Via deze weg stel ik mij voor. Dagelijks een 130 en een 1000 Abarth voor historisch inzet op het circuit. Mijn vader heeft toen een 330 gekocht voor trackdays op Zandvoort. Deze was geprepareerd hiervoor, hierbij bedoel ik: rolkooi (ietwat zwaar), KW V2 onderstel, harde remblokken, deels gestript, semislicks.
Op de eerste dagen bleek er al 1 en ander niet helemaal zuiver aan te zijn. Koelslangen werden eraf geblazen en soms grote klappen van aandrijflijn. De versnellingsbak zat met 2 M12 bouten en 2 scheefgeboorde gamma boutjes vast (zoiets had ik nog nooit gezien

- Subframe hersteld en versterkt. (Subframe en diff rubbers vervangen)
- Kop gedemonteerd, gevlakt en koppakking vervangen.
- Afgebroken bouten in motorblok (voor koppelingshuis) hersteld
- Nieuwe stoelen en semi’s (R888’s)
Hierna hebben we al veel lol gehad van de auto. De tijden gingen richting 2min12 en we werden steeds fanatieker. We zijn wat aanpassingen gaan doorvoeren:
- Extra gewicht besparing (airco, airbags, lexaan ruiten etc.)
- Differentieel vervangen door een 3.38
- Van 18 naar 17” OZ Allegerita met slicks en 610 banden
Hierdoor wordt de standaard versnellingsbak prima benut. Opkomend rechte stuk (cpz) gelijk naar de 5.
- Het schuifdak was een doorn in het oog, dus hele dak vervangen door een carbon
- KW (waren oud) vervangen door BC Racing (120V – 100A)
- Rubbers vervangen voor polybussen
- Oliepomp aangepast en lagerschalen vervangen
Ook zat er een ABS storing in. Opzich niet erg, maar dit heeft ons al een keer 2 nieuwe slicks gekost en laatste keer weer 2 vlakke kanten. Nu er voor gekozen de ABS unit evenuit elkaar te halen en de soldeerpuntjes aan te tikken.
Op dit moment rijden we 2min7 (koude dag en niet max toerental opgezocht). Afgelopen weken andere uitlaatspruitstukken gekocht, zonder katalysatoren. Nu ook bezig om de MS43 computer hier op aan te passen, zodat we geen foutcodes krijgen.
Dit was ook een reden om op dit forum te komen, omdat ik wat leden hier actief mee bezig zag. Onze motor draait nu op een gebruikte ECU. De originele houd ik als spare.