Hoge accu ontlading
Hoge accu ontlading
Hallo iedereen,
Even zien of iemand ooit dezelfde probleem heeft gehad en een oplossing weet:
Mijn 2 voorste remschijven waren versleten en ik dacht ik vervang ze zelf samen met een nieuwe paar remblokken.
Zo gezegd, zo gedaan. Langs 1 kant toch, want toen ik de auto wou verplaatsen om beter aan de andere kant te kunnen wou hij plots niet meer starten.
Ik kreeg de melding “hoge accu ontlading”, dus waarschijnlijk bij stilstand is er verlies. De lichten enzo werken allemaal maar de auto wil niet starten.
Ik moet er wel bij vermelden dat mijn deur af en toe open stond met sleutel in contact en soms draaide ik aan het stuur waarbij de sleutel ook in het contact zat. Bij mijn weten schakelt alles zelf uit na een aantal minuten dus dat zou geen probleem moeten vormen?
Nadien met een andere wagen proberen jumpstarten (kabels waren nogal dun), is niet gelukt en het was een benzine terwijl de mijne een diesel is.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en of dit in verband staat met het vervangen van mijn remmen?
Mag ik de batterij rechtstreeks jumpen ipv van voor aan de motor?
EDIT: zou het eventueel aan de remblok sensor kunnen liggen? Ik heb gewoon de oude gebruikt.. maar kan me niet voorstellen dat er hierdoor zoveel verlies is?
Ook heb ik al een tijdje het symbool van een wagen met 2 strepen onder die de auto aangeeft, dus service. Maar ik doe meestal alles zelf en reset het ook zelf dus had er geen aandacht aan besteed.
Het is een Bmw 520dA uit 2007 (150pk), ik heb hem al 5 jaar, batterij nooit vervangen geweest.
Ik hoor graag van jullie.
Alvast bedankt!!
Even zien of iemand ooit dezelfde probleem heeft gehad en een oplossing weet:
Mijn 2 voorste remschijven waren versleten en ik dacht ik vervang ze zelf samen met een nieuwe paar remblokken.
Zo gezegd, zo gedaan. Langs 1 kant toch, want toen ik de auto wou verplaatsen om beter aan de andere kant te kunnen wou hij plots niet meer starten.
Ik kreeg de melding “hoge accu ontlading”, dus waarschijnlijk bij stilstand is er verlies. De lichten enzo werken allemaal maar de auto wil niet starten.
Ik moet er wel bij vermelden dat mijn deur af en toe open stond met sleutel in contact en soms draaide ik aan het stuur waarbij de sleutel ook in het contact zat. Bij mijn weten schakelt alles zelf uit na een aantal minuten dus dat zou geen probleem moeten vormen?
Nadien met een andere wagen proberen jumpstarten (kabels waren nogal dun), is niet gelukt en het was een benzine terwijl de mijne een diesel is.
Iemand enig idee wat dit kan zijn en of dit in verband staat met het vervangen van mijn remmen?
Mag ik de batterij rechtstreeks jumpen ipv van voor aan de motor?
EDIT: zou het eventueel aan de remblok sensor kunnen liggen? Ik heb gewoon de oude gebruikt.. maar kan me niet voorstellen dat er hierdoor zoveel verlies is?
Ook heb ik al een tijdje het symbool van een wagen met 2 strepen onder die de auto aangeeft, dus service. Maar ik doe meestal alles zelf en reset het ook zelf dus had er geen aandacht aan besteed.
Het is een Bmw 520dA uit 2007 (150pk), ik heb hem al 5 jaar, batterij nooit vervangen geweest.
Ik hoor graag van jullie.
Alvast bedankt!!
Re: Hoge accu ontlading
Het zal echt niet aan je remmen liggen....
Weet niet hoe lang je er over gedaan hebt hebt...maar deze bmws op contact (zeker met onsteking actief) gaat niet goed samen..ondanks dat er relatief zware accus in zitten. Maar dat is niet voor niks met deze rijdende pc
Jumpen altijd onder de motorkap! Anderss help je de ibs naar de klote. M.a.g. Dat hij o.a. Deze meldingen gaat geven.
Hoe veel volt geeft die in slaapstand? (Onder Motorkap). De voltage als je hem wakker maakt geeft een vertekend beeld dan is die al snel rond 11v uit mijn hoofd!
