooiste
Met een breedte van 8,5j zou ik niet lager gaan dan een ET van 35. (door schade en schande wijs geworden
)

Bij 19" wordt dat al net weer een tikje krapper... Verder speelt ook nog mee of je gaat verlagen bijvoorbeeld...