Geluid bij linkerveerpoot bij rijden door kuil, over putdeks

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
0240613
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 jul 2017, 21:12

Geluid bij linkerveerpoot bij rijden door kuil, over putdeks

Bericht door 0240613 » 18 feb 2018, 13:09

Vanaf aanschaf last van. Bij verkeersdrempels geen geluid. Reactiestang al vervangen maar geen resultaat. Iemand een idee waar naar te zoeken?

0240613
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 jul 2017, 21:12

Re: Geluid bij linkerveerpoot bij rijden door kuil, over put

Bericht door 0240613 » 04 mei 2018, 19:56

Opgelost na vervangen schokdemper en rubber/stalen bus aan de bovenkant van de schokdemper.

Voor vervanging alles nagelopen en nergens speling. Schokdemper test gaf aan dat beide dempers goed waren.

kawa
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2018, 23:06

Re: Geluid bij linkerveerpoot bij rijden door kuil, over put

Bericht door kawa » 04 mei 2018, 20:46

Hoi, dit zou bij mij ook wel eens het geval kunnen zijn. Wat is de km stand van je wagen?

ehombie
Berichten: 1523
Lid geworden op: 25 nov 2016, 13:12
Locatie: Venlo-Venray

Re: Geluid bij linkerveerpoot bij rijden door kuil, over put

Bericht door ehombie » 07 mei 2018, 16:23

Bij een garage informeren waar ze een testbank hebben voor schokdempers...kom je er zo achter.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht

kawa
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2018, 23:06

Re: Geluid bij linkerveerpoot bij rijden door kuil, over put

Bericht door kawa » 07 mei 2018, 18:57

Hoe moet ik het lezen? Hebben ze de schokdemper vervangen en daarna alles getest en goed bevonden?
Of wees een test niets uit en bleek na vervanging van de schokdemper dat het euvel verholpen was?
In je reactie op mijn vraag lijkt het of de test het einde is van (alle)tegenspraak. Met andere woorden; dat je daarmee het euvel hebt ontdekt.

0240613
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 jul 2017, 21:12

Re: Geluid bij linkerveerpoot bij rijden door kuil, over put

Bericht door 0240613 » 10 mei 2018, 21:15

Klopt Kawa, eerst alles gecontroleerd op speling enz. schokdempertestbank, beide goed volgens testbank. Toen als laatste optie schokdemper en toplager (is eigenlijk geen lager maar rubber bus) vervangen en toen was het over. Bij het demonteren van de schokdemper hoef je de fuseekogel van de bovenste draagarm niet los te halen (moest wel van werkplaatsinstructie handboek)

km stand is 260.000

Dit is een aanrader qua onderdelen:

Bestell-Nr.: 636959
Bestell-Datum: 10.04.2018
Zahlart: PayPal

------------------------------------------------
Artikel-Nr: 863084
Artikelbezeichnung: Stoßdämpfer Vorderachse links Meyle 326 625 0000
Einzelpreis: 69,70 Euro
Bestellte Menge: 1
................................................
Artikel-Nr: 286608
Artikelbezeichnung: Federbeinstützlager Vorderachse Sachs 802 520
Einzelpreis: 23,10 Euro
Bestellte Menge: 1
Fahrzeugdaten: BMW 5 Touring (F11) 530 d
KBA-Nummern: 0005-ASK, 0005-AYU
................................................

Versandkosten: 16,80 Euro
Gesamtkosten: 109,60 Euro

Zouden beide onderdelen zijn die BMW OEM gebruikt. Op de Federbeinstützlager was er een teken weggeslepen op de plek waarbij het originele onderdeel BMW stond.

kawa
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 mar 2018, 23:06

Re: Geluid bij linkerveerpoot bij rijden door kuil, over put

Bericht door kawa » 10 mei 2018, 21:54

Oke, helder. Bij mij hoor je niets tijdens het rijden. Ik let er verder niet (meer) echt op. Geluid deed/doet zich voor wanneer ik heel rustig de inrit uitrijd. Je weet wel; trottoir over via schuine aflopende betonstukken naar de weg. Dit doe ik echt rustig, wanneer de wielen van het schuine stuk op de straat komen zakt de wagen een stukje door de vering, en dan hoor je een licht zuigend geluid. Heb dit even besproken met een monteur, volgens hem niets aan de hand. Overigens heeft deze auto nog geen 130.000 gelopen. Ik houd heb wel even in de gaten.

Dank voor je uitgebreide reactie.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”