[E9x] DSC vervangen lampjes gaan niet uit
[E9x] DSC vervangen lampjes gaan niet uit
Hallo,
Ik heb een 320d uit 2007 en afgelopen maanden rijd ik het een storing melding. DSC is uit gevallen.
Als je knopje DTC in drukt krijgt je 2 gele lampjes, dat brand nu constant bij mij. Deze melding kwam op eens tijden het rijden door de wasstraat.
Bij het uitlezen kreeg zie ik deze melding staan "5E20 - HYDRAULIC PRESSURE SENSOR INTERNAL"
Nu heb ik de hele unit vervangen en kreeg ik dikke waslijst van storingen. Na het inleren van de DSC pomp bleef er de zelfde code over 5E20. Waaraan kan het liggen?
Nu lees ik overal dat het ook mijn stuurhoeksensor kan zijn, maar bij het uiltezen zie ik dat niet staan. Of mensen gaven aan dat het ook aan mijn abs sensors kan zijn. Terwijl abs lampje uitstaat en werkt bij wegglijden tijdens het remmen.
Iemand enige idee?
Ik heb een 320d uit 2007 en afgelopen maanden rijd ik het een storing melding. DSC is uit gevallen.
Als je knopje DTC in drukt krijgt je 2 gele lampjes, dat brand nu constant bij mij. Deze melding kwam op eens tijden het rijden door de wasstraat.
Bij het uitlezen kreeg zie ik deze melding staan "5E20 - HYDRAULIC PRESSURE SENSOR INTERNAL"
Nu heb ik de hele unit vervangen en kreeg ik dikke waslijst van storingen. Na het inleren van de DSC pomp bleef er de zelfde code over 5E20. Waaraan kan het liggen?
Nu lees ik overal dat het ook mijn stuurhoeksensor kan zijn, maar bij het uiltezen zie ik dat niet staan. Of mensen gaven aan dat het ook aan mijn abs sensors kan zijn. Terwijl abs lampje uitstaat en werkt bij wegglijden tijdens het remmen.
Iemand enige idee?
Re: DSC vervangen lampjes gaan niet uit
Bekende DSC storing. Heb je een gebruikte unit gemonteerd?
Er zijn een aantal bedrijven die deze units repareren met garantie. Volgens mij is dit ook een Teves MK60 toch? Even zoeken naar ABS reparatie.
Er zijn een aantal bedrijven die deze units repareren met garantie. Volgens mij is dit ook een Teves MK60 toch? Even zoeken naar ABS reparatie.
Bedankt voor je reactie.
ja het ging inderdaad om een gebruikte Unit. Het is dan wel toevallig dat deze ook kapot is gegaan.
Heb je misschien een adresje voor mij?
ja het ging inderdaad om een gebruikte Unit. Het is dan wel toevallig dat deze ook kapot is gegaan.
Heb je misschien een adresje voor mij?
Ja je moet je afvragen of dat toevallig is. Je moet wel garantie vragen bij een bruikdeel. En t is eenbekend probleem, soms eindigt een defecte unit bij iemand op de stelling en wordt tijden later weer verkocht.
Ja actronics, alleen doet geen particulieren, dus via een garagebedrijf proberen.
Wat goedkoper is absstuurapparaten.nl denk aan 250euro
Ja actronics, alleen doet geen particulieren, dus via een garagebedrijf proberen.
Wat goedkoper is absstuurapparaten.nl denk aan 250euro
Dankjewel ik ga even contact opnemen want ik heb nu 2 pompjes. Laten reviseren heb ik niet over nagedacht dan was dat ook maar klaar voor €250.
Bij het uitlezen via INPA bmw geeft de druksensor echt een hele rare waarde op. marge zit dan -10 tot 200, maar die van mij geeft telkens -20 aan.
Weet je ook toevallig of het APK afkeur punt is?

Bij het uitlezen via INPA bmw geeft de druksensor echt een hele rare waarde op. marge zit dan -10 tot 200, maar die van mij geeft telkens -20 aan.
Weet je ook toevallig of het APK afkeur punt is?
Nee zal geen afkeur zijn. Ja dat is een niet plausibel signaal. Ik weet niet wat voor sensor dat is, maar als je signaal tussen 0,5 en 4,5V door bijvoorbeeld een lineair temperatuursweerstand tussen 50 en 2000 ohm dan kan je ECU storing herkennen. Bij directe sluiting, weerstand 0 of oneindige weerstand. Het signaal komt dan buiten een normale waarde en je MM lampje gaat branden.
Tof! Man erg bedankt, storing moet ik nog even afwachten. Heb net verstuurd om te repareren. Hopelijk is het daarmee opgelost.