EQ performance
- DjankyJackson
EQ performance
Aanstaande zaterdag mijn 114i (2012) laten chippen. Eerst even langs de bmw dealer geweest, maar zelfs die raden het niet af. Ik zou er veilig 200+ pk uit moeten kunnen halen. (Als je er normaal mee omgaat natuurlijk) De garantie vervalt natuurlijk wel.
Ik heb besloten om dit bij eq performance te laten doen. Die heb ik toen een keer zien staan op 100% tuning. Die zeggen er zo'n 210pk en 310nm uit te kunnen halen. Net zoals de meeste tuners.
Ze zitten hier vlakbij, rekenen een mooie prijs, en ik kan er eigenlijk niks slechts over vinden.
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met eq performance?
https://eqperformance.nl/eq-power/
Ik heb besloten om dit bij eq performance te laten doen. Die heb ik toen een keer zien staan op 100% tuning. Die zeggen er zo'n 210pk en 310nm uit te kunnen halen. Net zoals de meeste tuners.
Ze zitten hier vlakbij, rekenen een mooie prijs, en ik kan er eigenlijk niks slechts over vinden.
Zijn er hier toevallig mensen die ervaring hebben met eq performance?
https://eqperformance.nl/eq-power/
- activhybrid3
Re: EQ performance
Nee geen ervaring met hun specifiek. Maar dat even terzijde, je gaat wel voor een vermogens winst van meer dan 100%. Da's behoorlijk. Ja die 1.6 turbo kan dat makkelijk aan, maar hoe zit het met de rest? Kan allemaal wel goedzitten hoor, ben geen expert, maar het is nogal wat. Iemand hier ervaring met zulke vermogenswinsten?
Gaat straks iig als een raket. Dat is een feit.
Gaat straks iig als een raket. Dat is een feit.
Niet alle hybrides zijn saai.
- DjankyJackson
Ja dat dacht ik ook. Dat heb ik ook nagevraagd bij de dealer zelf. Die zeggen dat het makkelijk kan aangezien de 114i eigenlijk een afgeperste 118i is. Er zit eigenlijk al 170pk op. Verder is de motor en turbo en aandrijving en koppeling enzo hetzelfde. De 118i heeft alleen wat grotere remschijven en een extra olie koeler ofzo. Maar zolang ik hem niet als rally auto ga gebruiken en constant het maximale ga vragen moet het goedkomen! 2 monteurs daar hebben het zelf ook laten doen en die hebben ook nooit problemen gehad.
- DjankyJackson
Ik heb het er toch weer af laten halen. De service was goed en je werd vriendelijk ontvangen. Maar ik heb toch echt m'n twijfels of er wel echt 108pk en 120nm is bijgekomen. Ik heb nu volgende week zaterdag een afspraak staan bij BR-Performance
Niet getest op de bank?
- DjankyJackson
Nee die hadden ze niet! Maar ook na het eraf halen merkte ik erg weinig verschil. Hij trekt iets minder, maar zeker niet zo'n groot verschil.
Maargoed volgende week zaterdag weet ik het helemaal zeker!
Maargoed volgende week zaterdag weet ik het helemaal zeker!
Meten is weten he... zeker doen als je geen twijfels wil.
Vind het maar apart. Eerst prijs je ze de hemel in en nu is het niet goed zonder harde cijfers.
Ik zou gaan rollen met hun tuning en kijken wat er echt uitkomt maar dat kost wel geld.
Ik zou gaan rollen met hun tuning en kijken wat er echt uitkomt maar dat kost wel geld.
|| Independent Software engineer @ SEE IT Consultancy ||
- DjankyJackson
Ja omdat ik had verwacht een veel groter verschil te voelen. Na op zaterdag wat langer getest te hebben merkte ik gewoon dat het niet klopt.
Ik heb het er dinsdag al af laten halen dus testen gaat hem niet meer worden. Maar ik merk het volgende week zaterdag snel genoeg!
Ik heb het er dinsdag al af laten halen dus testen gaat hem niet meer worden. Maar ik merk het volgende week zaterdag snel genoeg!
En heb je de snelheid van 0-100 gemeten voor/na? Zo kan je het redelijk weten, BR Performance is sowieso een goede keuze, maar EQ Performance is ook prima. Deze tuners zonder test bank kopen hun software aanpassing vaak gewoon bij een partij.
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine
- DjankyJackson
0-100 was 10.5s, en na eq performance was het 9.7s.
Dan is er wat fout gegaan, ik ken de eigenaar van EQ Performance via een vriend en wat ik heb gehoord is het een keurig persoon die net zaken doet. Het kan echter altijd gebeuren dat het nét ff wat anders werkt, dit kan ook bij BR Performance gebeuren. Het verschil is echter BR Performance tést ook en kijkt of het overeen komt met de verwachting en geen fouten geeft.
Ter vergelijking, ik heb een F21 118 LCI met 3 cylinder blok, chip (bij BR Performance) tot 186PK en hij doet 0-100 in 6,5 seconden.
Ter vergelijking, ik heb een F21 118 LCI met 3 cylinder blok, chip (bij BR Performance) tot 186PK en hij doet 0-100 in 6,5 seconden.
Bekijk hier mijn E92 M3 voorstel topic! | Volg mij op Instagram via @e92m3alpine
- activhybrid3
0-100 met een 1 serie met dik 200pk zal om en nabij de 6,5 seconden zijn schat ik. Beetje de waardes van een 125i.
Niet alle hybrides zijn saai.
- DjankyJackson
Ja daarom vond ik het ook niet kloppen. Ik ging er wel vanuit het om minimaal rond de 7 seconde te komen.
Ik heb mijn 116i ook bij BR-Performance laten tunen.
Mijn 3 cilinder heeft nu 186 pk en 280 Nm koppel, scheelt héél veel met de originele 109 pk en 180 Nm koppel!
Ben super tevreden!
Mijn 3 cilinder heeft nu 186 pk en 280 Nm koppel, scheelt héél veel met de originele 109 pk en 180 Nm koppel!
Ben super tevreden!