K+DCAN Interface to USB - Mac OS?
K+DCAN Interface to USB - Mac OS?
Geen idee of ik het in het juiste subforum plaats maar dit leek me nog de meeste redelijke..
Ik wil mijn 5 serie (530D E60 2004) uitlezen, waarvoor ik een K+DCAN USB kabel heb aangeschaft.
Weet iemand welke software er redelijk gebruikt kan worden open een Mac?
En mocht ik met een Windows bak / VMware aan de gang moeten gaan, wat is dan goede software voor Windows?
Ik zie van alles op het internet voorbij komen waarvoor betaald moet worden, alleen was ik in de veronderstelling dat ik enkele jaren geleden gratis software had gezien hiervoor.
Welke programma's gebruiken jullie voornamelijk?
Alvast bedankt!
Ik wil mijn 5 serie (530D E60 2004) uitlezen, waarvoor ik een K+DCAN USB kabel heb aangeschaft.
Weet iemand welke software er redelijk gebruikt kan worden open een Mac?
En mocht ik met een Windows bak / VMware aan de gang moeten gaan, wat is dan goede software voor Windows?
Ik zie van alles op het internet voorbij komen waarvoor betaald moet worden, alleen was ik in de veronderstelling dat ik enkele jaren geleden gratis software had gezien hiervoor.
Welke programma's gebruiken jullie voornamelijk?
Alvast bedankt!
Re: K+DCAN Interface to USB - Mac OS?
Mac is bij mijn weten niet mogelijk, tenzij via emulatie.
Ik gebruik inpa en Reingold. Beide gratis bekomen. Maar niet iedereen krijgt ze aan de praat, vandaar dat de meeste eentje kopen.
Ik gebruik inpa en Reingold. Beide gratis bekomen. Maar niet iedereen krijgt ze aan de praat, vandaar dat de meeste eentje kopen.
525d E61 2007 pre-LCI
Ik weet niet of je mag adverteren naar deze software...maar google eens op "bmw diagnose-software" dan kom je vast wel een site tegen waar je iets kunt downloaden tegen betaling circa 15euri afhankelijk welk pakket.
Tuurlijk is deze "gratis" te verkrijgen op het web als je beetje handig bent en goed zoekt op diverse fora...
Ga je met VMware aan de slag op je mac...zou ik het bij windows 7 houden met de programma's die tom_il benoemd. en een grote HDD van 500GB tot 1TB. natuurlijk afhankelijk welke programma's je wilt hebben/gaat downloaden.
Tuurlijk is deze "gratis" te verkrijgen op het web als je beetje handig bent en goed zoekt op diverse fora...
Ga je met VMware aan de slag op je mac...zou ik het bij windows 7 houden met de programma's die tom_il benoemd. en een grote HDD van 500GB tot 1TB. natuurlijk afhankelijk welke programma's je wilt hebben/gaat downloaden.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Thanks voor de reacties.
Heb het gister met INPA op Windows 7 geprobeerd, kwam niet heel ver in de installatie dus vanavond maar eens met XP of Windows 10 proberen.
Ook een Bleutooth OBD adapter gekocht via bol, morgen binnen, puur voor het gemak via de telefoon.
Heb het gister met INPA op Windows 7 geprobeerd, kwam niet heel ver in de installatie dus vanavond maar eens met XP of Windows 10 proberen.
Ook een Bleutooth OBD adapter gekocht via bol, morgen binnen, puur voor het gemak via de telefoon.
Ik raad XP aan, makkelijker te installeren. Weet niet of de BOL.com stekker is wat je zoekt. Meestal kunnen die alleen uitlezen
Oh ja en op een Mac zou je met vmware en windows xp heel ver moeten komen.
Oh ja en op een Mac zou je met vmware en windows xp heel ver moeten komen.
Dat bluetooth stekkerje is puur voor gebruiksgemak om inderdaad iets simpel uit te lezen.
Ga vanavond met VMware Fusion en XP aan de slag. Laat het weten.
Ga vanavond met VMware Fusion en XP aan de slag. Laat het weten.
INPA werkend gekregen met XP!
Wat ik me afvroeg, ik heb een check control melding van me bandspanning, welke ik niet via de CCC navi kan bevestigen (optie is er gewoon niet, ook niet als ik stil sta).
Hoe kirg ik zo'n melding weg? Ook m'n remblokken moeten volgens mn CCC unit vervangen worden, echter zijn deze nog gewoon goed.
Weten jullie met welk programma ik dit weg krijg?
Wat ik me afvroeg, ik heb een check control melding van me bandspanning, welke ik niet via de CCC navi kan bevestigen (optie is er gewoon niet, ook niet als ik stil sta).
Hoe kirg ik zo'n melding weg? Ook m'n remblokken moeten volgens mn CCC unit vervangen worden, echter zijn deze nog gewoon goed.
Weten jullie met welk programma ik dit weg krijg?
Service resetten zie you tube https://youtu.be/JZHeDh_hXLo
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
Geprobeerd, maar krijg ze op die manier niet gereset, waar anderen de vraag krijgen "RESET?" gebeurd dat bij mij niet.
Wellicht eerst even je nieuwe ccc goed krijgen, dan dit weer proberen.
Voor de kenners..: ik heb Inpa werkend op de Mac via emulatie op windows 7. Ook de benodigde kabel aangeschaft. Echter krijg ik een error als ik via het menu in Inpa met de auto contact wil maken. Ik krijg een SYS error. Iemand bekend mee?
Weet het ook niet...maar wat zou kunnen. Heb je bij "deze computer"-->rexhtermuisknp --> eigenschappen --> tavbald met de knop omgevingsvariablen in gevuld? Iets met c;ediabas (weet het niet exact of even opzoeken bij wat youtubr filmpjes) wat daar moet staan.
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht
Ja dat staat allemaal goed. Echter geen contact met de auto..
Oke...Tx rx settings..van de d-can correct in register? Er is vaak een progje bij geleverd die controleert of in het register bepaalde waardes staan. Die zit volgens mij in de ediabas map...(locatie zie afbeelding in link)
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... LT1g2gkb7g
Heb wel eens gehad dat deze na installatie niet volledig was. Maar ik weet niet of deze die foutmelding veroorzaakt.
Dan raakt mijn installtie know how ook op....als je deze gevolgd hebt.
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... LT1g2gkb7g
Heb wel eens gehad dat deze na installatie niet volledig was. Maar ik weet niet of deze die foutmelding veroorzaakt.
Dan raakt mijn installtie know how ook op....als je deze gevolgd hebt.
E61 523i LCI verkocht
E61 523i LCI verkocht