BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Re: E36 325i Coupe 'Nordschleife'
goed bezig man. mooi topic.
gr
kotje
gr
kotje
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Probleem:
-Rammelende blokken achter
-Remgevoel steeds minder ondanks nieuwe leidingen + klauwen
-Achterwiel loopt aan in extreme situaties zoals curbs
-Aluminium luchtinlaat wordt te warm
Oplossing:
-Nieuwe M3 hoofdremcilinder
-H&R stabilisatoren voor en achtter
-Siliconen cold air hose naar achterkant bumper
Getest en alles lijkt te doen wat het doen moet
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Merk je veel verschil met de swaybar upgrade?
gr whiteage
gr whiteage
eat,, sleep,, drive BMW
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Het voelt reactief en agiel, maar dat was hij voorheen ook al. Of de balans verbeterd is moet nog op het circuit blijken
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Rammelende blokken opgelost?
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
CL remblokken hebben geen klemmetjes en hangen vrij in de klauw. Als de hoofdremcilinder de remcilinder teveel terug laat trekken kunnen ze gaan rammelen.
Deze nieuwe M3 HRC is groter van diameter en laat de remcilinders op z'n plek: kortere pedaalslag, geen rammelende blokken en meer remkracht
Deze nieuwe M3 HRC is groter van diameter en laat de remcilinders op z'n plek: kortere pedaalslag, geen rammelende blokken en meer remkracht
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Aha, mooi. De e36 klauw heeft toch een klem bij de klauw?
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Die klemmen bovenin bedoel ik
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Ah ja duidelijk :-)
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Hele toffe auto. Lekker genoten van je topic., juiste aanpassingen gedaan zie ik
Die afbrokkelende remblokken hebben wij ook gehad met een bepaald merk. Ook carbon lorraine genomen, die zijn echt top. Schijven zie je vaker dat ze scheurne bij groeven en gaten, neem altijd solids. Als t spaarvarken keer vol zit misschien 2 delige. Trekken ze minder snel krom ook.
Die afbrokkelende remblokken hebben wij ook gehad met een bepaald merk. Ook carbon lorraine genomen, die zijn echt top. Schijven zie je vaker dat ze scheurne bij groeven en gaten, neem altijd solids. Als t spaarvarken keer vol zit misschien 2 delige. Trekken ze minder snel krom ook.
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Tijd voor wat onderhoud/upgrades:
* De CL5+ remblokken zijn na 50 ronden Ring onbruikbaar geworden, ga voor-en achterzijde vervangen.
Vergelijk nieuw en oud:
* De remschijven worden ook vervangen, ga dit keer voor gegroefd.
* De Bilstein achterschokdempers worden vervangen door verse motorsport exemplaren. Ze werken nog perfect op de Nordschleife maar na 250 ronden is het toch verstandig ze te vervangen
* De rembekrachtiger is 25 jaar oud, daar komt een nieuw exemplaar voor in de plaats
* De CL5+ remblokken zijn na 50 ronden Ring onbruikbaar geworden, ga voor-en achterzijde vervangen.
Vergelijk nieuw en oud:
* De remschijven worden ook vervangen, ga dit keer voor gegroefd.
* De Bilstein achterschokdempers worden vervangen door verse motorsport exemplaren. Ze werken nog perfect op de Nordschleife maar na 250 ronden is het toch verstandig ze te vervangen
* De rembekrachtiger is 25 jaar oud, daar komt een nieuw exemplaar voor in de plaats
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Verstandige upgrades. Merk je iets aan de huidige rembekrachtiger?
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Die CL blokken hebben wij ook en ze rammelen en piepen als de neten . Vooral als je alle rubbers hebt vervangen voor poly icm uniball topmounts. Lijkt wel of er van alles los zit. Dat rammelen is alleen als je langzaam rijdt.
Daarentegen remmen ze onwijs!!! Zijn 1 keer overgestapt op een concurrent. Wat een drama was dat, misschien niet de juiste temperatuur voor onze toepassing. Wij gebruiken CL6, rijden dan ook alleen op circuit.
Volgende keer wil ik 2-delige schijven proberen om vroegtijdig kromme schijven tegen te gaan.
Daarentegen remmen ze onwijs!!! Zijn 1 keer overgestapt op een concurrent. Wat een drama was dat, misschien niet de juiste temperatuur voor onze toepassing. Wij gebruiken CL6, rijden dan ook alleen op circuit.
Volgende keer wil ik 2-delige schijven proberen om vroegtijdig kromme schijven tegen te gaan.
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Gezien de staat van de rest van de remmen (nieuwe m3 HRC, nieuwe rvs leidingen, nieuwe klauwen, nieuwe schijven, nieuwe blokken = alles nieuw) moest dat gewoon ook maar eens gebeuren.Yor schreef:Verstandige upgrades. Merk je iets aan de huidige rembekrachtiger?
Heb wel de indruk dat de bekrachtinging beter kan. Moet nu flink trappen
Re: BMW E36 325i Coupe 'Nordschleife'
Hmm. Ik sprak laatst iemand die een e34 hoofdcilinder had gemonteerd. Daar was de remdruk erg hard van geworden.
Misschien een groter diameter slang naar de inlaat?
Misschien een groter diameter slang naar de inlaat?