Beens - BMW 318iAT 2000
Re: Beens - BMW 318iAT 2000
Inmiddels al een poosje geplaatst:
Is wat last met weer spiegeling om het mooi te fotograferen.
Producten zijn op zich prima. Pasvorm is wat minder en de bevestigingsclipjes van de shades vind ik wat mager.
Ik heb wat moeten improviseren, maar ze zitten erin en het helpt ook prima tegen de zonwering.
Is wat last met weer spiegeling om het mooi te fotograferen.
Producten zijn op zich prima. Pasvorm is wat minder en de bevestigingsclipjes van de shades vind ik wat mager.
Ik heb wat moeten improviseren, maar ze zitten erin en het helpt ook prima tegen de zonwering.
Laatst gewijzigd door Bart70 op 19 feb 2020, 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd
Reden: Niet werkende fotolinken verwijderd
Re: Beens - BMW 318iAT 2000
Welk merk heb je genomen? Ze staan best aardig zo.
Re: Beens - BMW 318iAT 2000
DezeBeens1 schreef:Ik heb dit op het oog:
https://www.voorwindenparts.nl/privacys ... -2005.html
en
https://www.voorwindenparts.nl/zijwinds ... -1998.html
Reden melding van pasvorm: Heel soms wil 1 shade bij de achterdeur rechts (precies waar ons meisje zit) eruit vallen. Daarom dus zelf wat modificeren.
Re: Beens - BMW 318iAT 2000
Mijn werkpaardje, alweer 17maanden en 29000km in mijn bezit. Inmiddels 282xxxkm gedraaid.
Wel het één en ander meegemaakt, nog steeds niet klaar; toch rijden we vrolijk door.
Gedaan:
2x olie en filter wissel
1x bougiewissel
1x lucht-, interieur- en brandstoffilter
1x carterventilatie vervangen (compleet)
2x Thermostaat en 1x overige koelsysteemonderdelen vervangen
1x Automaat thermostaat vervangen
1x APK (draagarmrubbers, schokdempers achter, 1 band, ontroesten)
radio en obc weer werkend gemaakt
Te doen:
bougiewissel
Multiriem en spanrollen vervangen
schoonmaken gasklep en stationair regelaar
Airco service/reparatie (doet niets)
Cardanas revisie/vervangen
Stabilisatorrubbers voor
Automaat spoelen/onderhoudsbeurt
achterruit verwarmingslijntjes repareren
ramen tinten vanaf b-stijl
Poetsbeurt
Wagen is een fijne reiswagen, mits je aan diverse zaken voldoet:
Niet harder dan 110km/h ivm enorme dreun boven 110km/h
Verder stationair erg rommelig en je trilt de auto uit als automaat aangegrepen is. In neutraal zie je toerental licht fluctueren. Tijdens rijden geen problemen, hooguit héél soms een vermogensdipje
Tikken in/bij het blok, mogelijk een aanbouwdeel? Lijkt niet de kleppen of ketting te zijn. Ook ene keer wel dan weer niet, geen logische ritmiek.
Bij langzaam rijden/ versnellen of juist vertragen en 'kluunk' bij schakelen van automaat. Speling op cardanas, is sinds aankoop al.
Re: Beens - BMW 318iAT 2000
Op familie bezoek, dus ook de auto maar weer eens schoon...
Binnenzijde samen met mn vrouw gedaan. Dat lukt mijzelf helaas niet meer alleen (reuma).
Buitenzijde machinaal gedaan.
Een schone auto rijdt toch het lekkerste...
Binnenzijde samen met mn vrouw gedaan. Dat lukt mijzelf helaas niet meer alleen (reuma).
Buitenzijde machinaal gedaan.
Een schone auto rijdt toch het lekkerste...
Re: Beens - BMW 318iAT 2000
Ziet er weer mooi uit. Als ik zelf niet tegen mijn wagen aangelopen was, was het voor mij zeer waarschijnlijk ook een E46 Touring geworden. Blijven gewoon mooie wagens.
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Re: Beens - BMW 318iAT 2000
Als de wagen schoon is, wat heel lang niet zo was, dan word ik er toch wel een beetje verliefd op. Het zit blijkbaar diep, het BMW-virus.
Inmiddels heeft de wagen bijna 284dkm gedraaid, binnenkort gaat hij naar de garage voor een aircoservice. Die doet het sinds aanschaf niet en het is er nooit van gekomen. Maar in verband met de kleine, welke vorig jaar zomer kortstondig oververhit was en een straks in de zomer een hoogzwangere vrouw, wil ik toch proberen of het met een uitgebreide service nog weer te redden valt.
Ik laat dan gelijk een olie en filter beurtje doen denk ik, icm vervangen van carterpakking.
Ook wil ik kijken of de cardanas vervangen/gereviseerd kan worden en de injectoren vervangen/gereinigd.
Dan hebben we weer een heel stuk ondervangen.
Inmiddels heeft de wagen bijna 284dkm gedraaid, binnenkort gaat hij naar de garage voor een aircoservice. Die doet het sinds aanschaf niet en het is er nooit van gekomen. Maar in verband met de kleine, welke vorig jaar zomer kortstondig oververhit was en een straks in de zomer een hoogzwangere vrouw, wil ik toch proberen of het met een uitgebreide service nog weer te redden valt.
Ik laat dan gelijk een olie en filter beurtje doen denk ik, icm vervangen van carterpakking.
Ook wil ik kijken of de cardanas vervangen/gereviseerd kan worden en de injectoren vervangen/gereinigd.
Dan hebben we weer een heel stuk ondervangen.
Re: Beens - BMW 318iAT 2000
Gisteren is de 318i naar de garage geweest, aircoservice.
Ik werd gebeld dat het systeem op zeker 3 plekken lek was en dat hij adviseerde om het niet te repareren (kostenplaatje rond de €800), omdat hij de rest van het systeem vanwege corrosie niet vertrouwde.
Dus helaas geen airco in deze auto
Als je een auto in de winter koopt, kan je de airco helaas niet zo goed checken
Stabilisatorstangrubbers worden besteld, had ze helaas niet meer liggen. Dus dat wordt later een keer.
Al met al wel balen
Ik werd gebeld dat het systeem op zeker 3 plekken lek was en dat hij adviseerde om het niet te repareren (kostenplaatje rond de €800), omdat hij de rest van het systeem vanwege corrosie niet vertrouwde.
Dus helaas geen airco in deze auto
Als je een auto in de winter koopt, kan je de airco helaas niet zo goed checken
Stabilisatorstangrubbers worden besteld, had ze helaas niet meer liggen. Dus dat wordt later een keer.
Al met al wel balen
Re: Beens - BMW 318iAT 2000
Ja idd best wel balen maar een auto die wat ouder gaat worden krijgt nu eenmaal dit soort kwaaltjes. Als je er dan niet op ingrijpt dan worden het er alleen maar meer.. en vaak ook erger.
E46 blijft een tijdloos model.
E46 blijft een tijdloos model.