Lichtschakelaarsknop / auto hapert soms / schommelende toere
Lichtschakelaarsknop / auto hapert soms / schommelende toere
Beste leden,
6 weken terug heb ik een bmw 520i uit 2004 gekocht, het is een automaat.
Die rijd heerlijk moet ik zeggen,alleen zijn er nu 3 dingen waar ik me zorgen over maak.
*lichtschakelaar knop knippert de led lampje ervan
*auto hapert soms bij het wegrijden
*toerental schommelt bij de eerste start van de dag
Over die lichtschakelaar heb ik in het boekje gelezen dat het een storing is maar de lichten doen het perfect heb ook nog eens een uitlees apparaat gekocht om even te kijken wat die erover zegt maar geen foutmelding, dus vraag ik me af wat het zou kunnen zijn?
En even over dat haperen, dat doet die alleen bijv bij een rotonde als ik uit de rotonde kom zeg maar en ik rij rustig weg dan hapert die een beetje alsof die vermogen mist
Schommelende toerental als de motor koud is, dus in de ochtend uren en als die eenmaal warm is heb ik in de loop van de dag geen last van?
Iemand enig idee wat voor problemen het zouden kunnen zijn , alle info is welkom.
ilija m.
6 weken terug heb ik een bmw 520i uit 2004 gekocht, het is een automaat.
Die rijd heerlijk moet ik zeggen,alleen zijn er nu 3 dingen waar ik me zorgen over maak.
*lichtschakelaar knop knippert de led lampje ervan
*auto hapert soms bij het wegrijden
*toerental schommelt bij de eerste start van de dag
Over die lichtschakelaar heb ik in het boekje gelezen dat het een storing is maar de lichten doen het perfect heb ook nog eens een uitlees apparaat gekocht om even te kijken wat die erover zegt maar geen foutmelding, dus vraag ik me af wat het zou kunnen zijn?
En even over dat haperen, dat doet die alleen bijv bij een rotonde als ik uit de rotonde kom zeg maar en ik rij rustig weg dan hapert die een beetje alsof die vermogen mist
Schommelende toerental als de motor koud is, dus in de ochtend uren en als die eenmaal warm is heb ik in de loop van de dag geen last van?
Iemand enig idee wat voor problemen het zouden kunnen zijn , alle info is welkom.
ilija m.
Laatst gewijzigd door ilija90 op 18 apr 2018, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Lichtschakelaarsknop / auto hapert soms / schommelende t
Knipperend lampje wil zeggen dat de adaptieve regeling of bochtenverlichting niet meer werkt.
525d E61 2007 pre-LCI
Zoiets had ik hier op het forum ook al eens ergens gelezen, weet jij toevallig hoe ik dit kan testen om te zien wat er precies kapot is, want met een obd reader is het me niet gelukt om te achterhalen wat er aan de hand is.tom_il schreef:Knipperend lampje wil zeggen dat de adaptieve regeling of bochtenverlichting niet meer werkt.
Met BMW software kan je deze uitlezen. Zo een algemene reader kan dit meestal niet.
Waarschijnlijk is de module die op de koplamp zit stuk.
Waarschijnlijk is de module die op de koplamp zit stuk.
525d E61 2007 pre-LCI
Oke dan zal ik kijken of ik aan dat software kan komen en uitlezen en als het te duur is laat ik die wel uitlezen door een pro,bedankt voor je hulp
-
Bokken na de rotonde kan achterstallig onderhoud zijn: bougies, bobines, filters. Of misschien de Vanos. Het kan ook zijn dat de motor niet hapert maar dat de bak niet terugschakelt en je dus in een te lage versnelling accelerreert. Wat heeft de auto gelopen en is de bak al eens gespoeld?
Ik heb zelf nog niks gedaan aan de auto,dus kan goed zijn wat je zegt dat het misschien de bougies zijn, ik ga hem binnenkort als ik tijd heb ook een beurt geven dus alle filter/olie en bougies vervangen,kijken of het verschil maakt, auto heeft 185000 gelopen nu, of de bak gespoeld is weet ik niet,in het boekje staat iets van forte flush maar dat heeft iets met de motor te maken voor zover ik weet. En een vervuilde gasklep?kan het niet zoiets zijn?