Ervaring eisenmann race dempers
Ervaring eisenmann race dempers
Ik sta op het punt om een set Eisenmann race einddempers voor de BMW F10 M5 met eindstyling 2x 102mm te kopen.
Heeft iemand ervaring met de race einddempers van eisenmann?
Ik zoek een sportiever geluid, maar wil geen irritante of vervelende resonantie/gedreun bij normaal rijden. (Dus snelweg en provinciale weg met constante snelheden)
Heeft iemand ervaring met de race einddempers van eisenmann?
Ik zoek een sportiever geluid, maar wil geen irritante of vervelende resonantie/gedreun bij normaal rijden. (Dus snelweg en provinciale weg met constante snelheden)
Re: Ervaring eisenmann race dempers
Volg, ook erg benieuwd.
Re: Ervaring eisenmann race dempers
Ik heb er al 4 gehad, welliswaar niet op een V10.
E36 325i Coupe
E30 327i Touring
E46 M3 Sport uitvoering
E46 M3 Race uitvoering
Heel mooi geluid echter wel altijd een diepe dreun aanwezig die ik nu niet meer zou willen hebben.
Ik heb hem er een paar weken onderuit gehaald om die reden, demper ligt nu in de kelder.
Maar hoe het is op een M5 weet ik natuurlijk niet.
Maar op alle 4 de auto´s dus wel een irritante diepe dreun aanwezig, tenminste zo ervaar ik het nu, zal wel door de leeftijd komen
E36 325i Coupe
E30 327i Touring
E46 M3 Sport uitvoering
E46 M3 Race uitvoering
Heel mooi geluid echter wel altijd een diepe dreun aanwezig die ik nu niet meer zou willen hebben.
Ik heb hem er een paar weken onderuit gehaald om die reden, demper ligt nu in de kelder.
Maar hoe het is op een M5 weet ik natuurlijk niet.
Maar op alle 4 de auto´s dus wel een irritante diepe dreun aanwezig, tenminste zo ervaar ik het nu, zal wel door de leeftijd komen

F31 340i M-Sport SHOWROOM
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Bmw geschiedenis : E36 325i '93 / E30 327i Touring '90 / E21 323i '79 / E36 328i Cabrio '98 / E46 330i Touring '03 / E30 327i M-Tech2 Racer '89 / E46 M3 '02 / E30 327i '86 / E61 530i '08 / E46 M3 '04 / F31 340i Edition M-Sport
Re: Ervaring eisenmann race dempers
Wellicht is een setje einddempers met een bypass klep een idee...
dan heb je bij een dichte klep een mooi beschaafd geluid en bij een open
klep het stukje extra sound dat je zoekt...
JW
dan heb je bij een dichte klep een mooi beschaafd geluid en bij een open
klep het stukje extra sound dat je zoekt...
JW
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|
Re: Ervaring eisenmann race dempers
@Struikie dat heb ik op mijn oude E46 M3 gehad. Wat een pleuris herrie
Dat is iets waar ik deze keer voor pas.

Re: Ervaring eisenmann race dempers
dat hangt van de keuze van de demper af... als die bij normaal bedrijfAngelo-V schreef:@Struikie dat heb ik op mijn oude E46 M3 gehad. Wat een pleuris herrieDat is iets waar ik deze keer voor pas.
stil genoeg is, zal de uitlaat met de bypass open toch een bak herrie kunnen maken...
dan heb je de keuze of je wel of geen lawaai wilt maken ;-)
JW
| '07 E91 335d M sport | Wagner IC | Z-turbo.at turbo's | VVT tuned 385pk 740Nm met DPF|
Re: Ervaring eisenmann race dempers
De 'gok' genomen en de dempers gekocht, ze zijn vrijdag gemonteerd.
Nog niet veel gereden sindsdien, maar ik zal snel mijn bevindingen hier posten!
Nog niet veel gereden sindsdien, maar ik zal snel mijn bevindingen hier posten!
Re: Ervaring eisenmann race dempers
Ben heel erg benieuwd. Het is een beste aanschaf namelijk 

Re: Ervaring eisenmann race dempers
De dempers ondertussen enige tijd onder de auto zitten, tussen 1500-2000 rpm zijn de dempers nadrukkelijk luid aanwezig.
Echter kan je hier als je wilt prima boven of onder rijden dan zijn ze mooi qua sound.
Echter kan je hier als je wilt prima boven of onder rijden dan zijn ze mooi qua sound.
Re: Ervaring eisenmann race dempers
Ik heb nu ook een custom kleppensysteem op de F10 535i.
Die resonantie die genoemd wordt komt inderdaad voor tussen de 1500 en 2000 toeren.
Laat dat nou net tussen de 100 - 130 km/h zijn
Die resonantie die genoemd wordt komt inderdaad voor tussen de 1500 en 2000 toeren.
Laat dat nou net tussen de 100 - 130 km/h zijn
