Stuurhuis E36 modellen
Stuurhuis E36 modellen
Beste mede BMW liefhebbers,
Mijn naam is Geert van Heur, woon in Roermond en heb een BMW E36 3.20I sedan uit 1992.
Ik heb een vraag aangaande het stuurhuis van deze wagen en ik hoop dat iemand mij van advies kan voorzien.
Een poos geleden ontstond er (voornamelijk tijdens links rechts sturen) een soort hoog zoemend geluid gepaard met olie lekkage en steeds zwaarder sturen.
Na een bezoek aan de garage bleek het stuurhuis 'gescheurd' te zijn zo werd mij verteld en een kostenplaatje van om en nabij de 700eur.
Uiteraard ging ik kijken voor een goedkopere oplossing dmv een 2e hands stuurhuis. Nu heb ik er enkele gevonden echter niet van een 3.20i maar van de 3.18i en 3.16i
Mij werd verteld de artikelnummers te controleren of deze overeen komen om zodoende te weten te komen of ze wel of niet passen.
Ik heb inmiddels info ingewonnen hier en daar.
De een zegt ''komen de artikelnummers niet overeen dan past het stuurhuis van een 3.18i NIET in de 3.20i'' de ander zegt ''een stuurhuis van een 3.18i is hetzelfde als die van de 3.20i''.
Dezelfde vraag heb ik ook tussen sedan versus coupé.
Past het stuurhuis van een coupé wel of niet in een sedan?
Ik ga bij beide modellen uit van de handgeschakelde uitvoering aangezien ik die zelf heb.
Ik hoop dat iemand mij kan aangeven hoe het nu werkelijk zit.
Mvg, geert
Mijn naam is Geert van Heur, woon in Roermond en heb een BMW E36 3.20I sedan uit 1992.
Ik heb een vraag aangaande het stuurhuis van deze wagen en ik hoop dat iemand mij van advies kan voorzien.
Een poos geleden ontstond er (voornamelijk tijdens links rechts sturen) een soort hoog zoemend geluid gepaard met olie lekkage en steeds zwaarder sturen.
Na een bezoek aan de garage bleek het stuurhuis 'gescheurd' te zijn zo werd mij verteld en een kostenplaatje van om en nabij de 700eur.
Uiteraard ging ik kijken voor een goedkopere oplossing dmv een 2e hands stuurhuis. Nu heb ik er enkele gevonden echter niet van een 3.20i maar van de 3.18i en 3.16i
Mij werd verteld de artikelnummers te controleren of deze overeen komen om zodoende te weten te komen of ze wel of niet passen.
Ik heb inmiddels info ingewonnen hier en daar.
De een zegt ''komen de artikelnummers niet overeen dan past het stuurhuis van een 3.18i NIET in de 3.20i'' de ander zegt ''een stuurhuis van een 3.18i is hetzelfde als die van de 3.20i''.
Dezelfde vraag heb ik ook tussen sedan versus coupé.
Past het stuurhuis van een coupé wel of niet in een sedan?
Ik ga bij beide modellen uit van de handgeschakelde uitvoering aangezien ik die zelf heb.
Ik hoop dat iemand mij kan aangeven hoe het nu werkelijk zit.
Mvg, geert
Re: Stuurhuis e36 modellen
Stuurhuis
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... _steering/
Zit in volgende modellen:
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/32131096280/ (doorklikken)
Allemaal 1 pot nat dus, compact/M/sedan whatever
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... _steering/
Zit in volgende modellen:
http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/32131096280/ (doorklikken)
Allemaal 1 pot nat dus, compact/M/sedan whatever
Alle modellen behalve de m3 hebben hetzelfde stuurhuis.
Bedankt voor jullie snelle input!
Heb er vandaag gelijk een (met een gerust hart) bestelt
Heb er vandaag gelijk een (met een gerust hart) bestelt
Dat is niet helemaal waar.
Je hebt ook e36 zonder stuurbekrachtiging.
Dus zolang je maar een stuurhuis hebt met stuur bekrachting zit je goed
Je hebt ook e36 zonder stuurbekrachtiging.
Dus zolang je maar een stuurhuis hebt met stuur bekrachting zit je goed
Waar haal je deze info vandaan Mike? Ik heb nog nooit een E36 gezien zonder stuurbekrachtiging. RealOEM geeft ook gewoon stuurbekrachtiging aan op de eerste E36's uit 12-1990. (nagaan dat zelfs de late E30's al stuurbekrachtiging hebben.)
320i E46 Sedan | Stanced Daily
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
318Ti E36 Compact | RingPact
320Ti E36 Compact | DriftPact
Bij de e36 316/318i met m40 is het nog een optie, dus de eerste reeks met 4cil, zoek maar een e36 m40 op in real oem, daar heb je stuurhuizen zonder bekrachting
Als je zoekt zie je ze regelmatig voorbij komen
Bij een e30 is het altijd een optie geweest nooit standaard
Als je zoekt zie je ze regelmatig voorbij komen
Bij een e30 is het altijd een optie geweest nooit standaard