Eerst accu goed opladen met voorkeur druppellader. (Andere mag ook) en even afwachten
Accu 5 jaar oud? Moeilijk te zeggen...wat die heeft meegemaakt. En is het a,b of c merk (hoe goedkoper hoe minder zwaar/lood des te korter gaan ze mee) kort gezegd.
Desnoods even naar een garage rijdden waar ze accu kunnen testen en de CCA en SOC (of SOH weet even niet meer) kunnen bepalen.
Dit zijn mijn inziens de makkelijke en goedkoopste testen op korte termijn.
Weet niet hoe lang je er over gedaan hebt hebt...maar deze bmws op contact (zeker met onsteking actief) gaat niet goed samen..ondanks dat er relatief zware accus in zitten. Maar dat is niet voor niks met deze rijdende pc
Jumpen altijd onder de motorkap! Anderss help je de ibs naar de klote. M.a.g. Dat hij o.a. Deze meldingen gaat geven.
Hoe veel volt geeft die in slaapstand? (Onder Motorkap). De voltage als je hem wakker maakt geeft een vertekend beeld dan is die al snel rond 11v uit mijn hoofd!
Eerst accu goed opladen met voorkeur druppellader. (Andere mag ook) en even afwachten
Accu 5 jaar oud? Moeilijk te zeggen...wat die heeft meegemaakt. En is het a,b of c merk (hoe goedkoper hoe minder zwaar/lood des te korter gaan ze mee) kort gezegd.
Desnoods even naar een garage rijdden waar ze accu kunnen testen en de CCA en SOC (of SOH weet even niet meer) kunnen bepalen.
Dit zijn mijn inziens de makkelijke en goedkoopste testen op korte termijn.
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Re: Hoge accu ontlading
Bedankt voor je bericht!
Het is ondertussen opgelost, blijkbaar was er te weinig accuwater in de batterij. Deze had ik bijgevuld waarbij de wagen weer startte maar ik kreeg nog steeds de melding dat er hoge accu ontlading was.
Dan maar een nieuwe batterij gekocht en het probleem is verholpen.
Het is ondertussen opgelost, blijkbaar was er te weinig accuwater in de batterij. Deze had ik bijgevuld waarbij de wagen weer startte maar ik kreeg nog steeds de melding dat er hoge accu ontlading was.
Dan maar een nieuwe batterij gekocht en het probleem is verholpen.
Re: Hoge accu ontlading
Bedankt voor terukoppeling! Dat waardeer ik. Indien niet dezelfde capaciteit deze niet vergeten in te leren. Het liefst altijd inleren bij accu wissel. (Ben er nog niet achter of hij met laadcycussen rekening houdt met nieuwe of oude accus) ik zie er wel veel over terug op fora maar geen vaste bron.
Indien men het kan gewoon doen....
Indien men het kan gewoon doen....
HANDIG in onderhoud, kleine reparaties, coderingen en evt diagnose.
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
Alles gaat gepaard met tijd, kennis en beschikbare informatie en/of middelen...een glazenbol heb ik niet
E61 523i LCI verkocht
-
- Berichten: 597
- Lid geworden op: 09 jan 2015, 20:10
Re: Hoge accu ontlading
De sensor van de remmen moet je ook vervangen anders krijg je de service interval niet gereset.
Groeten Bas
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
BMW 316 2deurs e30
BMW 320i 2deurs e30
BMW 320i sedan e36
BMW 325i 2deurs e30
BMW 320i touring e30
BMW 530i e60
BMW 545i e60
BMW 330i e90
BMW 525I e60 LCI (huidige)
-
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 06 jan 2011, 07:30
- Locatie: Haarlem
Re: Hoge accu ontlading
Ook als de accu hetzelfde is als de oude dan toch even aanmelden. Een nieuwe accu heeft een andere laadcyclus. In Inpa kan dit makkelijk.
Re: Hoge accu ontlading
Inderdaad. Een nieuwe accu moet ook aangemeld worden. Ook het type AGM of niet en capaciteit moet ingeleerd worden. Anders gaat de IBS ervan uit dat nog steeds de oude accu eraan zit en past de ladingen erop aan.
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!