ik ben Frank. Ik woon in Amsterdam. Ik heb een E46 325i Touring, zwart, zwart leer, deze auto is van 2004 en heeft 220k km gereden. Een hele fijne auto, zonder echte problemen (beetje olielekkage bij de cilinderkop). Het is een handgeschakelde auto. Ik heb deze auto sinds 2014 en heb er ongeveer 80000 km mee gereden.
De andere auto is een E39 M5 uit 1999. Avusblauw met 125000 km op de teller. Zwart met Le Mans blauw leer. Ik heb hem

En toch rijd je dit monster ook als een 520i, relaxt en met weinig toeren, als je boven de 3000 rpm komt, ben je aan het invoegen.
Ik rijd nu zo'n twintig jaar BMW's. Eerst een E34 520i sedan, met een 2.7 motor, ongeveer 220 pk. Verlaagd (op de goede manier). Heeft me veel geld gekost deze auto. Carterpanpakking, silent blocks (of hoe ze ook heten), veren en schokbrekers, allemaal aan de beurt geweest. Ik had hem net spic en span, toen er een dwaas

Daarna volgde een E34 530i Touring, ijsblauw metallic, blauw leer, 3 liter 8-cilinder. Wat een tank was dat! Zoop als een ketellapper, dat wel. Reed als een BMW. Snel, comfortabel, betrouwbaar. Maar ja, hij zoop, hè.
De volgende was een E39 diesel Touring, natuurlijk met 3 kinderen. Deze was nog beter dan de E34's die ik had. Niet zo snel, maar ook niet zo dorstig. Mooie auto, automaat, leren bekleding, heb ik helaas in de prak gereden. Bochtje te hard genomen, hele voorpui in de poeier.
Deze verkocht en een E46 325i Touring gekocht met 140k km op de teller. Wel een verschil na die zware tourings. Een lichtvoetig wagentje, wat zenuwachtig in de besturing, vond ik na de zware 530d. Maar ook dat went. Ook maar weer een handbak in plaats van een automaat.
De E39 M5 kocht ik in september 2017. Ik zag hem staan op een autosite en dacht die moet ik hebben. Geen spijt van, in tegendeel het is de hele tijd genieten geblazen. Wat een bak en wat een wegligging! En wat een benzineverbruik: 1 op 8 is een utopie met deze auto. Ook al rijd je rustig, schakel je vroeg op, niet te dol doen met het gaspedaal, kun je op de lange afstand misschien, ik zeg: misschien, 1 op 9 halen, maar dan kwel je jezelf wel, deze auto wil, kan, moet, hard gaan. Gewoon snelweg cruisen in zijn 6 met 160 km op de teller. Je hoeft nauwelijks terug te schakelen, zelfs in zijn zes trekt hij als een straaljager. Laat hem gewoon uitrollen als er langzamere voorliggers zijn, rustig op het gas als ze je er langslaten.
Ik heb helaas nu geen foto's paraat, komt nog! Alleen van de 325i een foto.
https://imgur.com/uSoxJqD