thermostaat
thermostaat
Thermostaat voor 2de keer vervangen.Temp liep nog steeds niet naar het midden bij buitentemperatuur van beneden 0 graden. Op snelweg loopt hij zelfs meer terug. Na onderzoek een sensor vervangen Van 10 euro bij garage (weet niet wat voor sensor, iemand een idee?). Nu nog steeds hetzelfde probleem, ook de visco is goed. Ben nu einde raad. Is het mogelijk dat De wijzer bij lage buitentemperaturen zowiezo niet helemaal in het midden komt. Je zou dan denken dat de motortemperatuur niet exact 90 graden is. Kent iemand dit probleem?? Kachel word wel gewoon warm, maar kan mischien wel warmer.
Groeten SCJ
Groeten SCJ
Re: thermostaat
Ik heb nergens last van, ook met vorst gaat de temperatuur netjes naar het midden, waar hij vervolgens blijft.
Als ik het zo hoor denk ik toch je thermostaat, wellicht is ie (weer) kapot of is ie toch niet helemaal goed. Wel een orginele thermostaat gemonteerd?
De thermostaat regelt gewoon hoeveel koeling het blok 'nodig' heeft, en is de temp. voor de helft gaat ie dicht en wordt er niet gekoeld, aangezien dat wel zo is staat ie open, dus kan haast niks anders zijn dan je thermostaat.....
Als ik het zo hoor denk ik toch je thermostaat, wellicht is ie (weer) kapot of is ie toch niet helemaal goed. Wel een orginele thermostaat gemonteerd?
De thermostaat regelt gewoon hoeveel koeling het blok 'nodig' heeft, en is de temp. voor de helft gaat ie dicht en wordt er niet gekoeld, aangezien dat wel zo is staat ie open, dus kan haast niks anders zijn dan je thermostaat.....
www. M3 register .nl
Maar 2 keer een defecte thermostaat? Er is vandaag een sensor vervangen van maar tien euro, enig idee welke dat kan zijn? Probleem is nog steeds hetzelfde
Bij mij duurt het nauwelijks langer dan normaal (zomer dus), meestal is het op het moment dat ik bij mij de snelweg op rijdt dat ie in het midden springt, das zo'n 5 KM ong. 7 minuutjes.330dM schreef:alleen het duurt wel héél lang nu voordat ie daar aanbeland is....
Nu met de vorst is het hooguit een kilometer (of een minuut) verder/later.....
- Spoiler: Laat zien
www. M3 register .nl
Er gaat niks boven een goede conditieBertusE46 schreef:Bij mij duurt het nauwelijks langer dan normaal (zomer dus), meestal is het op het moment dat ik bij mij de snelweg op rijdt dat ie in het midden springt, das zo'n 5 KM ong. 7 minuutjes.330dM schreef:alleen het duurt wel héél lang nu voordat ie daar aanbeland is....
Nu met de vorst is het hooguit een kilometer (of een minuut) verder/later.....
Haha..... :uitlachen:mark_lith schreef:Er gaat niks boven een goede conditie
Maar om even terug ontopic te keren:
Ik zou het echt bij je thermostaat gaan zoeken. Het kan ook zijn dat ie gewoon losgeschoten is in het huis.
www. M3 register .nl
-
Bij mij loopt ie gewoon op naar het midden. Nou vraag ik me echter af of het midden ook werkelijk 90 graden is...
Niet dat de meter 90 aangeeft en dat ie zelf niet verder al 75 komt ofzo.. Mn Auto verbruikt vrij veel en misschien dat ie omdat ie misschien steeds wel niet een optimale bedrijfstemparatuur heeft dat het verbruik daardoor toeneemt.
Niet dat de meter 90 aangeeft en dat ie zelf niet verder al 75 komt ofzo.. Mn Auto verbruikt vrij veel en misschien dat ie omdat ie misschien steeds wel niet een optimale bedrijfstemparatuur heeft dat het verbruik daardoor toeneemt.
weet er iemand toevallig waar die thermostaat zich bevindt en of het makkelijk is om het zelf te monteren?
misschien is de meter niet goed, ik zou eerst eens de motortemp zelf meten als de motor warm is
Bij de Z3 heb ik gehad dat het thermostaathuis van binnen kapot was waardoor de thermostaat z'n werk niet kon doen en de temperatuur dus terugliep. Van beide BMW's staat de temperatuur al na een paar kilometer in het midden (zegt niets over de olie temperatuur natuurlijk!)
ik zou eens kijken wat je boordcomputer aangeeft. In je BC geheime menu kan je je vloeistof temperatuur zien...als dat wel goed is dan kan je eens denken aan een defecte teller. Lijkt me sterk dat als je een thermostaat vervangt dat die ook niet goed is... maar als dat bij ee ngoede garage is gebeurd dan zien ze toch wel of er iets anders mis is als ze de thermostaat eruit halen?? Blijft je ventilator ook niet constant blazen? En je niveau is ook goed?? En is hij uberhaupt goed ontlucht?? Misschien zit er nog wel gewoon lucht in het systeem waardoor je geen goede indicatie krijgt?
BMW 520i te koop, zie BMW Markt.