E60 buitenspiegel info

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 5 Serie zijn hier te vinden
BMWonder

E60 buitenspiegel info

Bericht door BMWonder » 12 mei 2018, 13:15

Mijn linker buitenspiegel heeft op de voet last van oxidatie en die matzwarte lak laat dus los. Bekend euvel.
De mijnes ziet er echt niet meer uit (leuk die hogedrukreiniger) en wil dat dus oplossen.
Naast de lak is de spiegel zelf (blauw glas) ook niet heel mooi meer en de zwarte rand rond de spiegel is helemaal vaal aan de bovenkant.

Mijn spiegel is electrisch verstelbaar en heeft led verlichting onderaan en rechts heeft de stoeprand inspectie stand bij het reversen.

Nu heb ik een paar vragen:

- kan je de kappen in kleur makkelijk overzetten ? Een spiegel compleet in de mijn kleur vinden lijkt me vrij lastig. Overzetten die kap en dus niet spuiten scheelt enorm lijkt mij.

- hoeveel variaties in de klapspiegels zijn er ? Kom er niet uit met de schema's. Moet ik een specifieke hebben voor een retrofit op een pre LCI ?

Jongens, wat is wijsheid ?

BMWonder

Re: E60 buitenspiegel info

Bericht door BMWonder » 14 mei 2018, 10:48

Helemaal niemand die hier wat over kan roepen ?
Als ik online rondkijk zie ik vreselijk veel varianten met allerlei verschillende stekkers en alles. Vast wel iemand die daar wat meer over weet.

tom_il

Bericht door tom_il » 14 mei 2018, 11:06

De kappen in kleur kan je overzetten. LCI heeft grotere spiegels vanaf een bepaald jaar en deze passen dus niet op een pre-LCI

Er zijn idd veel verschillende en je zal dus moeten zoeken wil je dezelfde functionaliteiten.

De meeste herspuiten de voet. Lijkt me ook de eenvoudigste oplossing ipv de hele spiegel te wisselen.
525d E61 2007 pre-LCI

kenza750

Bericht door kenza750 » 16 mei 2018, 09:50

Als je de spiegels er vanaf haalt, dan kun je de oxidatie toch netjes wegwerken? Wegschuren, primer spuiten en vervolgens de originele kleur spuiten (hoogglans of satijn bij shadowline).

Als je de standaard spiegels hebt (zonder shadowline) dan kun je het vaal worden van zwarte kunstofdelen gemakkelijk weer mooi zwart te krijgen met een Trim restorer.
BMW 530d G31 LCI
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) DIY: Do It Yourself”