Bericht
door BMWonder » 04 apr 2018, 23:25
Werk al jaren met Android en heb nog nooit apps gezien die ik gebruik die afhankelijk waren van de Android versie, in tegenstelling tot IOS waar ik softwarematig gewoon langzaam maar zeker wordt gepushed wat anders te kopen.
Tevens draai je niet 12 apps op de achtergrond in een Car device, want je zit niet te whatsappen, mail te ontvangen, te gamen, betalen aan de kassa, SMS berichten te lezen en Facebook te bekijken.
Wat we doorgaans willen is spotify, Mx media player (alle video en audio formats !), navigatie software (bv. Sygic) en of google maps en mischien nog een paar apps.
Natuurlijk zal de praktijk moeten laten zien hoe het echt draait, MAAR Android support ook Mirror Link waarbij we puur en alleen het beeld & sound van de smartphone streamen naar de headunit.
Kortom, op die manier kan je zelfs Android 8 apps draaien.
Vind het ook leuk dat je zelf kan kiezen welke BMW interface je kiest, NBT of EVO ... Je kunt er gewoon erg veel mee en dat voor een prikkie (in verhouding).
Maar goed, dat is de theorie. Binnenkort weten we het precies.
Stel nu dat ik nooit meer kan updaten, dan nog is het voor mij een goede deal denk ik.
Als ik kan Audio streamen via BT, camera's kan aansluiten, audio kan aftappen (RCA links en rechts), media kan afspelen, USB/3.5mm jack en SD card interface heb en kan navigeren is het mij al meer dan de prijs waard.
Kijk eens wat dat BT gedoe je kost om in te laten bouwen en coderen met de meest simpele versie, en dan heb je helemaal niks vwb display van de info of besturing ervan.
Kijk eens wat die modernere MULF BT units kosten of het uitbreiden met zo'n gateway device.
En in al die gevallen kan je nog veel zaken niet na het uitgeven van best wel wat geld.
Keuze was voor mij simpel.