Vraag automaatbeurt bij ZF
- DJLeonardo
Re: Vraag automaatbeurt bij ZF
Heb de 330iA destijds met 135K naar ZF gebracht. Alles bleek nog tiptop te zijn. Is niet erg, dan rij je zonder zorgen de volgende 130K - 150K erbij.
Ik zeg doen!
Ik zeg doen!
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Vandaag een service en onderhoudsbeurt laten doen ZF in Delfgauw. Dit heb ik preventief laten doen, had geen problemen met de bak.
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
Bmw 318i 1985 Type 1 Automaat
Dan zal je voorlopig ook geen problemen ondervinden de komende 100.000km.
ja dat hoop ik dan ook
Bmw 318i 2003 facelift Automaat
- FThirtyone
Gisteren gebeld met de in hun beleving schijnbaar naiëve vraag of ik een afspraak in kan plannen. Nee dat kan niet zomaar. Eerst sturen ze per mail een vragenlijst. Die vul je volledig in en mail je dan terug. Die wordt dan door een technische man (of vrouw) beoordeeld werd me verteld en dán kan een afspraak worden ingepland met prijsopgave vooraf. MAAR die prijsopgave is niet bindend aan hun zijde, want als er desondanks toch "meer" is gaat het natuurlijk ook meer kosten.
Netjes gedaan... En nu??? Nog niets vernomen. Dus vanochtend maar weer eens gebeld. Ja, de dame met enig technisch besef die de afspraak mag inplannen was er gister niet, dus wellicht wordt ik vandaag gebeld....
Al met al niet de meest perfecte eerste kennismaking. Gelukkig is mijn ervaring dat bedrijven met slechte communicatie weer uitblinken op technisch gebied. Dus ik heb hoop.
Netjes gedaan... En nu??? Nog niets vernomen. Dus vanochtend maar weer eens gebeld. Ja, de dame met enig technisch besef die de afspraak mag inplannen was er gister niet, dus wellicht wordt ik vandaag gebeld....
Al met al niet de meest perfecte eerste kennismaking. Gelukkig is mijn ervaring dat bedrijven met slechte communicatie weer uitblinken op technisch gebied. Dus ik heb hoop.
Dat was dan met ZF Dortmund eenvoudiger, 2 x mail communicatie en 1 telefoontje voor de afspraak.
Was in 2012 weliswaar en had olielekkage en slecht schakelende bak (6HP26).
Was in 2012 weliswaar en had olielekkage en slecht schakelende bak (6HP26).
F10 N57N
@FThirtyone: dat ging bij mij toch heel anders een kleine 1,5jr geleden. Heb een prijsopgaaf gedaan voor Automaatbeurt. Kreeg netjes snel antwoord ook de extra opties. Afspraak ingepland en alles is naar wens uitgevoerd. Had dan wel geen problemen (ook aangegeven) maar was preventief onderhoud omdat ie bijna op de 300K stond .
Heb jij wel problemen met je automaat? Wellicht dat ze dan eerst een aantal zaken willen weten voordat ze een prijsopgaaf kunnen doen. Wel slecht dat het allemaal wat langer duurt...
Heb jij wel problemen met je automaat? Wellicht dat ze dan eerst een aantal zaken willen weten voordat ze een prijsopgaaf kunnen doen. Wel slecht dat het allemaal wat langer duurt...
- FThirtyone
De afspraak staat inmiddels.
Ik verwacht dat de afhandeling verder wel goed gaat hoor.
Ik verwacht dat de afhandeling verder wel goed gaat hoor.
Wat waren de kosten bij Gijsbertsen
E12 528, E34 535i, E39 528i, E61 530i F11 535i, G30 540i
Voor een F10/F11 weet ik niet, voor een E61 iets van 450 euro dacht ik
- FThirtyone
vorige week geweest.
Alles zag er nog netjes uit en volgens de monteur reed de auto voor de beurt al zoals het een ZF 8 bak betaamt. Ik hoefde niet veel verschil te verwachten. Okay, dan zijn mijn verwachtingen om te beginnen nét iets te hooggespannen.
Afijn na de beurt werd mij nog meegedeeld dat wel duidelijk te zien was dat de olie niet eerder vervangen was (156000 km) maar dat er op geen enkele wijze rotzooi oid inzat. Teken van netjes berijden.
Na de beurt merkte ik wel verschil, maar inderdaad niet heel veel. Alles net een pietsie smeuiger.
De kosten incl. spoelen en dif? 808,95. Waarbij ik die 8,95 maar zie als de kosten voor de volle pot ministroopwafels die ik leeg achterliet....
Alles zag er nog netjes uit en volgens de monteur reed de auto voor de beurt al zoals het een ZF 8 bak betaamt. Ik hoefde niet veel verschil te verwachten. Okay, dan zijn mijn verwachtingen om te beginnen nét iets te hooggespannen.
Afijn na de beurt werd mij nog meegedeeld dat wel duidelijk te zien was dat de olie niet eerder vervangen was (156000 km) maar dat er op geen enkele wijze rotzooi oid inzat. Teken van netjes berijden.
Na de beurt merkte ik wel verschil, maar inderdaad niet heel veel. Alles net een pietsie smeuiger.
De kosten incl. spoelen en dif? 808,95. Waarbij ik die 8,95 maar zie als de kosten voor de volle pot ministroopwafels die ik leeg achterliet....
Ik heb het onlangs bij Flushed.nl (Powerflush) laten doen...ook met reiniger.
Schakelt iets fijner lijkt wel.....dat de bak in elkaar loopt dankzij de reiniger ben ik niet bang voor.
Was iig de helft kwijt dan wat ik bij andere bedrijven kwijt zou zijn.
Schakelt iets fijner lijkt wel.....dat de bak in elkaar loopt dankzij de reiniger ben ik niet bang voor.
Was iig de helft kwijt dan wat ik bij andere bedrijven kwijt zou zijn.