Bericht
door cjjvisserM3 » 01 mar 2018, 09:58
Ben ik niet mee eens. Sinds de jaren, zijn ook de gasinstallaties verbeterd. Tevens zit de essentie in het afstellen van de LPG computer. En wat maakt het uit als je snelweg km maakt, waar je toch al niet boven de 4k toeren maakt. Dan verbrand ik liever LPG, dan 98... Echter niet iedere installatiebedrijf zal en kan een gasinstallatie volledig en goed afstellen voor een M3 E46. Maar ik heb LPG al een aantal keren gezien bij een M5 E39, M5 E60 en M3 E92.
Qua onderhoud zal het wel meer zijn, maar niet significant. Voornamelijk zal dan in het onderhoud zitten van het gasinstallatiesysteem en je moet andere soort bougies gaan gebruiken.
Cheap rijden zal het sowieso niet worden met een M3, zelfs niet met een gasinstallatie, hoogstens wat brandstofbesparing aan de pomp, aan de andere kant betaal je ook meer wegenbelasting en heb je je gasinstallatieonderhoud. Plus je gaat door de aantrekkelijke brandstofprijs meer rijden en dus sneller aan je onderhoud komen.
Als je je M3 goed onderhoud, gas goed afstelt en tuned...dan zie ik geen bezwaren voor een gasinstallatie op de S54.
Laatst gewijzigd door
Jeremy op 01 mar 2018, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quoten geheel voorgaand bericht niet toegestaan. Zie forumregels. :-)