Luchtvering F11
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:39
Luchtvering F11
Goedemorgen allemaal,
Sinds een paar weken het volgende euvel.
Linksachter luchtvering zakt in. Na het starten pompt hij binnen 15-20 seconden weer volledig correct op niveau.
De ene keer zakt hij niet in en dan blijft hij mega stabiel. Een paar dagen express de auto niet gebruikt en niets ingezakt. Daarna ff een stukje rijden en weer parkeren. Na uurtje weer ingezakt. Volgende dag rijden en weekend laten staan en hij blijft loodrecht. Dus te pas en te onpas zakt de linksachterkant in. Inmiddels magneetkleppenventiel apart besteld bij Airsus en ook vervangen. Euvel blijft nog steeds bestaan. Iemand suggesties?
Lekkende balg kan het niet zijn want dan kan hij niet een paar dagen loodrecht blijven staan.
Sinds een paar weken het volgende euvel.
Linksachter luchtvering zakt in. Na het starten pompt hij binnen 15-20 seconden weer volledig correct op niveau.
De ene keer zakt hij niet in en dan blijft hij mega stabiel. Een paar dagen express de auto niet gebruikt en niets ingezakt. Daarna ff een stukje rijden en weer parkeren. Na uurtje weer ingezakt. Volgende dag rijden en weekend laten staan en hij blijft loodrecht. Dus te pas en te onpas zakt de linksachterkant in. Inmiddels magneetkleppenventiel apart besteld bij Airsus en ook vervangen. Euvel blijft nog steeds bestaan. Iemand suggesties?
Lekkende balg kan het niet zijn want dan kan hij niet een paar dagen loodrecht blijven staan.
Re: Luchtvering F11
Ik zou het toch bij de tussen balg of luchtleiding <--> venitiel dat je hebt vervangen gaan zoeken. Speel eens met dat reactiearmpje waardoor die de balg oppompt of gedeeltelijk lucht eruit laat ->misschien hoor je wel lucht ontsnappen. Waar het niet de bedoeling is....(Evt zichtbaar maken met zeep/water mengsel)
Afhankelijk van de stand/druk in de balg kan die wel of niet lekken (of meer meer/minder).
Test zou je evt kunnen doen zonder draaiende motor. (Op ontsteking actief) weet even niet of de compressor actief is dan. Anders moet je met een diagnose programma (inpa) aan de slag waar je de compressor kunt aansturen
Of de aansturing van het ventiel is niet kosjer m.a.g. slechte ehc module die bij uitschakelen iets doet waardoor die gaat zakken?????? (Zoals in eerdere topics vermeld)
Hoop dat je er wat aan hebt.....
Afhankelijk van de stand/druk in de balg kan die wel of niet lekken (of meer meer/minder).
Test zou je evt kunnen doen zonder draaiende motor. (Op ontsteking actief) weet even niet of de compressor actief is dan. Anders moet je met een diagnose programma (inpa) aan de slag waar je de compressor kunt aansturen
Of de aansturing van het ventiel is niet kosjer m.a.g. slechte ehc module die bij uitschakelen iets doet waardoor die gaat zakken?????? (Zoals in eerdere topics vermeld)
Hoop dat je er wat aan hebt.....
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Luchtvering F11
Balg is hoofdverdachte, lek kan afhankelijk zijn van de stand van de balg. Deze vervangen dus.
Re: Luchtvering F11
Ga maar voor de balg,
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:39
Re: Luchtvering F11
Wat is dan een plausibele verklaring dat een lekke balg toch een aantal dagen loodrecht kan blijven staan?
Re: Luchtvering F11
Omdat je je kleppenblok al vervangen hebt. Het is alleen links dus de pomp is ook goed. Een scheurtje kan miniem klein zijn en net wel/net niet openen. Klinkt raar maar het is echt zo.
Kan ook nog de aansluiting zijn van de compressie slang op je balg maar dan zou ik verwachten dat ie ook niet goed opgepomp wordt en dat gebeurt wel geef je aan.
En de balg aan linkerzijde is berucht...
Kan ook nog de aansluiting zijn van de compressie slang op je balg maar dan zou ik verwachten dat ie ook niet goed opgepomp wordt en dat gebeurt wel geef je aan.
En de balg aan linkerzijde is berucht...
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:39
Re: Luchtvering F11
Bedankt. Alleen links vervangen of moet rechts ook meteen vervangen worden?
Re: Luchtvering F11
Tja dat is altijd lastig. Ik zou de auto op een brug zetten en rechts ook bekijken.
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 23 jan 2013, 19:39
Re: Luchtvering F11
Afgelopen vrijdagmiddag beide balgen vervangen (via Airsus besteld). Sindsdien geen last gehad van zakkende vering. Boosdoener toch lekkende balg geweest blijkbaar.
Re: Luchtvering F11
Mooi dat het opgelost is en goed dat je het hier ook even vermeld
Weer genieten van de auto

Weer genieten van de auto