535d F10 EGR Koeler lekt

Voor alle technische vragen over de BMW 5 Serie
EtheM68

535d F10 EGR Koeler lekt

Bericht door EtheM68 » 23 jan 2018, 18:39

Goedenavond, ik heb een lekkende egr koeler. Nu is bij mijn tuning al de egr softwarematig uitgezet. Ik heb begrepen dat je de egr koeler eigenlijk helemaal niet nodig hebt. Je kunt het ook afdoppen en met een kit het hele egr systeem omzeilen en dus ook de koeler. Zijn er hier handige mensen die zo een kit op voorraad hebben en mij misschien ook kunnen helpen??

Alvast bedankt.
535d F10 M Sport ❤️

GerbenE

Re: 535d F10 EGR Koeler lekt

Bericht door GerbenE » 28 mar 2018, 21:18

Veel voorkomend probleem bij de 6 cilinders, volgens mij heb je je egr nodig voor het regenereren van het roetfilter. Dit is waarschijnlijk niet uitgeprogrammeerd. Heb mijn egr koeler laten vervangen in combinatie met reinigen van inlaat traject. Kost wel een lieve duit.

m.h.

Re: 535d F10 EGR Koeler lekt

Bericht door m.h. » 29 mar 2018, 21:35

Moeilijke overweging, ik kan niet met zekerheid zeggen of de egr nodig is voor de dpf regeneratie, er zit wel een sturing naar de egr tijdens de regeneratie, maar dit kan ook zijn om juist tijdens regeneratie de egr dicht te sturen.

Er zijn momenteel al wel veel signalen om o.a. de uitlaatgasmeting en/of roettest tijdens de apk weer in te voeren aan de uitlaat. (Dus niet alleen aan de obd stekker zoals nu) mogelijk dat het dicht laten zetten van de egr of verwijderen van het roetfilter problemen geeft tijdens de apk in de toekomst.

Maar er is nog niks definitief (in duitsland wel ondertussen geloof ik)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (F07 / F10 / F11) Techniek”