Allereerste wederom bedankt voor alle respons, ben ik erg blij mee want dit probleem krijg ik echt niet opgelost zonder jullie hulp.
Ok, zoals eerder aangegeven heb ik vandaag de slag aan de injectoren geslagen. Wegens tijdsgebrek niet toegekomen aan het meten van de temperatuursensor. Ga ik deze week zeker nog even oppakken.
Om jullie alvast het resultaat te geven, totaal geen effect.
Ik ben begonnen met de injectoren incl. fuel rail aan te sluiten op een simpel druk vat gevuld met water. Vervolgens deze compleet leeg gepulseerd met mijn speciaal gemaakte kabelboom. 6 long drink glazen onder de injectoren gezet en bij het eerste volle glas het verschil bekeken. resultaat: totaal geen sprake van een verschil. (zie zelf de foto) Toen 6x de reinigingsvloeistof door alle injectoren laten lopen. Alle filtertjes in de injectoren schoon gemaakt en alle injectoren voorzien van nieuwe rubbers.
Het sproeibeeld was eigenlijk zonder de schoonmaakbeurt al prima volgens mij, maar om jullie hier toch in te betrekken kunnen jullie een video bekijken door op onderstaande link te klikken. (let op: aan het begin lijkt het alsof de injector het niet goed doet maar dit is omdat er nog lucht in de leiding zat).
https://youtu.be/IWb38uE_agc
Ok en nu? tjah.. eigenlijk alle mogelijke scenarios heb ik wel aangepakt. Kats blijven over maar ik vraag mij af of dat het probleem is. Denk het niet. Ik ga toch mijn brandstof pomp eens nader bekijken omdat dit vrij eenvoudig uit te sluiten is en ik de druk meter niet geheel vertrouw want deze geeft slechts een beeld bij stationair toerental.
Eigenlijk is er iets wat mij al die tijd al zorgen maakt, ergens heb ik het gevoel, en vraag mij niet waarom, dat de motor niet op tijd loopt. Ik heb hier uit mijn bromfiets tijd wel ervaring mee gehad en dat maakt dat ik dit denk. Is er een manier waarop ik dit zelf kan controleren? Ik ben ook van mening dat de motor anders klinkt sinds ik dit probleem heb. Alsof hij net ff de plank misslaat telkens bij iedere ontbranding. De snel reagerende felle motor heeft een beetje plaats gemaakt voor een slome cruiser met een gasreactie van een dooie cavia.
Even heel wat anders, is er iemand wie uit de omgeving Doetinchem/Arnhem komt met een E46 330I waar ik eens mee kan vergelijken? Dat zou ik echt op prijs stellen, dat diegene even een rondje in mijn wagen rijdt en indien mogelijk ik even bij diegene in zijn auto mee kan rijden? Even puur voor mijn gevoel om echt het verschil te bemerken. Ik rij nu al bijna een half jaar met dit probleem en ben eigenlijk min of meer aan het gedrag van deze motor gaan wennen. Ik wil dit gevoel even resetten.