actieve sub & cd wisselaar aansluiten

Alles met betrekking tot audio/video, iPod aansluitingen en navigatie
hurmpie

actieve sub & cd wisselaar aansluiten

Bericht door hurmpie » 15 jul 2008, 22:24

Dag beste leden,

onlangs heb ik een strakke 320td aangeschaft. En ben reeds begonnen met mijn projectjes. zo heb ik inmiddels gestart met het aansluiten van mijn actieve subwoofer (Pioneer WX-22A). Deze ga ik direct op de boxen aansluiten. Nu ik toch de zijkant los heb probeer ik gelijk de cd-wisselaat erin te zetten. Nu heb ik een aantal vraagjes, en vraag jullie voor de nodige ervaringen en kennis:

er lopen een bruine en blauwe ingeteepte kabel van links naar rechts over de achteras heen (zie foto) is deze van de rechter achterbox?

de kabels die ik in mijn hand heb, zijn deze voor de cd-wisselaar aansluiting?

om voeding voor mijn sub te krijgen vanaf de radio, welke kleur draad moet ik hebben van de cd-wisselaar?? indien dit mogelijk is. Graag jullie reactie en bevindingen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Griffendahl

Re: actieve sub & cd wisselaar aansluiten

Bericht door Griffendahl » 15 jul 2008, 22:30

Die twee kabeltjes zijn de kabeltjes van je wisselaar inderdaad, die kan je zo in je wisselaar steken en dan doet die het.

Waar je je voeding voor je sub vandaan moet trekken zou ik je werkelijk niet durven vertellen.

hurmpie

Bericht door hurmpie » 15 jul 2008, 22:35

zijn er nog een bepaald type wisselaar waar ik rekening mee moet houden? of kunnen deze stekkers op elke cd-wisselaar van de e46 type.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 15 jul 2008, 22:37

Ik heb uit een vorige topic begrepen dat er ook een coaxiale aansluiting is ipv die 6 polige. Je moet dus die 6 polige stekker op de wisselaar hebben. Eigenlijk heel simpel, als de stekkers overeen komen past het zeker wel.

hurmpie

Bericht door hurmpie » 15 jul 2008, 22:41

dank je. ik ga een sop onderzoek uit. Nu alleen nog de vraag over de ingeteepte kabels en de voeding. Hoor graag van jullie.

hurmpie

Bericht door hurmpie » 17 jul 2008, 23:00

de cd wisselaar zit erin. Foto's volgen spoedig. Enige probleem is de voeding van de sub. Waar kan ik een geschakelde 12v vinden in de koffer, zodat niet mijn accu leeg wordt getrokken? Of iemand anders een oplossing of voorstel?

oscardl

Bericht door oscardl » 19 jul 2008, 13:36

gewoon van je achter licht weg trekken. je rijd dan wel altijd met je verlichting aan;) ook heel veilig.

hurmpie

Bericht door hurmpie » 25 aug 2008, 16:43

hier het resultaat.

Het is uiteindelijk een Blaupunkt Sub geworden. Geluid is voldoende te noemen, ben hoofdzakelijk niet te spreken over de standaardboxen achter. Kunnen hier bijvoorbeeld ook 3-weg in, zo ja 13 cm diameter?? of een andere diameter.

Sub is verder gemakkelijk aan te sluiten en neemt geen ruimte in beslag.

Cd-wisselaar is ook super... Op vakantie geen gedoe met cd's gehad. Aanrader!

http://server6.theimagehosting.com/imag ... lic_view=1
Laatst gewijzigd door hurmpie op 26 aug 2008, 21:50, 3 keer totaal gewijzigd.

Mac

Bericht door Mac » 25 aug 2008, 18:10

het plaatje doet het niet ;(

hurmpie

Bericht door hurmpie » 26 aug 2008, 21:52

aangepast, link werkt

beest23

Bericht door beest23 » 11 okt 2008, 16:22

Is iedere BMW met een wisselaarkabel uitgerust? Zoja, moet hij dat achterin liggen of kan ik hem ook nog ergens anders terugvinden?

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 11 okt 2008, 18:56

Moet achterin liggen, omhoog tegen je achterspatbord aan. Niet alle E46's hebben het standaard, alle in in NL geleverde E46's Executive hebben het er al liggen. Maar 't is sowieso niet al te moeilijk achteraf in de te bouwen en kost ook geen goud geld.

beest23

Bericht door beest23 » 11 okt 2008, 19:04

Boven of onder de bekleding? Ik heb een 318td M-uitvoering en zie geen draden afgezien die van naar de boxen.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 11 okt 2008, 19:07

Onder de bekleding... Bij mijn pa zat die echt fysiek op het metalen binnenscherm van het spatboard geplakt met tape.

beest23

Bericht door beest23 » 11 okt 2008, 19:10

voor de 2de keer met zaklamp kijken en ik vond nu 2 stekkertjes, een kleine en een iets grotere. Dus toch voorbereid?

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Audio en navigatie”